Un argument pentru originalitate și contra comparaţiilor şi a omonimiei ? Partea a XVIII-a Imprimare 192 Afişări
Scris de Valentin-Claudiu I. DOBRE   
Vineri, 03 Decembrie 2021 10:19

 Doamna întreabă: <Ai spus că jandarmii maghiari au respectat porunca testamentară: "Iubeşte-ţi aproapele". Dar de ce s-a ajuns la crimă în Sărmaş ?>. <Probabil că mai mult au luat decât au dat>. <Nu înţeleg !?>. <Ei au respectat Porunca testamentară mecanic, fără să o inscripţioneze în inimă. Adică au luat iubire şi nu au oferit iubire !>. <Este poruncă veche testamentară ?>. <Da. Este !>. <Atunci Noul Testament ce are în plus faţă de Cel Vechi ?>. <Nu are nimic în plus, căci nu a venit să desfiinţeze, ci să împlinească Matei 5:17>. <Bun. Dar ce are în plus ?>. <Explică unele noţiuni dificile precum termenul financiar-comercial de leasing şi sensurile mai dificil de înţeles ale funcţiilor matematice de complementaritate şi bijectivitate>. <Vreau să aud explicaţia pentru leasing !>.  <Celor ce au li se va da şi celor ce nu au li se va lua>. <Dar funcţia de bijectivitate ?>. <"Să vă iubiţi unii pe alţii aşa cum v-am iubit eu !">.  <Dar funcţia de complementaritate ?>. <Altruismul este o formă mai slabă de iubire, fără complementaritate, altruismul devine mult mai slab>. <Ar fi tot bijectivitate: altruismul fără o replică de altruism se stinge>. <Exact ! Dar când există iubire, iubirea e complementară altruismului !>.

                <Bun. De ce s-a ajuns la crimă în Sărmaş ?>. <A fost o exemplificare gen iubesc-urăsc>. <Aşa să fi fost ?>. <Nu chiar, căci iubirea era slabă, iar ura foarte puternică. De asemenea, a acţionat factorul de permisivitate: erau chestiuni care se întâmplaseră deja la o scară impresionantă  (deşi poate că jandarmii maghiari credeau iniţial că îi trimit la muncă în Germania pe evrei, ei îi trimiteau la exterminare. Ori, cu timpul aceste chestiuni s-au aflat. Şi jandarmii au acţionat tot mecanic>. <Bun. Dar de ce s-au întâmplat acestea ?>. <Pentru că atunci când iubire şi teamă de Domnul Dumnezeu nu este, nici adevărata iubire faţă de aproapele nostru nu este !>.

<Atunci, dacă vrem să trăim pe mâna cui ne lăsăm ?>. <Cei care îl iubesc şi se tem de Domnul Dumnezeu trebuie să fie alături de cei care îl iubesc pe Domnul Dumnezeu ! Astfel trebuie procedat ! Iar cei fără de credinţă sunt restul>.

                <Încă ceva: de ce îţi place să înregistrezi şi nu să scrii ?>. <Din scris nu se poate trăi, deci de aceea se înregistrează>. <Cine mai înregistrează ?>. <Serviciile foarte secrete mai înregistrează>. <Şi de ce nu scriu ?>. <Mai scriu, dar numai dacă sunt plătiţi. Altminteri, doar înregistrează>. <De ce ?>. <Fac totul mecanic, fără să treacă prin filtrul inimii şi al iubirii !>. <Dar tu cum faci , căci eu muncesc şi tu nu !?>. <Eu doar aştept previzibilul sfârşit !>. <Poate fi reabilitat Ion Antonescu ?>. <Toţi sunt de condamnat ! Pentru că Poruncile sunt generale, nu particulare !>. <Adică ?>. <Să-şi iubească albinele nu este numai treaba apicultorului !>. <De ce ?>. <Nu putem face munca de polenizatori. Ar fi foarte greu>. <De ce nu putem face munca asta ?>. <Florile sunt gingaşe: trebuie iubite !>. <Dar albinele bâzâie !?>. <Unii sunt mai bâzâiţi. Dar după iubire, tonul se schimbă !>. <Atunci de ce se termină totul ?>. <Dacă iubire nu e, nimic nu e !>. <Adică ?>. <Poruncile sunt generale ! Sau cum spunea Poetul: "Eu nu strivesc corola de minuni a lumii !>. <Atunci ce e greşit ?>. <Nimic nu este la singular, totul la general: "Noi SĂ NU strivim corola de minuni a lumii !>. <Adică ?>. <Scrie în Daoism. Ne trebuie o sinteză a Cărţilor Sfinte cu tot ceea ce este mai bun şi deosebit în ele  !>. <Iar de la zamolxianism ?>. <Nu oricine trebuie aruncat în ceruri să cadă apoi în suliţe !>. <De ce ?>. <Sunt multe chestiuni greu de explicat. Doar unii au cuprindere, alţii nu !>.

                Înregistrat pro-bono astăzi cincisprezece noiembrie an curgătoriu douămiidouăzecişiunul. Din mare lene faţă de scris. 

Scris de Valentin-Claudiu I. DOBRE şi Gheorghiţa N. Dobre din surse scrise şi internet


Share