logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


PSIHOLOGIE


ADICŢIILE: PATOLOGIE SAU DEVIANŢĂ? Corelaţia între comportamentele adictive şi comportamentele deviante (Autor: Antonia Zavalic) PDF Imprimare Email
Scris de Antonia Zavalic   
Joi, 24 Septembrie 2015 08:19

Una dintre problemele sociale de mare amploare cu care se confruntă societatea contemporană se referă la aşa numita: ”crimă fără victime”. Cu alte cuvinte, fenomenul adicţiei se presupune că ar aduce daune sociale (afectând buna funcţionare, relaţiile familiale şi sociale) doar persoanelor implicate (consumatori de droguri, alcoolici, etc.). Dar adevărul este că acest flagel, determină sănătatea a milioane de oameni, crescând nu doar costurile socio-medicale ci şi amplificând alte probleme sociale precum rata infracţionalităţii, rata şomajului etc. având deci multiple efecte pe termen lung pe mai multe dimensiuni: economic, juridic, criminologic, medical. Adicţia este o formă de dependenţă covârşitoare, care otrăveşte viaţa, atunci când individul cade pradă adicţiei, ştie că atitudinea lui este generatoare  de probleme şi suferinţe, încercând astfel să se oprească pentru a pune capăt acestei situaţii. 
 
Pe de-o parte adicţia ca şi sindrom al ”bolii” bio-psiho-sociale se încadrează în domeniul patologiei (pentru că este văzută ca o boală, are simptomatologie specifică şi din acestă perspectivă necesită tratament) dar adicţia mai are o faţă a monedei, şi anume latura deviantă, întrucât reprezintă o încălcare, o abatere de la o cale, acceptată în mod legitim de către toţi, cei care au un comportament adictiv fiind altfel decât majoritatea, cu potenţial criminogen şi pentru care societatea face numeroase eforturi, de magnitudinea adevăratelor ”cruciade” de luptă morală împotriva acestui fenomen şi de reintegrare în societate, concrerizată în: politici, servicii, programe (de prevenţie şi de remediere), echipe interdisciplinare etc.
Citeşte mai mult...
 
"Sanatatea pentru mine nu inseamna doar sa am grija de kilograme...." PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Miercuri, 05 Noiembrie 2014 12:05
Celebrul bucatar Marcus Samuelsson are o regula: nu conteaza in ce colt al lumii se afla, el trebuie sa se antreneze de cel putin 4 ori pe saptamana.
 
 Marcus Samuelsson s-a nascut in Etiopia si a fost crescut in Suedia devenind cunoscut ca si best seller si castigator al concursului Top Chef Masters. In prezent este detinatorul restaurantului Red Rooster. 
 
„Scopul meu in fiecare saptamana este sa joc fobal in fiecare sambata cu prietenii mei. Mi-ar placea sa joc si tenis, desi asta se intampla destul de rar. Dar un lucru sigur este ca pot sa alerg. Si fac asta intre 5:30 si 6:30 dimineata. Asa ajung sa fac miscare cel putin 3-4 zile pe saptamana. Fac miscare in aer liber in principal din cauza problemelor cu spatele pe care fiecare bucatar le are la un moment dat. (…) Sanatatea pentru mine nu inseamna doar sa am grija de kilograme, ci si de cum anume ma simt. Atunci cand ma antrenez am timp sa ma gandesc numai la mine si la o multime de alte lucruri. Cand alerg, ma gandesc la cum imi va decurge ziua, la familie, la sotia, mama si fiica mea. De aceea am nevoie de miscare”, sustine Samuelsson. 
Citeşte mai mult...
 
Ce faci daca dupa un antrenament nu poti sa adormi? PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Miercuri, 29 Octombrie 2014 09:32

Exercitiile fizice se recomanda inainte de ora de somn fiindca ajuta la relaxarea organismului si o noapte mult mai linistita. Exista cazuri in are, daca lucrezi prea intens inainte de somn ai parte de asa numita insomnie. Daca te regasesti, nu esti singurul in aceasta situatie. Ce poti sa faci sunt mici schimbari in programul de antrenament:

Pastreaza exercitiile care te energizeaza pentru dimineata, dupa ce te ai trezit.

Alege exercitii mai putin intense pe care sa le faci seara.

Dupa fiecare antrenament de seara alege o activitate relaxanta care sa iti linisteasca intreg organismul: o baie fierbinte, asculta muzica, citeste.

Ia o mica gustare, usoara dar care sa contina carbohidrati si proteine, esentiale pentru o recuperare necesara (unt de arahide, cateva lingurite de humus, o cacao cu lapte, branza slaba in grasimi etc.).

Citeşte mai mult...
 
Ce inseamna HIIT? PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Marţi, 28 Octombrie 2014 11:02

Intervalul de antrenament de inalta intensitate sau HIIT (High Intensity Interval Training) a fost preluat din aria sporturilor de pe teren si adus tot mai des in salile de antrenament. Expertii sustin ca intervalele scurte de antrenament de intensitate ridicata alternate cu intervale mai lungi si de un nivel mai scazut ca si dificultate sunt ideale pentru cei care vor sa se mentina in forma indiferent de locul in care se afla. Se pare ca HIIT sunt ideale pentru cei care au omunca sedentara ori pentru cei carora le place sa stea mai mult timp in fata calculatorului. Ce inseamna in acest caz HIIT? Box in aer, flotari la perete, jogging pe loc, extensii in spate sprijinit de birou etc. Care este formula ideala de antrenament? 4-3-2-1.
4- minute de antrenament intens care sa ridice cat de mult ritmul inimii si sa puna intreg metabolismul in miscare
3- minute de rezistenta pentru intarirea muschilor si a oaselor

Citeşte mai mult...
 
Cata apa trebuie sa consumam daca depunem efort fizic? PDF Imprimare Email
Scris de Apopi Mariana Diana   
Marţi, 15 Iulie 2014 09:48

Cata apa trebuie sa consumam inainte, in timpul si dupa exercitiile de aerobic si/sau antrenamentele fizice? In afara de oxigen, ceea ce organismul are nevoie la maxim, e nevoie si de o mare cantitate de apa.

Deshidratarea poate fi o mare problema mai ales atunci cand exercitiile realizate sunt foarte intense si poate duce chiar si la probleme de sanatate si incetini performantele. Necesarul de apa depinde foarte mult de fiecare organism in part, de greutatea corporala, inaltime, nivelul de transpiratie al corpului, nivelul de dificultate al exercitiilor, climatul in care acestea sunt realizate etc.

Ce spun specialistii?
Daca sesiunea ta tipica de exercitii dureaza 60 minute sau mai putin nu ai nevoie de prea multa apa decat daca simti ca iti este sete. Cum poti sa ti dai seama daca ai nevoie de un surplus de apa? Daca urina ta inainte de a face exercitiile fizice este galben inchis si miroase destul de puternic e o idee buna sa bei un pahar cu apa cu o jumatate de ora inainte de a te apuca de exercitii.

Ultima actualizare Marţi, 15 Iulie 2014 12:43
Citeşte mai mult...
 
« ÎnceputAnterior12345678910UrmătorSfârşit »

Page 1 of 34

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Curs valutar


Horoscop


Vremea


Un mic zâmbet


Ultimele anunturi

Linkuri

Parteneri

.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact