logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


SOCIAL
ITM Maramureș vine cu precizări pentru angajatori și salariați PDF Imprimare Email
Joi, 26 Martie 2020 18:45

Pentru că Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Maramureș i-au fost adresate numeroase întrebări pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor legislative speciale intrate în vigoare în această perioadă, reprezentanții instituției vin cu câteva precizări atât pentru angajatori, cât şi pentru salariaţi, astfel:

  • dispoziţiile Legii nr. 19/2020 privind acordarea zilelor libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ, înregistrarea cererii şi acordarea zilelor libere este obligatorie şi nu opţională pentru angajator, excepţie făcând doar acei angajatori stabiliţi la art. 2 alin.(4) din lege. Refuzul angajatorului de înregistrare a cererii şi/sau acordarea zilelor libere conform actului normativ în vigoare, reprezintă o încălcare a actelor normative emise în perioada stării de urgenţă, fiind sancţionabile în consecinţă pentru încălcarea acestor dispoziţii;

  • conform dispoziţiilor art. 1 alin.(1) din Hotărârea Guvernului nr. 217/2020 zilele libere plătite pentru unul dintre părinţi în situaţia suspendării cursurilor sau închiderea temporară a unităţilor de învăţământ, se acordă până la încetarea situaţiei stării de urgenţă decretată, cu excepţia zilelor lucrătoare din perioada vacanţelor şcolare;

  • în situaţia în care angajatorii au intenţia concedierilor individuale sau colective, au obligaţia respectării procedurii concedierilor colective şi respectarea perioadei de preaviz;

Citeşte mai mult...
 
Recomandări de la Protecția Consumatorilor pentru cei cu vacanțe anulate PDF Imprimare Email
Joi, 26 Martie 2020 18:36

În contextul pandemiei provocate de noul coronavirus, care a afectat pe multiple planuri viața obișnuită a cetățenilor, începând cu sfera mobilității, care include și activitățile turistice, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) este în măsură să facă o serie de recomandări tuturor consumatorilor interesați. Astfel, pentru a preîntâmpina creșterea peste măsură a nivelului de aglomerare al agențiilor de turism – preocupate în aceste zile să acorde consultanță celor interesați de modul în care actuala criză sanitară globală le-ar putea modifica planurile de vacanță pentru acest an -, este indicat să urmăriți cu atenție evoluția situației legate de răspândirea și controlul pandemiei de coronavirus, la nivelul fiecărei țări, din surse de informații credibile, pe cât posibil oficiale. Situația trebuie tratată cu calm și înțelegere, agențiile de turism fiind nevoite în această perioadă să se concentreze, cu prioritate, asupra plecărilor programate pentru perioada imediat următoare.

Cereri în scris pentru restituirea contravalorii vacanțelor anulate

Comisarii de la Protecția Consumatorilor vă mai sfătuiesc ca în cazul în care ″aveați în plan deplasări cu data de început în următoarele 14 zile, pe care acum doriți să le contramandați, să faceți, în scris, o cerere de restituire a banilor achitați deja către operatorul economic. Agenția vă poate propune următoarele două variante de rezolvare a situației: fie va începe toate demersurile necesare recuperării banilor de la furnizorii de servicii turistice, astfel încât demersul dvs. să se finalizeze cu succes, în timp util; fie, în urma cererii dumneavoastră, veți primi un document care atestă creanța Dvs. comercială și care vă dă posibilitatea ca, la o dată ulterioară, după încheierea perioadei de pandemie și a efectelor acesteia, să călătoriți în aceleași condiții precum cele contractate inițial către destinațiile alese de dvs.″ Consumatorii sunt în­demnați la răbdare, deoarece soluționarea problemei lor ar putea să dureze.

Sursa-graiul.ro

 
ANOFM a creat call center-uri pentru informatii privin somajul tehnic PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Joi, 26 Martie 2020 18:31

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a organizat un call-center intern și a stabilit un număr unic de apel la care angajatorii interesaţi pot suna pentru a obține informații cu privire la modalitățile de acordare a șomajului tehnic. Având în vedere numărul mare de apeluri, pentru a putea fi oferite informaţii într-un timp cât mai scurt şi cât mai multor persoane, la nivelul agenţiilor judeţene şi a muncipiului Bucureşti, sunt înfiinţate numere de telefon dedicate acestui subiect.

Recomandăm angajatorilor ca, în cazul în care nu pot intra în legătură cu personalul care deserveşte call-center-ul de la nivelul ANOFM, să apeleze numerele de telefon corespunzătoare judeţului în raza căruia îşi au sediul social.

Numere de telefon aici.

Citeşte mai mult...
 
Catedralele ajuta spitalele PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Joi, 26 Martie 2020 17:39

 
Masuri generale luate pentru prevenirea raspandirii coronavirus PDF Imprimare Email
Scris de Sighet Online   
Miercuri, 18 Martie 2020 07:45

Începând de ieri 17 martie, a fost suspendată activitatea de examinare pentru permise de conducere, pentru o perioadă de 30 de zile, cu posibilitatea de prelungire a acestei decizii. De asemenea, sunt reduse la maxim activitățile de relații cu publicul ale instituțiilor din subordinea MAI.

De asemenea, prin ordonanță militară, au fost luate următoarele decizii:

  • Se suspendă activitatea de servire și consum a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, organizată de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spațiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locației.

  • Este permisă organizarea de către unitățile economice de profil a activităților de comercializare a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu presupun rămânerea clienților în spațiile destinate acestui scop, precum cele de tip „drive-in”, „room-service” sau livrare la client.

  • Se suspendă toate activitățile culturale, științifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear și de îngrijire personală, realizate în spații închise.

  • Se interzice organizarea și desfășurarea oricărui eveniment care presupune participarea a peste 100 de persoane, în spații deschise.

  • Organizatorii evenimentelor organizate și desfășurate în spații deschise, ce presupun participarea a maximum 100 de persoane, sunt obligați să dispună măsuri care să asigure distanța de minimum 1 metru între participanți.

Citeşte mai mult...
 
Măsuri şi reguli noi pentru maramureşeni PDF Imprimare Email
Marţi, 17 Martie 2020 09:52

Ieri, la videoconferinţa de presă a Prefectului de Maramureş, la care au fost prezenţi subprefectul Oana Oşanu şi directorul Direcţiei de Sănătate Publică, dr. Rareş Pop, a avut loc o informare privitoare la atitudinea pe care trebuie să o aibă populaţia Maramureşului şi măsuri de siguranţă pentru evitarea infectării cu COVID-19.
Astfel, persoanele care au avut contact fizic direct cu o persoană infectată sau cu secreţii ale acesteia, în mijloacele de transport în comun, ori expunerea faţă în faţă cu persoana infectată, în aceeaşi încăpere, mai mult de 15 minute este obligată să se autoizoleze la domiciliu. În prezent, în Maramureş sunt 630 de persoane aflate în izolare la domiciliu, 278 de carantinaţi. 102 teste au ieşit negative. Cu suspiciune de coronavirus sunt două persoane internate, una venită din Franţa şi un cetăţean olandez.
S-au primit 350 de recoltoare, pe drum fiind alte 650. În zona de carantină mai sunt 10 cetăţeni din Republica Moldova şi alţi doi din ţară, zona Moldovei.
Populaţia Maramureşului nu va ieşi din casă decât în cazuri excepţionale. Magazinele vor rămâne deschise în continuare, deci aprovizionarea se va face doar pentru 2-3 zile.
Intervenţiile chirurgicale se suspendă pentru o perioadă nedeterminată. De asemenea, personalul medical din ambulatoriu se va muta în secţiile spitalului, dacă infectaţii cu COVID-19 se înmulţesc. S-au suspendat toate vizitele în toate spitalele.

Citeşte mai mult...
 
Stare de urgență în România PDF Imprimare Email
Scris de Adi Oros   
Luni, 16 Martie 2020 09:42

Președintele Klaus Iohannis a decretat stare de urgență începând de AZI, 16 martie.
„Noul guvern, împreună cu mine, ne vom dedica toate energiile 100% pentru a gestiona eficient această criză și evident, după ce se termină această criză, pentru a guverna foarte bine pentru români. Este foarte important că măsurile care vor fi luate să fie luate la timp, să fie luate în așa fel încât să prindă. Pentru a face posibil această luptă cu toate instrumentele prevăzute de lege, am decis să decretez stare de urgență la începutul săptămânii viitoare” – a anunțat Klaus Iohannis.
„Această stare de urgență va face posibilă alocarea de noi resurse importante pentru gestionarea crizei. În acest fel, Guvernul va avea posibilitatea să aloce mai mulți bani domeniului sănătății, mai mulți bani pentru medicamente, mai mulți bani pentru aparatura medicală absolut necesară. În același fel, această situație va permite să se realizeze achiziții într-un timp foarte scurt, cu proceduri simplificate, punând astfel la dispoziția Guvernului toate instrumentele necesare pentru a gestiona în modul cel mai eficient criza generată de coronavirus” – a subliniat președintele Iohannis.

Starea de urgență este reglementată de articolul 93 al Constituției României, dar și de OUG nr. 1/1999, care stipulează că starea de urgență se poate impune pe o perioadă de cel mult 30 de zile și prevede măsuri excepționale economice sau de ordine publică.
Iată ce spune articolul 93:

Citeşte mai mult...
 
Nu se mai dau examene pentru dobândirea carnetului de șofer până în 31 martie PDF Imprimare Email
Luni, 16 Martie 2020 09:31

Autoritatile județene au anunțat că nu se mai dau examene pentru dobândirea carnetului de șofer până la data de 31 martie. Vorbim fie de proba teoretica, fie de cea practica, examinarea la traseu. Aceste măsuri au fost luate că urmare a pandemiei de coronavirus care a cuprins întreaga lume. Mai trebuie spus că există posibilitatea de prelungire a acestei perioade, daca situația o va impune.

La Serviciul de pașapoarte s a suspendat activitatea la cele două puncte de lucru mobile de la Sighet și Borsa. Se lucreaza doar in baza programărilor online. În Baia Mare accesul la Pașapoarte este permis doar titularilor, după caz persoanelor mandatate/delegate în baza programărilor online și a buletinului în original.

Citeşte mai mult...
 
Tren anulat PDF Imprimare Email
Luni, 16 Martie 2020 07:52

Închiderea școlilor a cauzat anularea trenului 4134 care circula numai în zilele de duminică în timpul anului școlar, pe relația Sighetu Marmației – Cluj-Napoca. Trenul a fost anulat din data de 15 martie 2020, din cauza suspendării cursurilor școlare și universitare.

Citeşte mai mult...
 
Sfatul specialiștilor: Cât de des trebuie curățată hota de bucătărie PDF Imprimare Email
Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020 07:47

În zilele noastre, foarte puțini sunt cei cărora le lipsește din bucătărie un aparat electrocasnic esențial pentru eliminarea mirosurilor neplăcute și a fumului din timpul gătitului: hota. 

Hota ar trebui să-și găsească un loc în orice bucătărie modernă, însă pe cât de multe beneficii aduce, pe atât de multe probleme poate crea dacă nu este întreținută în mod corespunzător. Rolul său este acela de a absorbi mirosurile ce apar în timpul gătitului, a aburilor și a fumului, așadar depunerea uleiurilor, a grăsimilor și a prafului pe filtrele ei este inevitabilă. În timp, acumularea lor poate duce la dezvoltarea bacteriilor periculoase pentru sănătate și, în cazurile dramatice, chiar la izbucnirea incendiilor.

Iată tot ce trebuie să știi despre întreținerea hotei pentru a elimina riscul apariției diverselor situații neplăcute în locuința ta:

  • Cât de des trebuie curățată hota?

Frecvența curățării acestui aparat este strâns legată de cât de mult timp dedici gătitului. Potrivit specialiștilor, ideal ar fi să cureți hota o dată la două sau trei luni dacă obișnuiești să gătești cel puțin o dată pe zi. În cazul familiilor numeroase, unde activitatea gătitului are loc de mai multe ori pe zi și pentru acest lucru se alocă un timp mai îndelungat, nu strică te ocupi de igienizarea aparatului, lunar.

Ultima actualizare Luni, 13 Ianuarie 2020 15:18
Citeşte mai mult...
 
Mai multe zile lucrătoare libere pentru îngrijirea sănătății copilului PDF Imprimare Email
Miercuri, 08 Ianuarie 2020 14:55

Noua propunere legis­lativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 91 din 1 iulie 2014 prevede până la maximum 5 zile lucrătoare libere pentru părinți. Senatul României a publicat propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 91 din 1 iulie 2014 privind acordarea unei zile lucrătoare libere pe an pentru îngrijirea sănătății copilului. Legea nr. 91/2014 prevede doar o singură zi lucrătoare, de care poate să beneficieze doar un părinte, pentru a asigura posibilitatea părinților sau reprezentanților legali ai copilului de a verifica anual starea de sănătate a acestuia. Această singură zi nu este însă suficientă pentru ca un părinte să verifice starea de sănătate a copilului, astfel că a fost propusă o modificare și completare a acestei legi: fiecare părinte primește maximum 5 zile lucrătoare pe fiecare copil într-un an calendaristic, în funcție de starea lui de sănătate. Cererea părintelui, respectiv a reprezentantului legal al copilului, va fi depusă cu cel puțin 2 zile lucrătoare înainte de vizita la medic.

Citeşte mai mult...
 
Structura anului școlar 2020-2021 a fost lansată în dezbatere publică PDF Imprimare Email
Miercuri, 08 Ianuarie 2020 14:51

Ministerul Educației și Cercetării a lansat luni, 6 ianuarie 2020, în dezbatere publică, proiectul de ordin de ministru privind structura anului școlar pentru 2020 – 2021. Anul școlar se structurează pe două semestre, 34 de săptămâni, după cum urmează: Semestrul I – 17 săptămâni de cursuri (14 septembrie – 29 ianuarie 2021) și Semestrul al II-lea – 17 săptămâni de cursuri (8 februarie -18 iunie 2021).
„Având în vedere perioada în care vor avea loc Sărbătorile Pascale, am propus fracționarea vacanței de primăvară pentru a permite familiilor reunite, inclusiv membrilor din diaspora, să celebreze împreună”, a declarat Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării. Vacanțele elevilor sunt programate astfel: Vacanța de iarnă (23 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021), Vacanța intersemestrială (30 ianuarie – 7 februarie 2021), Vacanța de primăvară – Paștele Catolic (2 – 11 aprilie), Paștele Ortodox (30 aprilie – 9 mai), Vacanța de vară (18 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care vor începe cursurile anului școlar 2021-2022). Prin excepție de la prevederile anterior menționate pentru clasele terminale din învățământul liceal, anul școlar are 32 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 4 iunie 2021.

Citeşte mai mult...
 
Maramureșul tradițional, greu de salvat de la dispariție PDF Imprimare Email
Luni, 06 Ianuarie 2020 08:50

Turiștilor care ajung în Maramureș le place tradiționalul, le plac porțile de lemn, casele de lemn ca pe vremea bunicilor noștri, în principiu cam tot ce este din lemn. Numai că porțile din lemn au cam dispărut din multe sate din Maramureș, lăsând loc porților din inox și beton, casele tradiționale se pot număra pe degete de multe ori într-un sat, iar kitsch-ul este tot mai prezent și tot mai deranjant la ochi.

Autoritățile recunosc că este greu de dus această luptă de salvare a Maramureșului tradițional, mai ales că de multe ori autoritățile locale sunt cele care încurajează distrugerea, prin urmare dispariția, tradiționalului din satele maramureșene. În cel mai recent raport pe anul 2019 al Direcției pentru Cultură Maramureș se precizează că “din păcate, înainte de a ajunge la a capta, releva și reflecta semnificații și valori, suntem nevoiți să salvăm chiar de la nivel de ruină unele clădiri tradiționale, deoarece proprietarii, comunitatea și chiar autoritățile consideră desuete materialele, volumele, culorile folosite ȋn gospodăriile tradiționale, bisericile sau cimitirele satelor maramureșene, ignorând tehnicile de restaurare corectă, nesolicitând consultanță de specialitate, lucrând ilegal sau lăsând ȋn paragină până la autodemolare clădiri de patrimoniu”.

Citeşte mai mult...
 
« ÎnceputAnterior12345678910UrmătorSfârşit »

Page 1 of 192

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Curs valutar


Horoscop


Vremea


Un mic zâmbet


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact