SĂNĂTATE - Birocraţie mai puţină la decontarea serviciilor medicale din străinătate Imprimare 1666 Afişări
Scris de InfoMM.ro   
Marţi, 13 Decembrie 2016 09:04

Reprezentanţii CAS Maramureş susţin că pacienţii respectivi nu mai trebuie să-şi traducă documentele medicale, iar odată cu eliminarea acestor costuri ar putea să crească cererile de decontare pe sume mici.
 
Scade numărul documentelor justificative necesare
 
De asemenea, pentru anumite servicii medicale care necesitau un aviz din partea CAS Maramureş, s-au eliminat o serie de documente justificative pe care asiguratul trebuie să le prezinte pentru rambursarea cheltuielilor privind asistenţa medicală primită în străinătate.
 
„HG 853/2016, publicată în Monitorul Oficial, a modificat HG 304/2014 privind asistenţa medicală transfrontalieră. Modificarea majoră este faptul că traducerea în limba română a documentelor justificative de către un traducător autorizat, care iniţial intra în responsabilitatea asiguratului, va intra acum în responsabilitatea Casei de Asigurări. Aceste traduceri implică automat nişte costuri şi, de multe ori, tariful din România, la care serviciul medical din străinătate era decontat, se apropia de costul traducerilor sau era mai mic decât contravaloarea primită de la Casă.
 
Dacă, de exemplu, o consultaţie este decontată la tariful din România şi este până în 50 de lei, traducerea poate costa 60 lei şi atunci asiguratul nu mai venea să ceară banii. Astfel, dacă asiguraţii nu vor mai trebui să-şi traducă aceste documente, probabil că vom avea cereri de decontare şi pentru valori mai reduse. În acelaşi timp însă, această modificare va greva bugetul Casei de Asigurări”, a declarat Claudia Ganea, purtătorul de cuvânt al CAS Maramureş.
 
„O altă modificare este că s-a renunţat la art. 3, din HG 304, unde era prevăzut că este necesară o confirmare din partea clinicii din statul unde asiguratul urma să-şi facă intervenţia, ca document justificativ. Acest lucru era valabil pentru serviciile în care este necesar un aviz prealabil din partea Casei de Asigurări, respectiv un fel de raport medical, pentru ca pacientul să se poată deplasa în străinătate. Acum, odată cu noile modificări, nu mai trebuie confirmarea din partea clinicii respective şi nici documentul de la punctul de contact din ţara respectivă”, a concluzionat Claudia Ganea.
 
SURSA: InfoMM.ro

Share