ITM Maramureș vine cu precizări pentru angajatori și salariați Imprimare 286 Afişări
Joi, 26 Martie 2020 18:45

Pentru că Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Maramureș i-au fost adresate numeroase întrebări pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor legislative speciale intrate în vigoare în această perioadă, reprezentanții instituției vin cu câteva precizări atât pentru angajatori, cât şi pentru salariaţi, astfel:

  • dispoziţiile Legii nr. 19/2020 privind acordarea zilelor libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ, înregistrarea cererii şi acordarea zilelor libere este obligatorie şi nu opţională pentru angajator, excepţie făcând doar acei angajatori stabiliţi la art. 2 alin.(4) din lege. Refuzul angajatorului de înregistrare a cererii şi/sau acordarea zilelor libere conform actului normativ în vigoare, reprezintă o încălcare a actelor normative emise în perioada stării de urgenţă, fiind sancţionabile în consecinţă pentru încălcarea acestor dispoziţii;

  • conform dispoziţiilor art. 1 alin.(1) din Hotărârea Guvernului nr. 217/2020 zilele libere plătite pentru unul dintre părinţi în situaţia suspendării cursurilor sau închiderea temporară a unităţilor de învăţământ, se acordă până la încetarea situaţiei stării de urgenţă decretată, cu excepţia zilelor lucrătoare din perioada vacanţelor şcolare;

  • în situaţia în care angajatorii au intenţia concedierilor individuale sau colective, au obligaţia respectării procedurii concedierilor colective şi respectarea perioadei de preaviz;

“Atragem atenţia că orice faptă care încalcă dispoziţiile legale este considerată un abuz asupra stării de drept şi va fi drastic sancţionată”, precizează Dragoș Năcuță, inspector șef al ITM Maramureș.

Sursa:directmm.ro


Share