S.C VITAL S.A – MODERNIZARE - Contoare cu transmitere la distanță Imprimare 4578 Afişări
Marţi, 09 Februarie 2016 11:55
Societatea VITAL S.A. continuă investițiile în modernizarea infrastructurii și a serviciilor de alimentare cu apă a consumatorilor. În urma unei investiții de 12.593.630 lei fără TVA, au fost achiziționate, în vederea înlocuirii, aproximativ 36.000 de contoare de apă cu transmitere la distanță. Această investiţie este inclusă în proiectul “ Extindere și modernizare sisteme de alimentare cu apă și canalizare menajeră în localitățile Baia Mare, Sighetu Marmației, Tăuții Măgherăuș, Târgu Lăpuș, Vișeu de Sus , Baia Sprie și Seini din județul Maramureș”.
 
Acțiunea de înlocuire a contoarelor tradiționale cu contoare cu citire la distanță, prin transmisie radio, a fost demarată printr-un proiect pilot în anul 2011. Acestea au fost montate în municipiul Baia Mare pe străzile: Paris, Nicolae Bălcescu, Ștefan Luchian, Pictorilor și Ferenczi Karoly. Ulterior procesul de modernizare a  continuat în cadrul investițiilor de reabilitare a rețelelor de apă realizate de către Primăria Baia Mare pe străzile: Olarilor și Podul Viilor.
 De asemenea, prin proiectul POS Mediu “Extinderea și reabilitarea infrastructurii de apă și apă uzată în județul Maramureș”, cofinanțat din Fondul de Coeziune, s-au montat contoare cu citire la distanță în toate zonele unde s-au realizat lucrări de reabilitare si extindere a rețelei de apă.
 
Noile contoare cu citire la distanță sunt o investiție avantajoasă atât pentru clienții noștri cât și pentru societate. Contoarele echipate cu module radio permit transmiterea indexului contorului la distantă,  astfel că nu mai este necesar accesul la contor. Se elimină cazurile în care accesul la căminele de branșament amplasate în proprietățile utilizatorilor este limitat sau nu este posibil în lipsa acestora. Ca urmare, facturarea se va  realiza pe baza citirii lunare a contorului,  eliminandu-se facturarea pe baza consumului estimat și regularizarea la trei luni. De asemenea modulele radio permit înregistrarea și stocarea în baze de date a indexurilor din momente predefinite care permit depistarea consumurilor neobișnuite, ce pot semnala eventuale disfuncționalități ale rețelelor interioare, respectiv eventuale pierderi de apă. În cazul unui consum neobișnuit de mare, societatea poate avertiza consumatorii să ia măsuri pentru verificarea instalațiilor interioare.
 
Montarea contoarelor se face etapizat pe cheltuiala exclusivă a operatorului. Astfel, în luna ianuarie a început montarea contoarelor individuale la case în Baia Mare pe străzile aferente cartierului Valea Rosie: strada Victoriei, strada Valea Roșie, strada Iuliu Maniu și la instalațiile individuale pe strada Victor Babeș, Cartier Săsar.
În continuare montarea contoarelor noi va fi realizată prin înștiințarea prealabilă a consumatorilor.
Proprietarii de instalații individuale vor fi anunțați de ziua și intervalul orar, în care se va desfășura acțiunea în imobilul respectiv inclusiv pe site-ul www.vitalmm.ro și în mass media locală.
 
Pentru ca acţiunea de înlocuire a  contoarelor să se defăşoare în condiții optime, solicităm clienților care nu pot fi prezenți acasă la data programată pentru a permite accesul echipelor noastre, să se reprogrameze pentru înlocuirea contorului la telefon: 0262- 215 150,*1*2 interior 129 – Serviciul Apometre, disponibil între orele 08.00 – 15.00.
Demontarea contoarelor vechi și montarea contoarelor noi se evidențiază printr-un proces verbal încheiat la data acțiunii, care va conține datele despre contor respectiv seria și indexul contorului vechi demontat și contorului nou montat.
 
Ca urmare a montării contoarelor cu citire la distanță se elimină obligativitatea operatorului de a  consemna citirile contoarelor prin proces verbal. Conform anexei nr.1 din regulamentul serviciului de alimentare cu apa și canalizare, cap. III, art.3, 4.17 ”  La fiecare citire a contorului de branșament, cu excepția cazurilor când citirea se face de la distanță, se lasă o înștiințare scrisă  din care să reiasă  data și ora citirii, indexul contorului, numele și prenumele cititorului, cauza care a dus la imposibilitatea citirii (dacă e cazul) .”
 
Utilizatorii serviciilor noastre, care au cont pe site-ul societatii www.vitalmm.ro pot să verifice în cadrul   secțiunii ”PLATA ONLINE” facturile și datele de consum. Cei care nu și-au creat încă cont de utilizator  pot obține informațiile de la Serviciul Apometre accesând numerele de telefon 0262 215150*1*2, interior 129, disponibil între orele 08.00 – 15.00.
 
Avem încredere că utilizatorii nostri apreciază eforturile pe care societatea VITAL S.A le face pentru îmbunătățirea calității serviciilor pe care le prestează.
 
Detalii despre acestă acțiune puteti afla și pe site-ul nostru www.vitalmm.ro
 

Share
Ultima actualizare Joi, 28 Martie 2019 15:00