logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


SOCIAL
MOL România și Fundația Pentru Comunitate au încheiat ediția jubiliară a Premiilor Mentor și au dat startul înscrierilor în ediția a 11-a PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Marţi, 21 Iulie 2020 17:39
Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este Trofeul-Mentor-150x150.jpgMOL România și Fundația Pentru Comunitate au publicat lista premianților Mentor 2019
 În decursul celor 10 ani de la înființarea Premiilor Mentor au fost distinși 101 profesori și antrenori de excepție
 
 Nominalizările pentru ediția din acest an pot fi trimise, online, până la 31 decembrie 2020
 
21 iulie 2020, București – MOL România și Fundația Pentru Comunitate au publicat lista premianților ediției jubiliare 2019 a Premiilor Mentor pentru excelență în educație și au anunțat ediția a 11-a, 2020, a programului. Nominalizările pentru ediția a 11-a pot fi depuse până la sfârșitul anului.
Citeşte mai mult...
 
Activitatea de examinare practică pentru obținerea permisului de conducere, reluată din data de 2 iunie PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Sâmbătă, 23 Mai 2020 07:48

Serviciul Public Comunitar Regim Pemise și Înmatriculare a Vehiculelor Maramureș va relua, începând cu data de 2 iunie a.c., activitatea de examinare la traseu a candidaților în vederea obținerii permisului de conducere, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare, respectarea măsurilor de distanțare socială și de igienă pentru prevenirea și limitarea răspândii infecției cu noul Coronavirus. Angajații serviciului public comunitar vor proceda la desfășurarea acestei activități în două etape. În prima etapă vor fi soluționate dosarele depuse în perioada 16 martie a.c., - 17 mai a.c., și care au expirat, cu mențiunea că acestor dosare le-a fost prelungită valabilitatea până la data de 13 iulie 2020. Dosarele depuse și care au expirat începând cu data de 18 mai a.c., vor fi soluționate în a doua etapă. Și acestor dosare le-a fost prelungită valabilitatea până la data de 14 septembrie 2020. Din datele centralizate până acum, în prima etapă sunt depuse cereri pentru obținerea permisului de conducere de către 333 de candidați. Programarea candidaților pentru examinarea la traseu va fi efectuată de către un reprezentant al școlii de conducători auto, fără procură specială, dar cu dosarul candidaților în original. După finalizarea primei etape se va proceda la programarea din oficiu a candidaților programați în perioada stării de urgență. Aceștia vor fi programați pentru examinare în ordinea în care trebuiau să susțină examenul. Facem precizarea că activitatea de examinare se va desfășura cu utilizarea măștilor de protecție de către examinatori și candidați, Interiorul autovehiculelor se va dezinfecta înaintea de începerea fiecărei probe practice. Activitatea de instruire se va desfășura în spații deschise, cu respectarea distanței de socializare. De asemenea, la locul de întâlnire comunicat pentru susținerea probei practice în vederea obținerii permisului de conducere vor fi respectate măsurile recomandate către specialiști pentru limitarea infecției cu COVID-19.

 

 
Plata amenzilor pentru incalcarea prevederilor ordonantelor militare se poate face si online PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Vineri, 10 Aprilie 2020 06:37

Începând din data de 6 aprilie 2020, plata amenzilor pentru încălcarea prevederilor ordonanțelor militare poate fi făcută și online, pe ghiseul.ro.
Plata se poate efectua prin parcurgerea următorilor pași:
1. Accesează pagina www.ghiseul.ro
2. Selectează secțiunea 'Plătește Amenzi Ordonanțe Militare';
3. Completează formularul online cu datele solicitate;
4. Efectuează plata prin completarea datelor cardului în pagina securizată a procesatorului de plăți.
Menționăm sumele provenite din amenzile aplicate pentru acest tip de contravenții devin 'venit integral' la bugetul de stat.

Citeşte mai mult...
 
ANAF introduce Ordinul de Plată Multiplu Electronic PDF Imprimare Email
Sâmbătă, 04 Aprilie 2020 16:01

În contextul epidemiei de coronavirus, instituțiile statului caută soluții pentru ca populația să își poată plăti electronic datoriile către stat. Astfel, firmele și instituțiile vor putea să efectueze plăți prin intermediul unui Ordin de Plată Multiplu Electronic (OPME), anunță Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP) Maramureș. În cazul operatorilor economici și a altor entități decât instituții publice va fi necesară o singură semnătură electronică. Persoanele respective trebuie să fie înrolate în Spațiul Privat Virtual (SPV) ca reprezentant legal, reprezentant desemnat sau împuternicit și să corespundă cu cele aprobate în fișa specimenelor de semnături depusă la unitatea trezoreriei statului prin care aceștia își desfășoară activitatea. “Aceștia vor trebui să completeze o nouă fișă de specimene care să conțină și informațiile referitoare la codul numeric personal/număr de identificare fiscală. La solicitare, modelul fișelor vor fi transmise spre completare în format electronic. Operatorii economici și alte entități pot utiliza ordinul de plată multiplu electronic (opme) numai în cazul în care decid că plățile pot fi efectuate prin utilizarea unei singure semnături”, precizează AJFP Maramureș, într-un comunicat de presă.

Citeşte mai mult...
 
Posta Romana - Termen redus pentru păstrarea trimiterilor poștale PDF Imprimare Email
Marţi, 31 Martie 2020 13:51

Compania Naţională Poşta Română amintește tuturor clienților care, în perioada stării de urgență, au de ridicat trimiteri de la oficiile poștale, că termenul de păstrare a acestora este de 10 zile pentru trimiterile intracomunitare și de 30 de zile pentru cele extracomunitare. Compania se află în discuții cu partenerii instituționali pentru a prelungi termenele de păstrare a trimiterilor în subunitățile poștale sau pentru a găsi soluții de a le distribui direct clienților și a evita, astfel, deplasarea acestora, pentru siguranța lor și a angajaților.
Încă de la începutul declarării stării de urgență, Poșta Română a venit cu o serie de măsuri pentru a limita timpul petrecut în subunitățile poștale și a recomandat clienților ca, în interior, să nu se afle mai mult de două persoane la ghișeu, în timp ce restul clienților au fost rugați să aștepte în afara oficiului poștal. De asemenea, pentru a preveni și a limita eventuala răspândire a virusului COVID-19, compania a recomandat ca distanța dintre persoane să fie limitată la 2 metri. Poșta Română mai reamintește clienților că au la dispoziție atât serviciile de coletărie clasică, cât și serviciile de curierat rapid (Prioripost), iar oficiile poștale au program de lucru în intervalul orar 10 – 18.

Citeşte mai mult...
 
Tîrgurile de miei nu se deschid PDF Imprimare Email
Marţi, 31 Martie 2020 13:49

Comitetul județean pentru situații de urgență Maramureș a luat decizia să nu permită vînzarea iezilor și a mieilor vii, de Paști, în tîrguri și piețe. Nu vor fi deschise nici punctele de tăiere, cum erau în anii trecuți de sărbătorile pascale. Așa că oamenii care țin la tradiția de a avea miel umplut pe masă în ziua de Paști vor fi obligați să cumpere carne de miel/ied din măcelărie sau să meargă acasă la crescătorii de ovine și caprine, care au voie în acest an să taie miei/iezi în exploatație (curte) și să vîndă carcasa direct către consumator, care trebuie să se deplaseze la fermier cu luarea măsurilor legale (adeverință de deplasare pentru aprovizionare). Condiția pusă de stat: fermierul să aibă condiții igienice și să ia măsurile de biosecuritate recomandate de medicul veterinar comunal.
• Piețele agroalimentare (țărănești) rămîn deschise, dar producătorii agricoli trebuie să aibă măști și mănuși și să respecte distanța socială de 1,5 m. Producătorii agricoli cu vîrsta peste 65 de ani nu sînt admiși cu marfă la piață, avînd în vedere riscul la care se expun. Consumatorii cu vîrsta peste 65 de ani pot face cumpărături în piețele țără­nești, dar numai între orele 11 și 13. Ceilalți con­sumatori, sub 65 de ani, pot merge la piață dimineața sau după-amiaza, fără riscuri.

Citeşte mai mult...
 
Dragoste de Maramu’, în vremea Coronei! PDF Imprimare Email
Luni, 30 Martie 2020 18:46

,,In Baia Sprie, se vedeau deja semnele unui trafic redus, atât in zona marketului cât si in rest, de asemenea, putin masini se incumetau sa iasa. Urcând Gutâiul, suntem departe de coloanele de dimineata de odinioara, insa se circula. Marea majorotate a masinilor care circulau erau cele de marfa, dube de diverse forme si inscriptionate in fel si chip. Prima comuna de pe Mara, Desestiul, aproape pustie. De la intrare, de la celebrul restaurant cu pastravi, e pustiu. In urmatoarea insa, in Giulesti, abia au inceput lucrari de tot felul. Chiar daca oameni nu sunt pe ulite, sunt muncitori. Se lucreaza si la canalizare, si la pregatiri de stradute pentru asfaltare, si la un pod peste râul Mara. Si primarul era la munca, la post. In Vadu Izei, la fel. Muncitori la sediul refacut de Primarie, la fel si la caminul cultural. Oameni la câmp, unii evaluau, altii se puneau deja pe treaba sau carau fân.

Surpriza ne-a dat-o Sighetul, cel care abia abia era de vizitat, inainte, din cauza traficului auto major. Iti lua o jumatate de ora sa traversezi centrul, venind dinspre Vad, sa iesi spre Sarasau, sa zicem. Doar centrul! Acum, bate vântul. Mai vezi taximetristi la povesti, câte o gospodina cu masca, la cumparaturi, doi betivi pe o banca. Nu mare lucru, iar traficul, modest, aproape inexistent. In schimb, am catat institutiile si locurile „active””. Plina parcarea de masini la Politia de Frontiera, semn ca acolo se lucreaza, vor intra si ei in lupta nationala impotriva virusului, cu siguranta. Peste drum de ei, liceul forestier, cel care a gazduit sau mai gazduieste parte din cei reveniti de peste granite, la izolare sau carantina. 

Citeşte mai mult...
 
Comunicat SC Vital SA PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Luni, 30 Martie 2020 18:34

Acum avem nevoie mai mult ca oricând de APA pe care S.C VITAL S.A o furnizează în mod continuu și în condiții de maximă siguranță. Tocmai pentru că înțelegem această nevoie încercăm să nu existe nici o discontinuitate în distribuția apei potabile din rețeaua publică, iar în cazuri independente de voința noastră (avarii) încercăm să intervenim cât de repede posibil și să reluăm acest serviciu în condiții de maximă siguranță, în ceea ce privește calitatea apei potabile.

Reamintim utilizatorilor că apa potabilă furnizată este verificată în conformitate cu standardele internaționale, iar caracteristicile de potabilitate corespund legislației naționale în vigoare, care este în concordanță cu cerințele din domeniu privind calitatea apei potabile. Specialiștii din cadrul laboratorului de apă potabilă  SUNT LA DATORIE PENTRU VOI  și monitorizează ZI DE ZI calitatea apei furnizate, respectând cerințele naționale și internaționale și sesizările clienților. Rezultatele sunt publice și afișate pe site-ul nostru  www.vitalmm.ro, la secțiunea  INFORMAȚII UTILE, în cadrul rubricii destinate calității apei (BULETIN ANALIZĂ APĂ). Programele de prelevare și testare a parametrilor  monitorizați se realizează din 19 puncte de control, care sunt stabilite de comun acord cu Direcția de Sănătate Publică Maramureș.

În toată această perioadă, societatea VITAL S.A. are echipe de intervenție pregătite în cazul în care apar avarii la rețelele de alimentare cu apă potabilă sau la rețelele de canalizare. Permanența este asigurată de DISPECERATUL SOCIETĂȚII, care FUNCȚIONEAZĂ 24 DE ORE DIN 24, utilizatorii serviciilor noastre pot suna la numerele de telefon 0262/212550, 0262/215150,1,2 și 0362/401052, 3, 0372 752661.

Citeşte mai mult...
 
ITM Maramureș vine cu precizări pentru angajatori și salariați PDF Imprimare Email
Joi, 26 Martie 2020 18:45

Pentru că Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Maramureș i-au fost adresate numeroase întrebări pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor legislative speciale intrate în vigoare în această perioadă, reprezentanții instituției vin cu câteva precizări atât pentru angajatori, cât şi pentru salariaţi, astfel:

  • dispoziţiile Legii nr. 19/2020 privind acordarea zilelor libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ, înregistrarea cererii şi acordarea zilelor libere este obligatorie şi nu opţională pentru angajator, excepţie făcând doar acei angajatori stabiliţi la art. 2 alin.(4) din lege. Refuzul angajatorului de înregistrare a cererii şi/sau acordarea zilelor libere conform actului normativ în vigoare, reprezintă o încălcare a actelor normative emise în perioada stării de urgenţă, fiind sancţionabile în consecinţă pentru încălcarea acestor dispoziţii;

  • conform dispoziţiilor art. 1 alin.(1) din Hotărârea Guvernului nr. 217/2020 zilele libere plătite pentru unul dintre părinţi în situaţia suspendării cursurilor sau închiderea temporară a unităţilor de învăţământ, se acordă până la încetarea situaţiei stării de urgenţă decretată, cu excepţia zilelor lucrătoare din perioada vacanţelor şcolare;

  • în situaţia în care angajatorii au intenţia concedierilor individuale sau colective, au obligaţia respectării procedurii concedierilor colective şi respectarea perioadei de preaviz;

Citeşte mai mult...
 
Recomandări de la Protecția Consumatorilor pentru cei cu vacanțe anulate PDF Imprimare Email
Joi, 26 Martie 2020 18:36

În contextul pandemiei provocate de noul coronavirus, care a afectat pe multiple planuri viața obișnuită a cetățenilor, începând cu sfera mobilității, care include și activitățile turistice, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) este în măsură să facă o serie de recomandări tuturor consumatorilor interesați. Astfel, pentru a preîntâmpina creșterea peste măsură a nivelului de aglomerare al agențiilor de turism – preocupate în aceste zile să acorde consultanță celor interesați de modul în care actuala criză sanitară globală le-ar putea modifica planurile de vacanță pentru acest an -, este indicat să urmăriți cu atenție evoluția situației legate de răspândirea și controlul pandemiei de coronavirus, la nivelul fiecărei țări, din surse de informații credibile, pe cât posibil oficiale. Situația trebuie tratată cu calm și înțelegere, agențiile de turism fiind nevoite în această perioadă să se concentreze, cu prioritate, asupra plecărilor programate pentru perioada imediat următoare.

Cereri în scris pentru restituirea contravalorii vacanțelor anulate

Comisarii de la Protecția Consumatorilor vă mai sfătuiesc ca în cazul în care ″aveați în plan deplasări cu data de început în următoarele 14 zile, pe care acum doriți să le contramandați, să faceți, în scris, o cerere de restituire a banilor achitați deja către operatorul economic. Agenția vă poate propune următoarele două variante de rezolvare a situației: fie va începe toate demersurile necesare recuperării banilor de la furnizorii de servicii turistice, astfel încât demersul dvs. să se finalizeze cu succes, în timp util; fie, în urma cererii dumneavoastră, veți primi un document care atestă creanța Dvs. comercială și care vă dă posibilitatea ca, la o dată ulterioară, după încheierea perioadei de pandemie și a efectelor acesteia, să călătoriți în aceleași condiții precum cele contractate inițial către destinațiile alese de dvs.″ Consumatorii sunt în­demnați la răbdare, deoarece soluționarea problemei lor ar putea să dureze.

Sursa-graiul.ro

 
ANOFM a creat call center-uri pentru informatii privin somajul tehnic PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Joi, 26 Martie 2020 18:31

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a organizat un call-center intern și a stabilit un număr unic de apel la care angajatorii interesaţi pot suna pentru a obține informații cu privire la modalitățile de acordare a șomajului tehnic. Având în vedere numărul mare de apeluri, pentru a putea fi oferite informaţii într-un timp cât mai scurt şi cât mai multor persoane, la nivelul agenţiilor judeţene şi a muncipiului Bucureşti, sunt înfiinţate numere de telefon dedicate acestui subiect.

Recomandăm angajatorilor ca, în cazul în care nu pot intra în legătură cu personalul care deserveşte call-center-ul de la nivelul ANOFM, să apeleze numerele de telefon corespunzătoare judeţului în raza căruia îşi au sediul social.

Numere de telefon aici.

Citeşte mai mult...
 
Catedralele ajuta spitalele PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Joi, 26 Martie 2020 17:39

 
Masuri generale luate pentru prevenirea raspandirii coronavirus PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Miercuri, 18 Martie 2020 07:45

Începând de ieri 17 martie, a fost suspendată activitatea de examinare pentru permise de conducere, pentru o perioadă de 30 de zile, cu posibilitatea de prelungire a acestei decizii. De asemenea, sunt reduse la maxim activitățile de relații cu publicul ale instituțiilor din subordinea MAI.

De asemenea, prin ordonanță militară, au fost luate următoarele decizii:

  • Se suspendă activitatea de servire și consum a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, organizată de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spațiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locației.

  • Este permisă organizarea de către unitățile economice de profil a activităților de comercializare a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu presupun rămânerea clienților în spațiile destinate acestui scop, precum cele de tip „drive-in”, „room-service” sau livrare la client.

  • Se suspendă toate activitățile culturale, științifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear și de îngrijire personală, realizate în spații închise.

  • Se interzice organizarea și desfășurarea oricărui eveniment care presupune participarea a peste 100 de persoane, în spații deschise.

  • Organizatorii evenimentelor organizate și desfășurate în spații deschise, ce presupun participarea a maximum 100 de persoane, sunt obligați să dispună măsuri care să asigure distanța de minimum 1 metru între participanți.

Citeşte mai mult...
 
« ÎnceputAnterior12345678910UrmătorSfârşit »

Page 1 of 193

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Curs valutar


Horoscop


Vremea


Un mic zâmbet


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact