logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


TIMP LIBER


Alexandru Andries - Nu stiu nimic despre tine PDF Imprimare Email
Scris de Dani Godja   
Joi, 28 Mai 2009 14:18
 
Argine - Le luci di Hessdalen PDF Imprimare Email
Scris de Dani Godja   
Luni, 25 Mai 2009 14:39
 
Dolores O'Riordan & Angelo Badalamenti - The Butterfly PDF Imprimare Email
Scris de Dani Godja   
Duminică, 24 Mai 2009 06:27
Ultima actualizare Duminică, 24 Mai 2009 06:28
 
Cinema: La Strada (1954) PDF Imprimare Email
Duminică, 24 Mai 2009 06:16

La Strada al lui Federico Fellini, unul dintre cele mai frumoase filme făcute vreodată, este o peliculă care nu a fost difuzată niciodată după 1989 de vreun post TV românesc, exceptînd TVR Cultural, anul acesta. De altfel, motivele de a vorbi despre opera lui Fellini nu prea au existat în ultimii ani, după excelentul ciclu difuzat de Pro TV la începuturi, filmele sale fiind foarte rare la TV.

La Strada este practic filmul care l-a impus pe regizorul Fellini; pînă atunci semnase doar comediile Şeicul albşi I Vitelloni, deci, în 1954, Fellini se afla la începutul unei lungi serii de filme magnifice şi unice (caz rar, operă compusă aproape în totalitate din capodopere). Pentru cele două roluri principale, Zampano şi Gelsomina, Fellini i-a ales pe celebrul actor american Anthony Quinn şi pe propria soţie, Giulietta Masina, cea care i-a rămas devotată pînă la sfîrşitul vieţii. Peste trei ani, Fellini o va folosi din nou pe Giulietta Masina, în alt film impresionant, Nopţile Cabiriei, iar ulterior, în 1965, o va mai distribui în Giulietta şi spiritele, de un impact mai scăzut.

Nu există cuvinte pentru a descrie felul în care joacă această minune numită Giulietta Masina în cele două filme, La Strada şi Nopţile Cabiriei. Filmele trebuie doar văzute pentru a vă simţi copleşiţi de puterea artei de cea mai înaltă valoare. În ceea ce priveşte La Strada, nu vă lăsaţi derutaţi de încadrarea filmului ca operă a curentului neorealist. Filmul este în primul rînd un film de Fellini, nu are nici o legătură cu dogmele teoretice şi cu ideologia acestei mişcări culturale italiene şi, deşi se referă la două fiinţe "umilite şi obidite", are în plus o poezie şi o frumuseţe care lipsesc celorlalte opere neorealiste (cu excepţia cîtorva filme ale lui De Sica).

Citeşte mai mult...
 
Einuiea la Ramayana Café PDF Imprimare Email
Scris de Dani Godja   
Sâmbătă, 23 Mai 2009 10:40
 
« ÎnceputAnterior341342343344345346347UrmătorSfârşit »

Page 346 of 347

Dr.Max - Farmacie

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Vremea


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact