Exclusiv: SC Vital SA Baia Mare ofera raspunsuri sighetenilor Imprimare 14524 Afişări
Scris de Sighet Online   
Vineri, 27 Februarie 2009 09:03

In ultima perioada, o situatie delicata provoaca in randul sigheteniilor multe nemultumiri si neintelegeri. Aceasta este datorata unui anunt postat in toate scarile blocurilor din orasul nostru, potrivit caruia am fost anuntati ca incepand de la 1 aprilie 2009, furnizarea apei in Sighet va fi preluata de catre SC Vital SA Baia Mare in locul firmei SC Acaterm SA Sighet. Noua firma gestionara a apei din Sighet impune incheierea unor contracte cu cetatenii bazate pe alte reguli decat cele de pana acum, care creaza o stare de neliniste in randul comunitatii locale, mai ales ca nu au avut pana acum oportunitatea de a afla detalii despre acest contract. Problematica in discutie este extrem de importanta, de intelegerea lor depinzand in mare masura calitatea relatiilor contractuale viitoare intre S.C. VITAL S.A. si utilizatori (persoane fizice, persoane juridice, institutii publice) din municipiul Sighetu Marmatiei si nu numai de aici.

Am reusit sa aflam pentru dumneavoastra mai multe informatii despre acest nou contract. In continuare va prezentam raspunsurile venite din partea firmei S.C. VITAL S.A. prin intermediul domnului Radu Micle, consilierul juridic al firmei mai sus amintite:

In primul rand, contractul de delegare a gestiunii incheiat intre SC VITAL si Asociatia pentru Dezvoltarea Intercomunitara ADIL Maramures, perfectat in 17.11.2009 de 12 orase maramuresene, printre care si municipiul in care domiciliati ,are ca scop principal indeplinirea uneia dintre conditionalitatile impuse de U.E. in vederea alocarii unor importante fonduri necesare programelor de investitii in reabilitarea, modernizarea si dezvoltarea serviciilor de apa canalizare ale judetului nostru. Si aceasta conditie este constituirea operatorului regional “S.C. VITAL S.A. Baia Mare” care va prelua in operare si serviciul de apa canal din Sighetu Marmatiei incepand cu lunile iunie, iulie 2009. Localitatii dvs. ii sunt alocate aproximativ 20 mil. euro, suma care va servi la modernizarea infrastructurii de apa canal in circumstantele constructiei unui montaj institutional din care nu pot lipsi – operatorul regional si contractul de delegare a gestiunii.

Pentru acest subiect am rugamintea sa cereti relatii suplimentare autoritatilor publice locale, forumul decident in materie. In ceea ce priveste chestiunile operationale care privesc raportul cu utilizatorii va precizez urmatoarele:

Legislatia care guverneaza activitatea operatorilor de apa canal din tara noastra recizeaza intr-un mod clar ca acestia pot presta /furniza servicii de apa canal numai pe sistemul public de alimentare cu apa canalizare, respectiv pana la limita de proprietate dintre domeniul public si cel privat. Aceasta limita de proprietate, definita in normele specifice “punct de delimitare” asigura identificarea amplasamentului caminului de bransament si pozitia contorului de bransament, ultima componenta din infrastructura publica aflata in responsabilitatea operatorului de servicii. Din acest punct, in sensul de curgere al apei, sistemul de distributie este definit ca “retele interioare” intreaga responsabilitate in ceea ce priveste exploatarea lui ( intretinere, reparatii ) cat si in legatura cu repartizarea pe proprietati a consumurilor din volumul total de apa indicat de contorul de bransament revine ( co ) proprietarilor adica detinatorilor imobilelor in cauza. Avand in vedere aceste considerente si pentru a aduce detalii suplimentare la informatiile comunicate locatarilor din blocurile de locuinte fara asociatii de proprietari si unde actuali operatori presteaza/furnizeaza servicii de apa canal printr-o relatie directa cu detinatorii acestor apartamente pe baza repartitoarelor de costuri ( “apometre” ) montate pe retelele interioare, tinem sa facem urmatoarele precizari:

Facturarea se face la nivel de bransament in baza unui contract cu utilizatorul, asa cum prevede art. 2 alin de la 1 la 4 din Ordinul nr. 88/2007 al Pres. ANRSC.

Utilizatorii pot sa fie reprezentati prin:

asociatii de proprietari – constituite la nivelul blocului/scarii respective;

societati comerciale care au ca obiect de activitate repartizarea costurilor;

o persoana mandatata de proprietari cu prerogative de repartizare a costurilor.


Pana la stabilirea pe aceasta baza legala a relatiilor comerciale, moment in care vom incheia contractele, vom presta ( in temeiul art. 2 alin. 5 din Ordinul nr. 88/2007 al Presedintelui ANRSC ) o serie de servicii conexe, care vor consta in repartizarea din consumul general indicat de contorul de bransament cota parte ce revine fiecarui apartament.


Precizam ca eventualele pierderi pe reteaua interioara (care se manifesta prin diferente intre contorul de bransament si suma contoarelor din apartamente) va fi suportat, pe baza unui algoritm pe care il vom preciza in contract, de proprietari.


Mentionam ca costurile acestor operatiuni de repartizare le vom recupera aplicand pentru fiecare repartizare un comision a carui valoare urmeaza sa fie stabilit de autoritatile competente.


Temeiuri legale:

L 241/2006 – Legea serviciilor de alimentare cu apa canalizare;

L 51/2006 - Legea serviciilor comunitare de utilitati publice;

O.U.G. 13/2008 - pentru modificarea si completare L 51/2006 si L 241/2006;

Ordinul nr. 88/2007 al Presedintelui ANRSC - Regulament cadru al serviciilor de alimentare cu apa canal;

Ordinul nr. 90/2007 al Presedintelui ANRSC – Contract cadru al serviciului de alimentare cu apa canal.


Share
Ultima actualizare Vineri, 27 Februarie 2009 09:32