logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


PSIHOLOGIE
ADICŢIILE: PATOLOGIE SAU DEVIANŢĂ? Corelaţia între comportamentele adictive şi comportamentele deviante (Autor: Antonia Zavalic) PDF Imprimare Email
Scris de Antonia Zavalic   
Joi, 24 Septembrie 2015 08:19

Una dintre problemele sociale de mare amploare cu care se confruntă societatea contemporană se referă la aşa numita: ”crimă fără victime”. Cu alte cuvinte, fenomenul adicţiei se presupune că ar aduce daune sociale (afectând buna funcţionare, relaţiile familiale şi sociale) doar persoanelor implicate (consumatori de droguri, alcoolici, etc.). Dar adevărul este că acest flagel, determină sănătatea a milioane de oameni, crescând nu doar costurile socio-medicale ci şi amplificând alte probleme sociale precum rata infracţionalităţii, rata şomajului etc. având deci multiple efecte pe termen lung pe mai multe dimensiuni: economic, juridic, criminologic, medical. Adicţia este o formă de dependenţă covârşitoare, care otrăveşte viaţa, atunci când individul cade pradă adicţiei, ştie că atitudinea lui este generatoare  de probleme şi suferinţe, încercând astfel să se oprească pentru a pune capăt acestei situaţii. 
 
Pe de-o parte adicţia ca şi sindrom al ”bolii” bio-psiho-sociale se încadrează în domeniul patologiei (pentru că este văzută ca o boală, are simptomatologie specifică şi din acestă perspectivă necesită tratament) dar adicţia mai are o faţă a monedei, şi anume latura deviantă, întrucât reprezintă o încălcare, o abatere de la o cale, acceptată în mod legitim de către toţi, cei care au un comportament adictiv fiind altfel decât majoritatea, cu potenţial criminogen şi pentru care societatea face numeroase eforturi, de magnitudinea adevăratelor ”cruciade” de luptă morală împotriva acestui fenomen şi de reintegrare în societate, concrerizată în: politici, servicii, programe (de prevenţie şi de remediere), echipe interdisciplinare etc.
Citeşte mai mult...
 
"Sanatatea pentru mine nu inseamna doar sa am grija de kilograme...." PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Miercuri, 05 Noiembrie 2014 12:05
Celebrul bucatar Marcus Samuelsson are o regula: nu conteaza in ce colt al lumii se afla, el trebuie sa se antreneze de cel putin 4 ori pe saptamana.
 
 Marcus Samuelsson s-a nascut in Etiopia si a fost crescut in Suedia devenind cunoscut ca si best seller si castigator al concursului Top Chef Masters. In prezent este detinatorul restaurantului Red Rooster. 
 
„Scopul meu in fiecare saptamana este sa joc fobal in fiecare sambata cu prietenii mei. Mi-ar placea sa joc si tenis, desi asta se intampla destul de rar. Dar un lucru sigur este ca pot sa alerg. Si fac asta intre 5:30 si 6:30 dimineata. Asa ajung sa fac miscare cel putin 3-4 zile pe saptamana. Fac miscare in aer liber in principal din cauza problemelor cu spatele pe care fiecare bucatar le are la un moment dat. (…) Sanatatea pentru mine nu inseamna doar sa am grija de kilograme, ci si de cum anume ma simt. Atunci cand ma antrenez am timp sa ma gandesc numai la mine si la o multime de alte lucruri. Cand alerg, ma gandesc la cum imi va decurge ziua, la familie, la sotia, mama si fiica mea. De aceea am nevoie de miscare”, sustine Samuelsson. 
Citeşte mai mult...
 
Ce faci daca dupa un antrenament nu poti sa adormi? PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Miercuri, 29 Octombrie 2014 09:32

Exercitiile fizice se recomanda inainte de ora de somn fiindca ajuta la relaxarea organismului si o noapte mult mai linistita. Exista cazuri in are, daca lucrezi prea intens inainte de somn ai parte de asa numita insomnie. Daca te regasesti, nu esti singurul in aceasta situatie. Ce poti sa faci sunt mici schimbari in programul de antrenament:

Pastreaza exercitiile care te energizeaza pentru dimineata, dupa ce te ai trezit.

Alege exercitii mai putin intense pe care sa le faci seara.

Dupa fiecare antrenament de seara alege o activitate relaxanta care sa iti linisteasca intreg organismul: o baie fierbinte, asculta muzica, citeste.

Ia o mica gustare, usoara dar care sa contina carbohidrati si proteine, esentiale pentru o recuperare necesara (unt de arahide, cateva lingurite de humus, o cacao cu lapte, branza slaba in grasimi etc.).

Citeşte mai mult...
 
Ce inseamna HIIT? PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Marţi, 28 Octombrie 2014 11:02

Intervalul de antrenament de inalta intensitate sau HIIT (High Intensity Interval Training) a fost preluat din aria sporturilor de pe teren si adus tot mai des in salile de antrenament. Expertii sustin ca intervalele scurte de antrenament de intensitate ridicata alternate cu intervale mai lungi si de un nivel mai scazut ca si dificultate sunt ideale pentru cei care vor sa se mentina in forma indiferent de locul in care se afla. Se pare ca HIIT sunt ideale pentru cei care au omunca sedentara ori pentru cei carora le place sa stea mai mult timp in fata calculatorului. Ce inseamna in acest caz HIIT? Box in aer, flotari la perete, jogging pe loc, extensii in spate sprijinit de birou etc. Care este formula ideala de antrenament? 4-3-2-1.
4- minute de antrenament intens care sa ridice cat de mult ritmul inimii si sa puna intreg metabolismul in miscare
3- minute de rezistenta pentru intarirea muschilor si a oaselor

Citeşte mai mult...
 
Cata apa trebuie sa consumam daca depunem efort fizic? PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Marţi, 15 Iulie 2014 09:48

Cata apa trebuie sa consumam inainte, in timpul si dupa exercitiile de aerobic si/sau antrenamentele fizice? In afara de oxigen, ceea ce organismul are nevoie la maxim, e nevoie si de o mare cantitate de apa.

Deshidratarea poate fi o mare problema mai ales atunci cand exercitiile realizate sunt foarte intense si poate duce chiar si la probleme de sanatate si incetini performantele. Necesarul de apa depinde foarte mult de fiecare organism in part, de greutatea corporala, inaltime, nivelul de transpiratie al corpului, nivelul de dificultate al exercitiilor, climatul in care acestea sunt realizate etc.

Ce spun specialistii?
Daca sesiunea ta tipica de exercitii dureaza 60 minute sau mai putin nu ai nevoie de prea multa apa decat daca simti ca iti este sete. Cum poti sa ti dai seama daca ai nevoie de un surplus de apa? Daca urina ta inainte de a face exercitiile fizice este galben inchis si miroase destul de puternic e o idee buna sa bei un pahar cu apa cu o jumatate de ora inainte de a te apuca de exercitii.

Ultima actualizare Marţi, 15 Iulie 2014 12:43
Citeşte mai mult...
 
Exercitii pentru imbunatatirea respiratiei PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Luni, 14 Iulie 2014 09:43
Foarte multe persoane nu reusesc sa faca corect exercitiile din timpul unui antrenament sau intampina dificultati in a depune un efort constant din cauza respiratiei. Trebuie sa recunoastem faptul ca, putini stiu cum sa isi controleze respiratia in timpul efortului. A respira corect inseamna a-ti oxigena creierul, a te elibera de stres si anxietate, a avea o mai mare rezistenta.

Iata cateva tipuri de exercitii pentru o mai buna respiratie:
Ultima actualizare Luni, 14 Iulie 2014 11:16
Citeşte mai mult...
 
Fumatul inainte, in timpul sau dupa antrenamentele fizice PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Joi, 10 Iulie 2014 11:14

Parca niciun antrenament nu poate incepe perfect daca nu ne aprindem o tigara: “luam proteine” ar zice unii, “e periculos” ar zice altii in cunostinta de cauza. Fumatul inainte de exercitiile fizice pe care le facem in mod normal ne afecteaza plamanii, precum si capacitatea acestora de a rezista la efort, iar respiratia noastra poate intampina dificultati in timpul antrenamentului. 

Plamanii contin saculeti micuti plini de aer numiti alveole prin care trece oxigenul pe care il obtinem prin inhalarea aerului. Atunci cand fumam, plamanii si inima trebuie sa depuna mai mult efort pentru a transporta oxigenul. Acest lucru poate duce la dificultatile de respiratie pe care le avem in timp ce facem antrenamente. 

Citeşte mai mult...
 
Imaginea corporala devine mai importanta pentru barbati decat pentru femei ? PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Miercuri, 09 Iulie 2014 11:38

Anxietatea privind imaginea propriului corp ii determina pe barbati conform unui studiu sa renunte la un an din viata pentru a avea un corp perfect. Tot mai multi barbati se panicheaza cand vine vorba de aspectul lor- burta de bere, sanii care cresc sau se lasa, mult mai mult decat femeile. Se pare ca 4 din 5 barbati aduc in discutie nemultumirile pe care le au cu privire la corpul lor, imperfectiunile pe care le observa, fata de doar 2 din 5 femei. 

Care sunt consecintele?
Tot mai multi barbati apeleaza din cauza anxietatii la exercitii fizice dure, diete stricte, laxative, iar unii cad si in extrema anorexiei (tulburare alimentara ce presupune infometare). Atat barbatii, cat si femeile dau vina pe mass media care promoveaza idealuri fizice nerealiste cu privire la perfectiunea corpului. “Fetele vor barbati inalti si slim, bine facuti, cu muschi lucrati si astfel totul a devenit o competite ce afecteaza oamenii chiar si la nivel psihic.”

Citeşte mai mult...
 
Lazy Sunday Afternoons PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Vineri, 04 Iulie 2014 08:54

Dupa o saptamana intreaga de munca, majoritatea dintre noi abia asteptam weekend-ul pentru a ne relaxa si a face lucrurile care ne plac- si se pare ca mancatul nu face nicio exceptie. Conform unor studii recent aparute se pare ca cei care sunt mai stricti in privinta dietei in timpul saptamanii, uita complet de asta la sfarsit de saptamana si trec prin asa numitul episod de binge eating- ingerarea unor cantitati mari de alimente intr-un timp foarte scurt. Acest lucru poate fi dezastruos pentru sanatatea organismului nostru. Specialistii vorbesc chiar de existenta asa numitelor “lazy Sunday afternoons”. Se pare ca, la final de saptamana tindem sa devenim mai lenesi si facem cu aproximatie cu mai putin de 2000 de pasi in aceste zile, fata de zilele obisnuite din saptamana. 
Ultima actualizare Vineri, 04 Iulie 2014 09:05
Citeşte mai mult...
 
Cardio. Un cuvant, mai multe miscari ! (video) PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Miercuri, 02 Iulie 2014 11:08

Cardio. Pentru unii reprezinta un singur cuvant, in timp ce pentru altii este o pasiune de care nu pot scapa. Oricum ai privi, exercitiile cardio sunt un element cheie ce nu trebuie lasat niciodata deoparte intr-un plan de antrenament. Cardio, vine de la exercitiile cardio si reprezinta miscari ce cresc bataile inimii si circulatia sangelui prin corp. Exista numeroase tipuri de exercitii cardio, cu multiple beneficii. Pentru unii ele sunt modalitati de a arde caloriile in exces. Tinand cont ca a pierde din greutate inseamna un raport de a arde calorii vs a consuma calorii, exercitiile cardio sunt cele mai recomandate.
 
Ce alte beneficii aduc exercitiile cardio asupra starii de sanatate?
- imbunatatesc conditia inimii (inima este un muschi si la fel ca alte tipuri de muschi, are nevoie de exercitii pentru a deveni mai puternica);
- efecte pozitive asupra metabolismului (cu cat sunt mai intense exercitiile cardio, cu atat vei observa schimbari in bine in privinta propriului metabolism);
Ultima actualizare Miercuri, 02 Iulie 2014 11:58
Citeşte mai mult...
 
Relatia dintre activitatea fizica si viata sexuala PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Marţi, 01 Iulie 2014 08:47

Cu totii stim ca activitatea fizica face bine starii de sanatate a organismului si asta inseamna ca adaugam cativa ani in plus, vietii. Totusi, studiile arata ca exercitiile fizice mai contribuie si cu altceva: ne imbunatatesc viata sexuala. Suna bine, nu-i asa? Hai sa vedem de ce:
 
1. Exercitiile fizice te fac sa te simti sexi. O mare parte din viata sexuala personala inseamna atitudinea pe care o ai vizavi de tine, cum te percepi si cum te simti cu tine. A te simti bine in corpul tau iti confera incredere in propria persoana. Un procent de 80% din cei care practica sport de cel putin 3 ori pe saptamana sustin ca se simt mai atragatori, fata de cei care nu practica nicio forma de activitate fizica.
2. Exercitiile fizice iti imbunatatesc performanta sexuala. Datele care sustin acest lucru arata ca cei care practica orice forma de miscare de 3 pana la 5 zile pe saptamana au o mai mare incredere in ei, o imagine de sine mai buna, iar circulatia sangelui si rezistenta la efort cresc considerabil.
Ultima actualizare Marţi, 01 Iulie 2014 10:36
Citeşte mai mult...
 
Motivatia de a face miscare PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Luni, 30 Iunie 2014 10:24

E luni, ziua schimbarilor. Un nou inceput de saptamana, poate insemna luarea unei decizii majore: o schimbare in propriul comportament. Sa luam un exemplu: tanjiti dupa momentele in care sa stati la plaja, fara nicio problema, fara a va gandi cum sa ascundeti mai bine colaceii, celulita, “burta de bere”? Asta inseamna ca nu sunteti multumiti de propriul corp si ati vrea sa faceti ceva cat se poate de repede. Pare a fi greu, insa solutiile sunt la indemana oricui. De ce avem nevoie? 
 
Motivatia pentru a incepe. 
 
Nivelul de motivatie fluctueaza si sa nu va fie mare mirarea cand veti vedea o persoana fanatica in privinta exercitiilor fizice care renunta dintr-o data pentru o perioada de timp. Asadar, inainte de a incepe un program de exercitii, accepta faptul ca vor fi momente in care vei da inapoi si vei renunta. 
 
Care sunt pasii necesari pentru a incepe?
Ultima actualizare Luni, 30 Iunie 2014 14:06
Citeşte mai mult...
 
Psihologia poporului roman: un nou studiu de proportii despre romani, inceput de un grup de psihologi din Cluj PDF Imprimare Email
Luni, 07 Aprilie 2014 11:23

Daniel David, directorul fondator al Departamentului de Psihologie Clinica si Psihoterapie din cadrul Universitatii Babes-Bolyai, reface impreuna cu un grup de psihologi lucrarea filosofului Constantin Radulescu Motru - "Psihologia poporului roman", scrie Agerpres. Contactat de HotNews.ro, Daniel David a declarat ca, la aproape 100 de ani de la lansarea studiului realizat de Motru, "situatia in care se afla Romania necesita un proiect similar pentru a intelege rolul Romaniei si rolul nostru in Uniunea Europeana, dar vrem sa facem acest profil prin tehnica si teoria mai moderna".
 
"Este un proiect un pic mai de lunga durata, pe care l-am inceput de anul trecut si probabil ca vom oferi primele rezultate la finalul anului sau la inceputul anului viitor. Vrem sa continuam proiectul inceput prin anii '30 de Constantin Radulescu Motru. Cand a scris despre psihologia poporului roman, Motru vedea aceste lucrari avand o contributie la constituirea unui proiect pentru o tara unita, pentru un popor", a declarat pentru HotNews.ro Daniel David, directorul fondator al Departamentului de Psihologie Clinica si Psihoterapie din cadrul Universitatii Babes-Bolyai (UBB). 
Citeşte mai mult...
 
« ÎnceputAnterior12345678910UrmătorSfârşit »

Page 1 of 13

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Curs valutar


Horoscop


Vremea


Un mic zâmbet


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact