logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


SOCIAL
Caritas Dieceza Satu Mare - actiune de Pasti la Sighetu Marmatiei si Costiui PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Miercuri, 05 Mai 2021 13:25

De Paști, 54 beneficiari sociali ai centrului de îngrijire la domiciliu din Sighetu Marmației al Organizației Caritas a Diecezei Satu Mare au primit pachete cu produse alimentare.  

Pentru semenii noștri încercați de necazuri, griji, boli, singurătate, zilele marilor sărbători creștine sunt poate cele mai dificile din an. Cunoscând foarte bine acest fapt, Organizația Caritas a Diecezei Satu Mare depune eforturi să fie alături de beneficiarii săi și în aceste perioade speciale. 

Cu ocazia Sfintelor Sărbători Pascale, organizația a distribuit 54 de pachete cu produse alimentare cazurilor sociale din rândul vârstnicilor din Sighetu Marmației și Coștiui, cărora le poartă de grijă angajații Centrului de Îngrijire la Domiciliu „Sfântul Carol” din Sighetu Marmației.

Citeşte mai mult...
 
Asociația Telefonul Copilului: Pandemia a favorizat accentuarea problemelor emoționale în rândul copiilor, cu efecte pe termen lung asupra sănătății mintale PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Joi, 22 Aprilie 2021 13:04

Pandemia a exacerbat problemele psihologice și abuzul în rândul copiilor, în contextul măsurilor de izolare impuse. Principalele probleme asociate pandemiei pentru care copiii au apelat numărul gratuit 116111, precum și instrumentele online de consiliere oferite de Asociația Telefonul Copilului (aplicația Happygraff și www.116111.ro), au fost: nevoia de consiliere psihologică, în  procentaj de 52,8%, respectiv abuzul și violența în familie, 46,8%.

Complexitatea cazurilor sesizate la 116111, în perioada pandemiei, a impus alocarea unui număr tot mai mare de minute de consiliere dedicate fiecărui apel. Astfel, durata medie a unui apel a crescut, de la 10 – 15 minute în anul 2019, la 30 – 45 de minute în anul 2020. În perioada pandemiei, Asociația Telefonul Copilului a oferit copiilor și părinților 322.537 de minute de consiliere psiho-socială și juridică gratuite.

Citeşte mai mult...
 
MOL România susține tineri din medii defavorizate printr-o nouă ediție a programului „Permis pentru viitor” PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Joi, 26 Noiembrie 2020 15:27

 

COMUNICAT

MOL România și Fundația Pentru Comunitate au anunțat cea de-a șasea ediție a programului „Permis pentru viitor”, prin care acoperă costurile obținerii permisului de conducere pentru tineri din medii defavorizate.

Termenul de depunere a solicitărilor de finanțare este 23 ianuarie 2021.

De la începutul acestui program, 80 de tineri au finalizat cu succes cursurile, iar alți 71 de beneficiari continuă studiile sau sunt programați pentru examen.

26 noiembrie 2020, CLUJ-NAPOCA – Programul „Permis pentru viitor”, organizat de Fundația Pentru Comunitate din fondurile puse la dispoziție de MOL România, a ajuns la cea de-a șasea ediție. Prin intermediul acestui program sunt acoperite costurile necesare pentru obținerea permisului de conducere pentru tineri din medii defavorizate, pentru care permisul de conducere este o condiție sau poate fi un avantaj în obținerea unui loc de muncă sau în menținerea și extinderea atribuțiilor de serviciu existente.

Ultima actualizare Joi, 26 Noiembrie 2020 15:29
Citeşte mai mult...
 
MOL România finanțează cu 400.000 de lei proiecte de terapie emoțională și intervenții psihosociale pentru copii cu nevoi speciale sau suferinzi de boli cronice PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Vineri, 06 Noiembrie 2020 01:00

COMUNICAT DE PRESĂ

MOL România și Fundația Pentru Comunitate au anunțat ediția a 12-a a Programului MOL pentru sănătatea copiilor, program în cadrul căruia ONG-urile pot obține finanțare pentru proiecte de terapie emoțională și intervenție psihosocială adresate copiilor cu boli cronice sau cu nevoi speciale.

La această ediție, fondul total alocat pentru susținerea proiectelor este de 400.000 de lei, ridicând astfel la 4 milioane de lei suma finanțărilor totale alocate de la începutul acestui program, în urmă cu 12 ani.

În cadrul celor 11 ediții anterioare ale Programului, au fost finanțate 209 proiecte cu peste 3,6 milioane de lei, numărul beneficiarilor depășind 11.500.

Citeşte mai mult...
 
MOL România și Fundația Pentru Comunitate au încheiat ediția jubiliară a Premiilor Mentor și au dat startul înscrierilor în ediția a 11-a PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Marţi, 21 Iulie 2020 17:39
Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este Trofeul-Mentor-150x150.jpgMOL România și Fundația Pentru Comunitate au publicat lista premianților Mentor 2019
 În decursul celor 10 ani de la înființarea Premiilor Mentor au fost distinși 101 profesori și antrenori de excepție
 
 Nominalizările pentru ediția din acest an pot fi trimise, online, până la 31 decembrie 2020
 
21 iulie 2020, București – MOL România și Fundația Pentru Comunitate au publicat lista premianților ediției jubiliare 2019 a Premiilor Mentor pentru excelență în educație și au anunțat ediția a 11-a, 2020, a programului. Nominalizările pentru ediția a 11-a pot fi depuse până la sfârșitul anului.
Citeşte mai mult...
 
Activitatea de examinare practică pentru obținerea permisului de conducere, reluată din data de 2 iunie PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Sâmbătă, 23 Mai 2020 07:48

Serviciul Public Comunitar Regim Pemise și Înmatriculare a Vehiculelor Maramureș va relua, începând cu data de 2 iunie a.c., activitatea de examinare la traseu a candidaților în vederea obținerii permisului de conducere, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare, respectarea măsurilor de distanțare socială și de igienă pentru prevenirea și limitarea răspândii infecției cu noul Coronavirus. Angajații serviciului public comunitar vor proceda la desfășurarea acestei activități în două etape. În prima etapă vor fi soluționate dosarele depuse în perioada 16 martie a.c., - 17 mai a.c., și care au expirat, cu mențiunea că acestor dosare le-a fost prelungită valabilitatea până la data de 13 iulie 2020. Dosarele depuse și care au expirat începând cu data de 18 mai a.c., vor fi soluționate în a doua etapă. Și acestor dosare le-a fost prelungită valabilitatea până la data de 14 septembrie 2020. Din datele centralizate până acum, în prima etapă sunt depuse cereri pentru obținerea permisului de conducere de către 333 de candidați. Programarea candidaților pentru examinarea la traseu va fi efectuată de către un reprezentant al școlii de conducători auto, fără procură specială, dar cu dosarul candidaților în original. După finalizarea primei etape se va proceda la programarea din oficiu a candidaților programați în perioada stării de urgență. Aceștia vor fi programați pentru examinare în ordinea în care trebuiau să susțină examenul. Facem precizarea că activitatea de examinare se va desfășura cu utilizarea măștilor de protecție de către examinatori și candidați, Interiorul autovehiculelor se va dezinfecta înaintea de începerea fiecărei probe practice. Activitatea de instruire se va desfășura în spații deschise, cu respectarea distanței de socializare. De asemenea, la locul de întâlnire comunicat pentru susținerea probei practice în vederea obținerii permisului de conducere vor fi respectate măsurile recomandate către specialiști pentru limitarea infecției cu COVID-19.

 

 
Plata amenzilor pentru incalcarea prevederilor ordonantelor militare se poate face si online PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Vineri, 10 Aprilie 2020 06:37

Începând din data de 6 aprilie 2020, plata amenzilor pentru încălcarea prevederilor ordonanțelor militare poate fi făcută și online, pe ghiseul.ro.
Plata se poate efectua prin parcurgerea următorilor pași:
1. Accesează pagina www.ghiseul.ro
2. Selectează secțiunea 'Plătește Amenzi Ordonanțe Militare';
3. Completează formularul online cu datele solicitate;
4. Efectuează plata prin completarea datelor cardului în pagina securizată a procesatorului de plăți.
Menționăm sumele provenite din amenzile aplicate pentru acest tip de contravenții devin 'venit integral' la bugetul de stat.

Citeşte mai mult...
 
ANAF introduce Ordinul de Plată Multiplu Electronic PDF Imprimare Email
Sâmbătă, 04 Aprilie 2020 16:01

În contextul epidemiei de coronavirus, instituțiile statului caută soluții pentru ca populația să își poată plăti electronic datoriile către stat. Astfel, firmele și instituțiile vor putea să efectueze plăți prin intermediul unui Ordin de Plată Multiplu Electronic (OPME), anunță Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP) Maramureș. În cazul operatorilor economici și a altor entități decât instituții publice va fi necesară o singură semnătură electronică. Persoanele respective trebuie să fie înrolate în Spațiul Privat Virtual (SPV) ca reprezentant legal, reprezentant desemnat sau împuternicit și să corespundă cu cele aprobate în fișa specimenelor de semnături depusă la unitatea trezoreriei statului prin care aceștia își desfășoară activitatea. “Aceștia vor trebui să completeze o nouă fișă de specimene care să conțină și informațiile referitoare la codul numeric personal/număr de identificare fiscală. La solicitare, modelul fișelor vor fi transmise spre completare în format electronic. Operatorii economici și alte entități pot utiliza ordinul de plată multiplu electronic (opme) numai în cazul în care decid că plățile pot fi efectuate prin utilizarea unei singure semnături”, precizează AJFP Maramureș, într-un comunicat de presă.

Citeşte mai mult...
 
Posta Romana - Termen redus pentru păstrarea trimiterilor poștale PDF Imprimare Email
Marţi, 31 Martie 2020 13:51

Compania Naţională Poşta Română amintește tuturor clienților care, în perioada stării de urgență, au de ridicat trimiteri de la oficiile poștale, că termenul de păstrare a acestora este de 10 zile pentru trimiterile intracomunitare și de 30 de zile pentru cele extracomunitare. Compania se află în discuții cu partenerii instituționali pentru a prelungi termenele de păstrare a trimiterilor în subunitățile poștale sau pentru a găsi soluții de a le distribui direct clienților și a evita, astfel, deplasarea acestora, pentru siguranța lor și a angajaților.
Încă de la începutul declarării stării de urgență, Poșta Română a venit cu o serie de măsuri pentru a limita timpul petrecut în subunitățile poștale și a recomandat clienților ca, în interior, să nu se afle mai mult de două persoane la ghișeu, în timp ce restul clienților au fost rugați să aștepte în afara oficiului poștal. De asemenea, pentru a preveni și a limita eventuala răspândire a virusului COVID-19, compania a recomandat ca distanța dintre persoane să fie limitată la 2 metri. Poșta Română mai reamintește clienților că au la dispoziție atât serviciile de coletărie clasică, cât și serviciile de curierat rapid (Prioripost), iar oficiile poștale au program de lucru în intervalul orar 10 – 18.

Citeşte mai mult...
 
Tîrgurile de miei nu se deschid PDF Imprimare Email
Marţi, 31 Martie 2020 13:49

Comitetul județean pentru situații de urgență Maramureș a luat decizia să nu permită vînzarea iezilor și a mieilor vii, de Paști, în tîrguri și piețe. Nu vor fi deschise nici punctele de tăiere, cum erau în anii trecuți de sărbătorile pascale. Așa că oamenii care țin la tradiția de a avea miel umplut pe masă în ziua de Paști vor fi obligați să cumpere carne de miel/ied din măcelărie sau să meargă acasă la crescătorii de ovine și caprine, care au voie în acest an să taie miei/iezi în exploatație (curte) și să vîndă carcasa direct către consumator, care trebuie să se deplaseze la fermier cu luarea măsurilor legale (adeverință de deplasare pentru aprovizionare). Condiția pusă de stat: fermierul să aibă condiții igienice și să ia măsurile de biosecuritate recomandate de medicul veterinar comunal.
• Piețele agroalimentare (țărănești) rămîn deschise, dar producătorii agricoli trebuie să aibă măști și mănuși și să respecte distanța socială de 1,5 m. Producătorii agricoli cu vîrsta peste 65 de ani nu sînt admiși cu marfă la piață, avînd în vedere riscul la care se expun. Consumatorii cu vîrsta peste 65 de ani pot face cumpărături în piețele țără­nești, dar numai între orele 11 și 13. Ceilalți con­sumatori, sub 65 de ani, pot merge la piață dimineața sau după-amiaza, fără riscuri.

Citeşte mai mult...
 
Dragoste de Maramu’, în vremea Coronei! PDF Imprimare Email
Luni, 30 Martie 2020 18:46

,,In Baia Sprie, se vedeau deja semnele unui trafic redus, atât in zona marketului cât si in rest, de asemenea, putin masini se incumetau sa iasa. Urcând Gutâiul, suntem departe de coloanele de dimineata de odinioara, insa se circula. Marea majorotate a masinilor care circulau erau cele de marfa, dube de diverse forme si inscriptionate in fel si chip. Prima comuna de pe Mara, Desestiul, aproape pustie. De la intrare, de la celebrul restaurant cu pastravi, e pustiu. In urmatoarea insa, in Giulesti, abia au inceput lucrari de tot felul. Chiar daca oameni nu sunt pe ulite, sunt muncitori. Se lucreaza si la canalizare, si la pregatiri de stradute pentru asfaltare, si la un pod peste râul Mara. Si primarul era la munca, la post. In Vadu Izei, la fel. Muncitori la sediul refacut de Primarie, la fel si la caminul cultural. Oameni la câmp, unii evaluau, altii se puneau deja pe treaba sau carau fân.

Surpriza ne-a dat-o Sighetul, cel care abia abia era de vizitat, inainte, din cauza traficului auto major. Iti lua o jumatate de ora sa traversezi centrul, venind dinspre Vad, sa iesi spre Sarasau, sa zicem. Doar centrul! Acum, bate vântul. Mai vezi taximetristi la povesti, câte o gospodina cu masca, la cumparaturi, doi betivi pe o banca. Nu mare lucru, iar traficul, modest, aproape inexistent. In schimb, am catat institutiile si locurile „active””. Plina parcarea de masini la Politia de Frontiera, semn ca acolo se lucreaza, vor intra si ei in lupta nationala impotriva virusului, cu siguranta. Peste drum de ei, liceul forestier, cel care a gazduit sau mai gazduieste parte din cei reveniti de peste granite, la izolare sau carantina. 

Citeşte mai mult...
 
Comunicat SC Vital SA PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Luni, 30 Martie 2020 18:34

Acum avem nevoie mai mult ca oricând de APA pe care S.C VITAL S.A o furnizează în mod continuu și în condiții de maximă siguranță. Tocmai pentru că înțelegem această nevoie încercăm să nu existe nici o discontinuitate în distribuția apei potabile din rețeaua publică, iar în cazuri independente de voința noastră (avarii) încercăm să intervenim cât de repede posibil și să reluăm acest serviciu în condiții de maximă siguranță, în ceea ce privește calitatea apei potabile.

Reamintim utilizatorilor că apa potabilă furnizată este verificată în conformitate cu standardele internaționale, iar caracteristicile de potabilitate corespund legislației naționale în vigoare, care este în concordanță cu cerințele din domeniu privind calitatea apei potabile. Specialiștii din cadrul laboratorului de apă potabilă  SUNT LA DATORIE PENTRU VOI  și monitorizează ZI DE ZI calitatea apei furnizate, respectând cerințele naționale și internaționale și sesizările clienților. Rezultatele sunt publice și afișate pe site-ul nostru  www.vitalmm.ro, la secțiunea  INFORMAȚII UTILE, în cadrul rubricii destinate calității apei (BULETIN ANALIZĂ APĂ). Programele de prelevare și testare a parametrilor  monitorizați se realizează din 19 puncte de control, care sunt stabilite de comun acord cu Direcția de Sănătate Publică Maramureș.

În toată această perioadă, societatea VITAL S.A. are echipe de intervenție pregătite în cazul în care apar avarii la rețelele de alimentare cu apă potabilă sau la rețelele de canalizare. Permanența este asigurată de DISPECERATUL SOCIETĂȚII, care FUNCȚIONEAZĂ 24 DE ORE DIN 24, utilizatorii serviciilor noastre pot suna la numerele de telefon 0262/212550, 0262/215150,1,2 și 0362/401052, 3, 0372 752661.

Citeşte mai mult...
 
ITM Maramureș vine cu precizări pentru angajatori și salariați PDF Imprimare Email
Joi, 26 Martie 2020 18:45

Pentru că Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Maramureș i-au fost adresate numeroase întrebări pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor legislative speciale intrate în vigoare în această perioadă, reprezentanții instituției vin cu câteva precizări atât pentru angajatori, cât şi pentru salariaţi, astfel:

  • dispoziţiile Legii nr. 19/2020 privind acordarea zilelor libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ, înregistrarea cererii şi acordarea zilelor libere este obligatorie şi nu opţională pentru angajator, excepţie făcând doar acei angajatori stabiliţi la art. 2 alin.(4) din lege. Refuzul angajatorului de înregistrare a cererii şi/sau acordarea zilelor libere conform actului normativ în vigoare, reprezintă o încălcare a actelor normative emise în perioada stării de urgenţă, fiind sancţionabile în consecinţă pentru încălcarea acestor dispoziţii;

  • conform dispoziţiilor art. 1 alin.(1) din Hotărârea Guvernului nr. 217/2020 zilele libere plătite pentru unul dintre părinţi în situaţia suspendării cursurilor sau închiderea temporară a unităţilor de învăţământ, se acordă până la încetarea situaţiei stării de urgenţă decretată, cu excepţia zilelor lucrătoare din perioada vacanţelor şcolare;

  • în situaţia în care angajatorii au intenţia concedierilor individuale sau colective, au obligaţia respectării procedurii concedierilor colective şi respectarea perioadei de preaviz;

Citeşte mai mult...
 
« ÎnceputAnterior12345678910UrmătorSfârşit »

Page 1 of 193

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Vremea


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact