Conferința de încheiere a proiectului ”Acces către succes” – proiect câștigător în cadrul Competiției Naționale ”Idei din țara lui Andrei”, 2017 Imprimare 301 Afişări
Scris de Sighet Online   
Marţi, 19 Iunie 2018 17:46

În cadrul Liceului Tehnologic Marmația a avut loc azi, 19.06.2018, conferința de încheiere a proiectului ”Acces către succes” ce s-a desfășurat în spațiul multifuncțional realizat prin implementarea acestuia. Proiectul a fost finanțat de către OMV PETROM ca urmare a competiției naționale de proiecte: ”Idei din țara lui Andrei”-2017.  

Valoarea totală a proiectului în sumă de 20000 euro a fost utilizată pentru achiziționarea de bunuri și servicii necesare derulării activităților, atingerii obiectivelor și realizării scopului propus care a vizat  modernizarea şi dotarea unui spaţiu multifuncţional pentru derularea  de activităţi şcolare şi extraşcolare ce vor genera creşterea şanselor de reuşită şcolară şi profesională. Durata de implementare a proiectului a fost de 8 luni în perioada 16.10.2017-15.06.2018.

La eveniment au participat membrii echipei de proiect, cadre didactice, personal didactic auxiliar, elevi și reprezentanți ai mass media (TV Sighet, radio Sighet, sighet-online).

Coordonatorul proiectului d-na Mintău Claudia a prezentat printr-o analiză comparativă rezultatele așteptate și cele realizate, analiză care a reliefat faptul că s-a reușit mai mult decât s-a preconizat, asemănâd întrega activitate de implementare cu un puzzle cu zeci de piese ce a necesitat aranjarea lor într-o anumită ordine în timp și spațiu, astfel încât să se atingă obiectivele și să se realizeze scopul proiectului. Au fost evidențiate cu ajutorul analizei SWOT punctele tari (necesitatea și  relevanța spațiului multifuncțional, experiența și disponibilitatea celor implicați), punctele slabe (mentalitățile învechite și egocentrismul unora sau a altora) oportunitățile (deschiderea și sprijinul finanțatorului, onestitatea și disponibilitatea partenerilor și a colaboratorilor), precum și amenințările (legislație restrictivă privind achizițiile publice și proceduri de atribuire greoaie) din perioada de derulare a proiectului. Au fost expuse principalele provocări cu care s-a confruntat echipa de proiect și precizate direcțiile de viitor: utilizarea cât mai creativă a spațiului multifuncțional de către beneficiarii direcți și indirecți (elevi, cadre didactice, părinți, colaboratori, parteneri educaționali), asigurarea sustenabilității proiectului și de ce nu un alt proiect întrucât au demonstrat că știu și dacă vreau, se poate. Cheia succesului? Încredere, determinare, erudiție, dăruirea de a lucra cu elevii și pentru elevi.

Ulici Teodora Ioana, președintele Consiliului elevilor al Liceului Tehnologic Marmația a menționat, în calitate de beneficiar direct al proiectului și de coparticipant la activitățile desfășurate în perioada de votare și implementare, că ”pe lângă experiența dobândită și beneficiile oferite în cadrul spațiului multifuncțional referitoare la oportunitățile de dezvoltare personală și profesională, atât eu cât și colegii mei venim întotdeauna cu plăcere, deoarece este un loc care ne conferă o stare de bine și în care ne simțim confortabil.”

D-na Vescan Adriana, director al Liceului Tehnologic Marmația și responsabil cu promovarea în cadrul proiectului a felicitat întreagă echipă de proiect și a declarat că este mândră de elevii și cadrele didactice ale liceului care dau dovadă de inițiativă, spirit competitiv, implicare, dăruire, perseverență în găsirea de oportunități de dezvoltare și modernizare a bazei materiale și de creare a unui act educațional modern. D-na director a mai precizat că ”Liceul Tehnologic Marmația este un exemplu de bune practici în comunitate în ceea ce privește atragerea de fonduri extrabugetare, elaborarea și implementarea de proiecte.”

”Implementarea proiectului Acces către succes, susținut și finanțat de către OMV PETROM, ne-a oferit șansa ca un vis născut în anul 2013 să devină realitate în anul 2018, iar Liceul Tehnologic Marmațiasă dispună de o alternativă complementară la sistemul de instruire tradiţional prin existența acestui mediu de învăţare formală şi non formală, individuală şi în grup, adaptat realității existente în societate,pliat pe nevoile și așteptările beneficiarilor, respectiv prin posibilitatea utilizării de procese de învăţare active şi autonome, moderne și inovative”, ne-a declarat d-na Mintău Claudia.


Share