TIMP LIBER
Alexandru Andries - Nu stiu nimic despre tine |
|
|
|
Scris de Dani Godja
|
Joi, 28 Mai 2009 14:18 |
|
|
Argine - Le luci di Hessdalen |
|
|
|
Scris de Dani Godja
|
Luni, 25 Mai 2009 14:39 |
|
Dolores O'Riordan & Angelo Badalamenti - The Butterfly |
|
|
|
Scris de Dani Godja
|
Duminică, 24 Mai 2009 06:27 |
|
Ultima actualizare Duminică, 24 Mai 2009 06:28 |
Duminică, 24 Mai 2009 06:16 |
La Strada al lui Federico Fellini, unul dintre cele mai frumoase filme făcute vreodată, este o peliculă care nu a fost difuzată niciodată după 1989 de vreun post TV românesc, exceptînd TVR Cultural, anul acesta. De altfel, motivele de a vorbi despre opera lui Fellini nu prea au existat în ultimii ani, după excelentul ciclu difuzat de Pro TV la începuturi, filmele sale fiind foarte rare la TV. La Strada este practic filmul care l-a impus pe regizorul Fellini; pînă atunci semnase doar comediile Şeicul albşi I Vitelloni, deci, în 1954, Fellini se afla la începutul unei lungi serii de filme magnifice şi unice (caz rar, operă compusă aproape în totalitate din capodopere). Pentru cele două roluri principale, Zampano şi Gelsomina, Fellini i-a ales pe celebrul actor american Anthony Quinn şi pe propria soţie, Giulietta Masina, cea care i-a rămas devotată pînă la sfîrşitul vieţii. Peste trei ani, Fellini o va folosi din nou pe Giulietta Masina, în alt film impresionant, Nopţile Cabiriei, iar ulterior, în 1965, o va mai distribui în Giulietta şi spiritele, de un impact mai scăzut. Nu există cuvinte pentru a descrie felul în care joacă această minune numită Giulietta Masina în cele două filme, La Strada şi Nopţile Cabiriei. Filmele trebuie doar văzute pentru a vă simţi copleşiţi de puterea artei de cea mai înaltă valoare. În ceea ce priveşte La Strada, nu vă lăsaţi derutaţi de încadrarea filmului ca operă a curentului neorealist. Filmul este în primul rînd un film de Fellini, nu are nici o legătură cu dogmele teoretice şi cu ideologia acestei mişcări culturale italiene şi, deşi se referă la două fiinţe "umilite şi obidite", are în plus o poezie şi o frumuseţe care lipsesc celorlalte opere neorealiste (cu excepţia cîtorva filme ale lui De Sica). |
Citeşte mai mult...
|
Scris de Dani Godja
|
Sâmbătă, 23 Mai 2009 10:40 |
|
Love Spirals Downwards - Tear Love From My Mind |
|
|
|
Scris de Dani Godja
|
Vineri, 22 Mai 2009 13:37 |
|
Scris de Dani Godja
|
Joi, 21 Mai 2009 14:42 |
|
Ovidiu Lipan Tandarica & Marius Mihalache |
|
|
|
Scris de Dani Godja
|
Miercuri, 20 Mai 2009 15:11 |
|
Cinema: Lista lui Schindler (1993) |
|
|
|
Duminică, 18 Ianuarie 2009 11:02 |
Lista lui Schindler, filmul regizorului de mare succes, dar şi foarte inegal ca valoare, Steven Spielberg, regizor ce impresionează mai ales prin stăpânirea şi folosirea cu virtuozitate a artei efectelor speciale, dezamăgindu-ne însă, cel mai adesea, prin convenţionalism, senzaţional, spectaculos şi lipsă de profunzime, este o interpretare inspirată a cărţii lui Thomas Keneally, Schlinder's List, carte ce evocă una dintre cele mai zguduitoare tragedii din istoria umanităţii, exterminarea evreilor. Filmul, nominalizat pentru 12 premii Oscar, a fost onorat cu 7, pentru: Cei mai bun film, Cel mai bun regizor, Cea mai bună regie artistică (Allan Starski, Ewa Braun), Cea mai bună muzică originală (John Williams), Cea mai bună imagine (Janusz Kaminski), Cel mai bun montaj (Michael Kahn) şi Cea mai bună adaptare (Steven Zaillian). Primise însă înainte, în decembrie 1993, Premiul pentru cel mai bun film, acordat de „National Board of Review” (Asociaţia Realizatorilor, Scenariştilor şi Criticilor din New York), şi, cu puţin înainte de decernarea premiilor Oscar, Premiul pentru cel mai bun film dramatic, pe anul 1993, acordat de breasla americană a realizatorilor de film. |
Citeşte mai mult...
|
Vineri, 05 Decembrie 2008 09:20 |
“De pe continentul care ne pare o fiertura cu oligarhi, mafioti, crime la comanda, super-vanzari de Vertu si orgolii imperiale, geniul rusesc scoate la iveala o noua capodopera. Mare cat un posibil triptic de Andrei Rubliov, grav/senin ca un sfant. Filmul “Ostrov” al regizorului Pavel Lungin. O adevarata pelicula filocalica a carei cheie ni se serveste inca de la inceput. Este o transpunere a teologiei rasaritene, a ortodoxismului - pastrator al dreptei credinte. Nu e usor sa urmaresti/intelegi filmul daca nu cunosti limbajul. Tot incerc sa-l compar cu ceva si nu gasesc. As vrea sa-l vad si in circuitul cinematografelor. E facut anul trecut si e periculos pentru societate, pentru stabilitatea sociala a fiecaruia dintre noi. De-abia astept sa-l revad. L-am spus peretilor, vantului, l-am marturisit tuturor.
Cain si Abel, Evanghelia, Apostolii, Sfintii Parinti - totul este in “Ostrov”, in mica manastire ruseasca de undeva din nordul inghetat.”
Ar fi aberant sa structurez ideile care m-au rascolit pe parcursul filmului. Exegeza capodoperei e o sintagma fara sens. Le scriu aici, in ordinea in care au fost mazgalite din fuga, pe o coala, si in speranta ca va vor trezi curiozitatea.
|
Ultima actualizare Duminică, 06 Iulie 2014 07:14 |
Citeşte mai mult...
|
|
|
|
Page 116 of 116 |
|
|