Cum se utilizează cărucioarele și coșurile de cumpărături în supermarket, pentru a vă simți în siguranță?
Scris de Sighet Online
Luni, 06 Aprilie 2020 07:30
În această perioadă critică, supermarket-urile pot fi locul perfect de răspândire a epidemiei. Datorită acestui lucru, cu siguranță românii se gândesc ce să facă pentru a evita contaminarea, atunci când sunt la cumpărături. Mulți dintre ei sunt stresați, îngrijorați, panicați. Se gândesc că trebuie să dezinfecteze cardurile, banii, produsele cumpărate, telefoanele mobile și chiar mânerul de la coșul de cumpărături.
Infecția se răspândește destul de rapid, atunci când un om purtător de virus strănută sau tușește, iar în apropiere sunt alte persoane care nu poartă mască pentru a-și proteja gura și nasul.
1. Folosiți un produs sanitar pentru mâini (un gel antibacterian, pe bază de alcool) atunci când intrați sau ieșiți din supermarket. Purtați o mască de protecție și mănuși de unică folosință pe mâini pentru a vă proteja când atingeți diferite lucruri din magazin. În această perioadă, multe supermarket-uri oferă clienților posibilitatea de a se spăla pe mâini, sau de a folosi un gel antibacterian la intrarea și la ieșirea din magazin.
Ultima actualizare Duminică, 12 Aprilie 2020 17:48
Primaria Sighetu Marmatiei a comunicat procedura de declarare a decesului şi eliberare a adeverinţei de înhumare, respectiv a certificatului de deces, pe perioada situaţiei de urgenţă
Scris de Sighet Online
Joi, 02 Aprilie 2020 18:22
Aparţinătorii decedatului nu se mai prezintă la sediile serviciilor publice comunitare locale de evidenţa persoanelor / stare civilă pentru declararea decesului şi ridicarea adeverinţei de înhumare / certificatului de deces. Medicul / medicul de familie care a constatat decesul ori persoana desemnată la nivelul spitalului / unităţii medicale / serviciului de medicină legală va transmite copia electronică a certificatului medical constatator al decesului şi a actului de identitate al defunctului prin e-mail la adresa
Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
sau prin fax la nr. 0262310168. În lipsa actului de identitate al defunctului vor trimite în format electronic dovada eliberată de instituţiile competente prin care se confirmă datele de identificare ale decedatului. Documentele în format electronic vor fi trimise cel târziu până în a 3 - a zi de la data încetării din viaţă a persoanei, pentru a înlătura necesitatea aprobării parchetului pentru întocmirea actului de deces. În acest termen de 3 zile se cuprind atât ziua în care s-a produs decesul cât şi ziua în care se face declaraţia. În cazul în care decesul nu a fost declarat în termenul prevăzut anterior, întocmirea actului de deces se face numai cu aprobarea parchetului. SPCLEP Sighetu Marmaţiei va înregistra decesul şi va întocmi adeverinţa de înhumare / incinerare pe care o va transmite în format electronic prin email sau fax la unitatea medicală / medicul de familie care a constatat şi declarat decesul, care o va înmâna aparţinătorului defunctului. Unitatea medicală / medicul de familie trebuie să trimită prin poştă documentele originale (în format fizic) privind pe defunct (certificatul medical constatator al decesului şi actul de identitate al defunctului sau dovada eliberată de instituţiile competente prin care se confirmă datele de identificare ale decedatului ) la SPCLEP Sighetu Marmaţiei – Starea civilă, în termen de 30 de zile de la încetarea stării de urgenţă. Certificatul de deces se va elibera persoanei îndreptăţite după încetarea stării de urgenţă.
Surse: S-a inceput dezinfectia scarilor de bloc in Sighetu Marmatiei
Scris de Sighet Online
Joi, 02 Aprilie 2020 07:52
Incepand cu data de 1 aprilie a inceput actiunea de dezinfectie a scarilor de bloc, a intrarilor in bloc si a balustradelor. Primele cartiere au fost Traian si Nucului.
Cetatenii care locuiesc la bloc sunt rugati sa nu inchida usile de acces pe casa scarilor pentru a facilita accesul echipelor de dezinfectie.
Luni - cartierul Unirii;
Marți - cartierul Cuza Vodă;
Miercuri - cartierul Independenței;
Joi - cartierele 1 Mai, Alexandru Ivasuc, Traian și Constructorului;
Vineri - P-ța 1 Decembrie 1918, cartierele Popa Lupu, Tudor Vladimirescu;
Sâmbătă - cartierul Bogdan Vodă.
Pe site-ul primariei nu este afisata nici o informatie pana la aceasta ora.(ora 9:00 am, 02.04.2020).
Ultima actualizare Joi, 02 Aprilie 2020 18:22
Maranord suspenda transportul local in Sighetu Marmatiei
Scris de Sighet Online
Duminică, 29 Martie 2020 11:34
Comitetul Local pentru Situații de Urgență Sighetu Marmației, a decis azi, 28.03.2020, suspendarea serviciului de transport local de călători din municipiul Sighetu Marmației începand de luni, 30.03.2020 pe durata stării de urgență.
Rugăm cetățenii să se informeze permanent și să ia în considerare doar informațiile verificate prin surse oficiale și să respecte recomandările autorităților referitoare la prevenirea răspandirii noului Coronavirus COVID-19.
Noul program al Directiei Venituri din cadrul Primariei Sighetu Marmatiei
Scris de Sighet Online
Vineri, 27 Martie 2020 09:36
Încapand cu data de 27 martie 2020
1) Casieria Direcţie Venituri este închisă
2) Plata taxelor și impozitelor locale se va efectua prin utilizarea mijloacelor electronice online de plată accesând site-ul www.primaria-sighet.ro secţiunea servicii online sau www.ghiseul.ro
Plata pentru: taxele de timbru judiciar şi contravaloare carte de identitate şi carte de identitate provizorie se pot efectua online accesând www.ghiseul.ro.
Plata taxelor și impozitelor locale se va efectua prin utilizarea mijloacelor electronice online de plată accesand site-ul www.primaria-sighet.ro secţiunea servicii online sau www.ghiseul.ro
Amenzile, în termenul de 15 zile, se plătesc online, doar dacă aveti domiciliul în Sighetu Marmatiei.
Pentru plata prin intermediul bancar :
-taxa de timbru judiciar - IBAN= RO91TREZ43721070203XXXXX, CUI 3695174, Beneficiar Municipiul Sighetu Marmaţie
- contravaloare carte de identitate şi carte de identitate provizorie
IBAN= RO17TREZ43721330208XXXXX, CUI 3695174, Beneficiar Municipiul Sighetu Marmaţie
3)Corespondenţa se trimite în format electronic la adresa
Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
sau prin utilizarea serviciilor poştale şi de curierat si se rezolva in termenul legal de 30 de zile.
Documentele trimise prin format electronic trebuie să fie scanate şi atasate mail-ului, indicând şi un număr de telefon de contact.
Documentele necesare le găsiti pe www.primaria-sighet.ro secţiunea Informare cetaţeni/Impozite şi taxe locale/ Model declaraţii 2016
4) Reevaluarile se pot depune până în 30 iunie 2020
Primaria Sighet anunta amanarea platii pentru impozitele pe 2020
Scris de Sighet Online
Joi, 26 Martie 2020 18:38
Termenele de plată pentru impozitele pe cladiri, teren şi mijloace de transport se modifică conform Ordonanţei de urgenţă nr. 29/18.03.2020 privind unele măsuri economice şi fiscal-bugetare, astfel:
" ART. V
(1) În anul 2020, termenul de 31 martie inclusiv, prevăzut la art. 462 alin. (1), art. 467 alin. (1) şi la art. 472 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, se prorogă până la data de 30 iunie inclusiv.
(2) În anul 2020, termenul de 31 martie inclusiv, prevăzut la art. 462 alin. (2), art. 467 alin. (2) şi art. 472 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru acordarea bonificaţiei stabilite de consiliul local, se prorogă până la data de 30 iunie inclusiv."
Depunerea reevaluarilor este pana in 30 iunie 2020.
Plata taxelor si impozitelor locale se va efectua prin utilizarea mijloacelor electronice online de plată accesand site-ul www.primaria-sighet.ro secţiunea servicii online sau www.ghiseul.ro
Amenzile, în termenul de 15 zile, se plătesc online doar dacă aveti domiciliul în Sighetu Marmatiei.
Corespondenţa se trimite în format electronic la adresa
Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
sau prin utilizarea serviciilor poştale şi de curierat
Documentele trimise prin format electronic trebuie sa fie scanate şi atasate e-mail-ului, indicând şi un număr de telefon de contact.
Documentele necesare le găsiti pe www.primaria-sighet.ro secţiunea Informare cetaţeni/Impozite şi taxe locale/ Model declaraţii 2016.
Tânăr ucrainean cercetat pentru deținerea de valută falsă
Scris de Sighet Online
Vineri, 07 Februarie 2020 12:25
Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Sighetu Marmaţiei efectuează cercetări cu privire la un tânăr din Ucraina, după ce acesta a prezentat la controlul frontieră, ca dovadă ca deţine mijloace de subzistenţă pe timpul vizitei în ţara noastră, 500 de euro falși.
Ieri, 6 februarie 2020, în jurul orei 10.00, în Punctul de Trecere a Frontierei Sighetu Marmației, jud. Maramureș, s-a prezentat pe sensul de intrare în România cetățeanul ucrainean I.D., în vârstă de 25 de ani.
Pe lângă documentele de călătorie necesare trecerii frontierei, în conformitate cu legislaţia comunitară şi naţională în domeniu, bărbatul a făcut dovada că deţine mijloacele minime de subzistență necesare cât timp se află pe teritoriul României, prezentând la control suma prevăzută de lege, constând în două bancnote de 200 de euro şi două bancnote de 50 de euro.
Judecătorii Tribunalului Maramureş au hotărât suspendarea activităţii de judecată pe perioadă nedeterminată
Scris de Sighet Online
Miercuri, 29 Ianuarie 2020 13:41
Aducem la cunoştinţa opiniei publice că în cursul zilei de astăzi, 29 ianuarie 2020, la nivelul Tribunalului Maramureş a fost convocată Adunarea generală extraordinară a judecătorilor, în vederea formulării unui punct de vedere privind adoptarea proiectului de lege vizând abrogarea dispozițiilor legale care consacră pensia de serviciu.
Judecătorii Tribunalului Maramureş au hotărât suspendarea activităţii de judecată pe perioadă nedeterminată, cu excepţia cauzelor urgente, măsură care operează începând cu data de 29.01.2020.
De asemenea, judecătorii Tribunalului Maramureş au stabilit că urmează a refuza participarea la constituirea Birourilor Electorale Judeţene în anul 2020 cu prilejul desfăşurării alegerilor locale şi parlamentare.
Judecătorii Tribunalului Maramureş solicită actorilor implicaţi în garantarea independenţei magistraţilor şi asigurarea normalei funcţionări a justiţiei ca serviciu public următoarele:
Conflict aplanat de jandarmii sigheteni la Liceul Tehnologic Marmaţia
Scris de Sighet Online
Marţi, 28 Ianuarie 2020 11:52
În dimineața zilei de ieri, 27 ianuarie a.c., în jurul orelor 08.00, jandarmii aflaţi în timpul serviciului pe raza municipiului Sighetu Marmaţiei au fost solicitaţi să intervină la Liceul Tehnologic Marmaţia pentru aplanarea unui conflict.
Ajunşi la faţa locului, jandarmii sigheteni au constatat faptul că doi tineri din Sighetu Marmației, au pătruns în incinta liceului iar unul dintre ei a adresat injurii și expresii jignitoare unei persoane de sex feminin, profesor în cadrul acestui liceu.
Celor doi tineri le-au fost aplicate sancţiuni contravenţionale conform legii, pentru nerespectarea normelor de acces în instituţie și pentru adresarea de injurii și expresii jignitoare.
Jandarmeria Montană Maramureş acţionează în zona de responsabilitate pentru asigurarea şi menţinerea ordinii publice în staţiunile montane şi pe traseele turistice, axându-se în permanenţă pe accentuarea prezenţei în mijlocul populaţiei. Jandarmii de la Posturile Montane Şuior, Cavnic, Valea Vaserului şi Borşa, sunt prezenţi în zona staţiunilor montane şi pe traseele turistice intensificând acţiunile în zona de competenţă şi în mod deosebit acolo unde este posibil să se producă evenimente, fiind pregătiţi să intervină în diferite situaţii. Pentru a se evita incidentele nedorite, Jandarmeria Montană recomandă cetăţenilor să respecte câteva reguli:
Iubitorii de drumeţii montane sunt îndemnaţi să fie echipaţi adecvat, cu bocanci şi cu un rucsac care să conţină strictul necesar, să nu distrugă semnele de orientare turistică ale traseelor, să nu intre cu autoturismele în zonele marcate, să respecte regulile muntelui, să nu lase în urma lor resturi menajere depozitate în spaţii neamenajate şi să nu distrugă mediul înconjurător prin diverse acţiuni neconforme cu protejarea acestuia. Este indicat ca înainte de începerea unui traseu, aceştia să anunţe jandarmii montani din zonă cu privire la numărul de participanţi, precum şi ruta / traseul turistic pe care urmează să-l parcurgă.
Opționalul de folclor inițiat de Măriuca Verdeș a fost introdus în școlile din Maramureș
Scris de Sighet Online
Miercuri, 22 Ianuarie 2020 11:19
Opționalul de folclor inițiat de Măriuca Verdeș a fost introdus în școlile din Maramureș. Tineriii dornici să învețe cum să păstreze tradițiile strămoșești, pot opta pentru acest curs.
Ultima actualizare Miercuri, 22 Ianuarie 2020 11:29
Permis pentru viitor - scoala de soferi pentru tineri din medii defavorizate
Scris de Sighet Online
Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020 19:10
Permis pentru viitor – înscrieri până în 25 ianuarie
Prin programul Permis pentru viitor se acoperă costurile școlii de șoferi pentru tineri cu posibilități materiale reduse, pentru care permisul de conducere este o condiție sau poate fi un avantaj în obținerea unui loc de muncă sau în menținerea și extinderea atribuțiilor de serviciu existente.
Se pot înscrie tineri din medii defavorizate, cu vârste cuprinse între 17 și 25 de ani, care doresc să obțină permis de conducere de orice categorie (B, C sau D, inclusiv tractoare agricole sau forestiere, troleibuze și tramvaie).
Solicitările de finanțare pot fi depuse online sau prin poștă până la data de 25 ianuarie 2020. Fondul programului este de 75.000 lei. Detalii și formular de înscriere:https://pentrucomunitate.ro/ro/permis
În cadrul celor patru ediții ale programuluide până acum, între anii 2015-2019, 70 de tineri au obținut permis de conducere: 60 categoria B, 8 categoria C, 1 categoria B96 și un carnet categoria B, automobil adaptat pentru persoane cu dizabilităţi. Alți 47 de beneficiari sunt programați pentru susținerea examenului sau se află în diferite faze ale cursurilor școlii de șoferi.
Programul Permis pentru viitor este organizat anual pe bază de concurs de proiecte de către Fundația Pentru Comunitate, din fondurile puse la dispoziție de MOL România. În cei patru ani de la prima lansare în 2015, programul Permis pentru viitor a fost premiat de două ori pe plan național: la Gala Societății Civile 2018 și la Romanian CSR Awards 2017.
Ultima actualizare Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020 19:14