logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


Cum ar trebui sa fie un profesor eficient? PDF Imprimare Email 10485 Afişări
Scris de Apopi Mariana Diana   
Marţi, 05 Iulie 2011 09:28
Un profesor eficient este o sintagmă ce cu greu poate fi tradusă sau explicată. Având în vedere sistemul educațional din ziua de astăzi și iată rezultatele școlare foarte slabe înregistrate la nivelul examenului de bacalureat, ne întrebăm cine este mai vinovat: profesorul sau elevul? Cine ar trebui să fie mai eficient? Profesorul în modalitatea sa de a alege să-și predea materia, în greșeala lui de a nu ști cum anume să-și atragă elevii la ore sau elevii care sunt total dezinteresați, care și-au găsit alte modalități de a-și petrece timpul și consideră că homeschooling-ul este ceea ce au nevoie?
 
Un profesor eficient după părerea mea este cel care știe să fie atât profesor la clasă, să își predea materia pe înțelesul elevilor, care cere în permanență feedback și îl oferă de fiecare dată, dar care știe să devină respectat și iubit. Profesorii cei mai dragi mie mi-au fost cei cu care în pauze am putut să discut despre preferințele noastre muzicale sau de altă natură, dar care în timpul orelor nu s-au sfiit să mă întrebe din materie și să mă noteze după cât știam în momentul respectiv.
 
Un profesor eficient nu trebuie să se oprească din procesul său de învățare. El trebuie să fie în permanentă căutare de informații, de tehnici și modalități de lucru la clasă, cu elevii pentru a le menține acestora interesul crescut la școala, chiar dacă materia nu este neapărat digerabilă. Mulți spun acest lucru despre fizică, chimie sau matematică: nu sunt materii digerabile, dar sunt necesare. Eu cred că asta se datorează în primul rând faptului că, elevilor nu li se prezintă beneficiile: cu ce îi va ajuta în viață, în scurt timp sau pe o perioadă mai îndelungată, ceea ce învață? Unde vor găsi aplicația practică a informațiilor din astfel de materii? Pentru că nu înțeleg sensul, nu reușesc să găsească o aplicabilitate în viața proprie apare dezinteresul față de anumite materii, precum și din cauza lipsei motivației profesorului de a o preda. Chiar dacă se predă aceeași materie an de an, doar puțin îmbunătățită, profesorul eficient spre deosebire de cel neeficient, știe că modalitățile de predare trebuie să fie diferite. E important să se țină minte ce anume a funcționat anul anterior, dar trebuie să existe și întrebarea: anul acesta va funcționa? Elevii pe care îi am acum sunt interesați? Vor fi la fel de plăcut surprinși ca și cei de anul trevut dacă folosesc metoda similară?
 
Adaptarea la nevoile clasei, nevoile elevului, pe structurarea materiei este deosebit de importantă. Tot aici aș aminti și crearea unei ambianțe plăcute, de cooperare și colaborare între membrii unei clase, ambianță pe care un profesor eficient știe să o producă. În plus este important ca un profesor să fie un ghid nu doar prin materie, elevului, ci și prin viață. Prin faptul că predă informațiile într-un mod, pe înțelesul elevilor, dar știe să transmită și un mesaj, un sens pentru ceea ce se învață, acest tip de profesor se diferențiază de ceilalți. La fel de important este entuziasmul cu care are loc predarea materiei, a informațiilor. O atitudine pozitivă, exaltată, un spirit cercetător, plin de intuiție, care să stârnească curiozitatea elevilor este foarte important.
 
Un profesor eficient se remarcă și prin natura temelor de casă pe care le oferă elevilor. Dacă știe cum să puna în practică ceea ce predă, cum să-l implice pe elev într-un mod activ la realizarea temei și nu doar transcrierea unor texte ori prin a răspunde pur și simplu la câteva întrebări, acest profesor va rămîne în aminitirea elevilor. Nu este necesară păstrarea mediului fizic în care se realizează de obicei predare; cu cât vorbim și de o altfel de interacțiune, de activități extrașcolare, de ieșiri organizate și în scop educativ, cu atât elevii se vor simți mai atrași de domeniu, dar și de profesorul care îi ghidează spre cunoaștere. Consider că un profesor eficient înseamnă o combinație de trăsături de personalitate precum: extraversie, deschidere spre noutate, agreabilitate, empatie, alături de o bună pregătire teoretică și practică, cu interes pentru meseria pe care o are și cu plăcere de a preda copiilor.
 
Pentru tine ce inseamna un profesor eficient? Care este parerea ta ca elev? Dar ca parinte?
 
Diana Mariana Apopi

Share
Ultima actualizare Marţi, 05 Iulie 2011 15:14
 

Dr.Max - Farmacie

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Vremea


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact