Postul, o afacere pentru retaileri Imprimare 806 Afişări
Marţi, 03 Martie 2009 11:16

Produsele vegetale sunt la mare căutare în această perioadă. De ieri, am intrat în postul Paştilor, motiv pentru care comercianţii au avut grijă să îşi aprovizioneze rafturile cu pateuri vegetale, brânză de soia, crenvurşti vegetali, crochete vegetale ori lapte de soia.

Oferta în magazine este variată, iar maramureşenii care ţin post în această perioadă au de unde să aleagă. Rafturile marilor magazine din Baia Mare sunt ticsite deja cu produse vegetariene. Vânzarea acestor mărfuri s-a transformat într-o afacere de sezon, în contextul în care şi numărul maramureşenilor care ţin post e în continuă creştere.

• Vânzări mai mari cu 30%

În ultimii ani, retailerii au început să introducă în oferta lor de mărfuri şi preparatele de post. Studiile de piaţă au arătat că producătorii care s-au adaptat nevoilor celor care postesc au avut numai de câştigat. Înainte de Crăciun sau de Paşti, vânzările la carne scad semnificativ, însă pierderile sunt recuperate în mare măsură din comerţul preparatelor vegetale. Sortimentele sunt multe: parizer vegetal, pateuri vegetale, salam de post, brânză de soia, crochete vegetale, drob de soia şi multe altele. Carnea a fost înlocuită cu produsele din soia, iar laptele de vacă cu cel din boabe de soia. Comercianţii spun că afacerea este una foarte profitabilă atât pentru ei, cât şi pentru producătorii de mezeluri vegetale.

"În perioada postului, vânzările la produsele vegetale cresc cu aproximativ 25 - 30 de procente. Foarte căutate în această perioadă sunt pateurile vegetale, brânza din soia şi parizerul vegetal", spune Ioana Indre, comerciant.
În plus, zic comercianţii, în această perioadă, ţinând post, oamenii mănâncă mult mai sănătos decât în restul anului.

sursa:glasulmm.ro



Share
Ultima actualizare Marţi, 03 Martie 2009 11:40