Cum ne scot supermarketurile bani din buzunar |
|
|
|
759 Afişări |
Luni, 26 Aprilie 2010 14:41 |
Vrem sau nu, suntem manipulati de strategiile de marketing ale magazinelor prin trucuri "ieftine". Marile hipermarketuri din lume au studiat de-a lungul timpului tehnici fine de influentare a cumparatorilor din acest tip de magazine, pentru a putea creste volumul vanzarilor.
Iata cateva dintre acestea:
1. De obicei, cumparatorii privesc produsele de pe rafturile aflate la nivelul ochilor. Acolo nu se gasesc insa ofertele magazinelor, ci pe culoarele acestora.
Mai mult, producatorii platesc mai mult pentru ca produsele lor sa fie asezate la nivelul privirii. fiind astfel mai scumpe.
2. Produsele de prima necesitate se afla in cele mai ascunse colturi ale magazinelor. In acest fel, suntem obligati sa dam mai multe ture prin magazine si sa alegem si alte produse, de multe ori nedorite si nefolositoare.
3. Locul produselor in magazin se schimba continuu, astfel se explica faptul ca nu gasim produsele dorite in locurile stiute. Strategia este aceeasi: cumparatorul este nevoit sa zaboveasca cat mai mult prin magazin, fiind astfel tentat sa cumpere mai mult.
4. Pentru a ne face sa ne simtim cat mai comfortabil in timp ce facem cumparaturi, reprezentantii magazinelor aleg lumina in functie de raion. Astfel, acesta este de obicei galbena in zona produselor de brutarie si patiserie, pentru ca asociem culoarea cu painea scoasa din cuptor, si alba in raioanele cu produsele din carne, pentru a fi scoasa in evidenta prospetimea acestora. Sursa:9AM.ro
|