logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


Dizabilitatile de invatare nu sunt o forma de retard. Cum poti sa-ti dai seama daca copilul tau are o deficienta de invatare PDF Imprimare Email 1882 Afişări
Luni, 29 Noiembrie 2010 08:50
“El are capacitatea, daca doar ar incerca mai mult, ar putea sa o faca, doar ca alege sa nu incerce”. “Daca ar fi doar mai atenta un pic, sigur ar intelege”. “Dupa ce ii explic ce are de facut ramane asa, uitandu-se lung la foaia de hartie, fara sa faca nimic. Cred ca ii lipseste motivatia”.
 
Diagnosticul de “dizabilitate de invatare” poate fi descurajant, la inceput, dar este important sa stim ca aceasta dizabilitate nu are nimic de-a face cu capacitatea intelectuala. De fapt exista personalitati importante din toate domeniile care avut dificultati de invatare. Printre acestea se numara Walt Disney, Alexander Graham Bell (inventatorul telefonului) sau Winston Churchill.
Semne ale deficientei de invatare
* atinge stadiile de dezvoltare mai lent;
* dificultati de coordonare sau de echilibru;
* dificultati in manipularea obiectelor mici, precum legarea sireturilor, folosirea creioanelor sau incheierea nasturilor;
* invata sa vorbeasca mai tarziu;
* dificultati de pronuntie si isi dezvolta mai greu vocabularul;
* probleme in intelegerea notunii de “timp” – e derutat de cuvinte precum “maine”, “azi” sau “ieri”;
* isi aminteste cu dificultate notiuni folosite frecvent, intelege greu activitati de zi cu zi;
* intelege greu notiunea de “cauza – efect”;
* e derutat de notiuni de baza, precum dimensiunea, forma sau culoarea;
* e posibil sa nu inteleaga ideea de “numarare”;
* are o energie debordanta – nu sta linistit mai mult de cateva minute;
* are tendinta de a se manifesta impulsiv;
* ii e greu sa se concentreze
* adesea este foarte priceput la unele activitati, in timp ce la altele nu se descurca deloc. De exemplu, un copil poate sa fie exceptional de talentat la scris si citit, dar sa nu faca fata la cursurile de matematica;
* uneori copilul pare ca nu vrea sa asculte si are un deficit de atentie;
* isi pierde usor sirul gandurilor, nu se poate concentra asupra subiectului de care vorbeste, schimba frecvent subiectul;
* repetarea constanta a unei singure idei si incapacitatea de a trece rapid de la o idee la alta;
* nu isi aminteste unde si-a pus lucrurile si le pierde frecvent;
 
Tipuri frecvente de deficiente de invatare:
Dislexia – dificultatea de a invata scrisul si cititul. Discalculia – dificultatea de a intelege si rezolva sarcini matematice.
 
Disgrafia – capacitatea scazuta a copilului cu limbaj, auz, dezvoltare mentala normale de a invata corect si a utiliza constant scrisul in conditiile de scolarizare normala.
 
Dispraxia – dificultate specifica a procesului de invatare care afecteaza abilitatea creierului de a planifica succesiunea miscării.
 

Share
 

Dr.Max - Farmacie

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Vremea


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact