Turiştii străini sunt ademeniţi cu horincă să-şi petreacă vacanţele în Maramureş Imprimare 929 Afişări
Vineri, 20 Martie 2009 08:02

Asociaţii şi instituţii publice din regiunile turistice importante ale ţării, printre care şi Maramureşul, agenţii de turism, companii aeriene, hotelieri au ocupat cele 35 de infodeskuri prezente anul acesta în standul României, la a 43-a ediţie a Bursei Internaţionale de Turism de la Berlin. Vizitatorii celui mai mare târg de turism din lume au fost ademeniţi, cu tradiţionala ţuică de prune, să vină în concediu în Maramureş. 

 La ediţia din acest an, desfăşurată săptămâna trecută, România şi-a închis în lada cu zestre motivele tradiţionale şi folclorul. Unul dintre cele 35 de infodeskuri aflate anul acesta la Berlin sub umbrela standului României a fost cel al Maramureşului, reprezentat pentru a doua oară la eveniment de MaramureşInfoTurism, prin Ioana Tripon (director) şi Rada Pavel (responsabil marketing). Pe lângă materialele tipărite în limba germană, vechi şi noi, pe infodeskul Maramureşului au fost etalate câteva obiecte meşteşugăreşti care au stârnit curiozitatea vizitatorilor străini. Atracţia principală a fost o sticlă cu fus, făcută de un meşter din Vadu Izei, plină cu horincă de cea mai bună calitate. Sticla-exponat, ingenios meşteşugită, a reprezentat şi un soi de capcană ademenitoare, căci dacă vreunul din vizitatori întreba cum a fost realizată, i se spunea că secretul poate fi aflat doar dacă vine la noi în Maramureş. “Pfllaumenschnaps-ul” nostru (ţuica de prune) a avut, de asemenea, succes, toţi cei care au gustat din băutura moroşenească atribuindu-i calificativul de “sehr gut” (foarte bun).

 Germani, unguri şi austrieci vin la vară în Maramureş

“După ce gustau din horinca noastră, oamenii deveneau mai deschişi, voiau să afle mai multe lucruri şi, astfel, zăboveau mai mult în faţa standului nostru, fapt care nu putea decât să ne bucure. Este greu să atragi atenţia publicului într-un ocean de oferte”, a declarat Rada Pavel, responsabil marketing MaramureşInfoTurism. Aceasta a remarcat că la infodeskul Maramureşului s-au oprit atât nostalgici care ne-au vizitat în urmă cu 20-30 de ani şi care voiau să îşi testeze memoria, cât şi tineri care n-au pus niciodată piciorul pe pământ maramureşean, dar care intenţionează să îl exploreze, cu biciclete, motociclete, sau pur şi simplu la pas, cu rucsacul în spate. Au existat şi agenţi de turism din Germania, Ungaria sau Austria, interesaţi să strângă informaţii pentru grupurile pe care urmează să le aducă în Maramureş în vara care se apropie.
“Târgul de la Berlin se adresează în principal pieţei germane, dar nu numai acesteia. Standul nostru a fost vizitat şi de polonezi, cehi, francezi, care fie aveau deja un itinerariu definit pentru următoarea vacanţă şi voiau să strângă informaţii suplimentare, fie nu aveau nici un plan concret, dar sperau să fie convinşi în cadrul târgului. Iar noi sperăm că i-am convins”, a arătat Ioana Tripon, director MaramureşInfoTurism. Deocamdată pentru participarea reprezentanţilor Maramureşului la evenimentul de la Berlin s-a cheltuit doar bani, urmând să aşteptăm şi feedback-ul acesteia, care momentan s-a concretizat în câteva emailuri primite de la cei care s-au perindat prin faţa standului maramureşean.

Sursa: Informatia Zilei

Share