Întoarcerea lui Mesia (Poem-romanul noii încercări de salvare a omenirii) (Autor: George Petrovai) | 947 Afişări |
Scris de George Petrovai |
Vineri, 01 Mai 2015 09:28 |
PROLOG Acuma când pornesc la drum - nestrămutat, dar imprecis – Te rog, atotputernice Părinte, ajută-mi străduinţa-n scris!
Nu-Ţi cer averi ce-s o povară pentru săracu-n al lui fel bogat, ci har Îţi cer să ies cu bine dintr-un impas deliberat.
E bucuria sui-generis de-a fi uman prin dăruire – doar astfel omu-n spirit creşte şi-şi dă obolul la-nfrăţire.
Nu-s iscusit s-adun averi roase de molii sau furate, cum moda este pe la noi în cercuri cu cinstea certate.
(Şi totuşi, pâinea şi cuţitul se află la atari mişei, convinşi c-a omului valoare rezidă-n bani şi cocoşei.
Ei cred că totu-i de vânzare ca-n lumea lor fără morală – cu bani îşi cumpără statutul şi pentru bani stau la popreală.)
Dar e ştiut că lumea mai rezistă cu ruga drepţilor nevoitori şi că-n istorii un popor rămâne doar prin ai spiritului truditori.
Corul heruvimilor
Pe Pământ va coborî Mesia a doua oară, ca să smulgă omenirea din suficienţa-i chioară.
Mare bucurie pentru-aceia care cred că doar prin El însăşi moartea moare.
Simpla lui prezenţă va fi semn divin c-al păcatelor pahar este arhiplin.
Partea I: Analiza la rece a condiţiei umane
În înălţimi fără sfârşit unde impulsu-i somnolent, căci spaţiu-n timp şi viceversa futile-s pentru veşnicul prezent,
pe tronul slavei necuprinse Atotputernicul stătea - Lumină genitoare de lumină – şi ochiul vocii Lui spre Fiu căta:
- Iubite Fiu, ani două mii adânc Pământul l-au brăzdat cu felurite omeneşti stihii de când obolul Ţi l-ai dat
în chinuri şi moarte pe cruce ca să revină-ntreg rotundul la preadamicul statut – dar una-i forma şi-alta fondul!
Privind la furnicarul pământesc în goană după pieritor, uşor constaţi că oamenii cam toţi nu vor să ştie-n viaţă rostul lor.
Nu vor să ştie că iubirea şi pocăinţa-s pentru ei salvare, ci umblă cu tertipuri în speranţa c-o milă-ntâmplătoare-i calea de scăpare
din a infernului în clocot smoală – acel subţire fir de ceapă cu care îngerii vor încerca pedeapsa grea s-o facă mai domoală...
Vai de perfidul ce-n viaţă plăcerii i-a fost rob supus, dar care are cutezanţa să umble cu nasul pe sus!
Ba chiar să-i ia la rost pe alţii, mai vrednici decât el prin umilinţă, cum tot mai mulţi dintre păstori arată-n fapte-a lor netrebuinţă.
După adamicul păcat, nu l-am constrâns pe omul decăzut prin aspre interdicţii sau pedepse cleştar să redevină-n conţinut,
ci libertatea i-am lăsat-o în viaţă drumul să-şi aleagă – inevitabil test ce după moarte vizeaz-o veşnicie-ntreagă.
Şi ce-a făcut ipochimenul (istoria fiind dovadă)? Nevrând în ruptul capului să se îndrepte şi să creadă
că viaţa-n timp e doar popasul pentru intensa pregătire ca firea lui să nu mai fie în dezacord cu-armonioasa Fire,
din efemer el şi-a făcut a existenţei sumbră vrere, cum Epicur se amăgea cu fericirea dată de plăcere.
Iar pentru asta-i lup şiret de când intrarea-şi face-n lume - o bestie ce se îndoapă cu legi nedrepte şi cutume –,
ca să plesnească de osânză şi amintirea-i praf să fie, pedeapsă binemeritată când omu-i doar o parodie.
A zecea parte dintre oameni (bolnavii de căpătuire) au bani şi-averi cu mult mai multe decât tot restul de-omenire.
Dosiţi în organisme mondiale masonice-n esenţa lor, elita ăstor păcătoşi struneşte soarta maselor,
ba prin conflicte-ntreţinute de odioase lucrături (căderi suspecte de guverne şi jertfa atâtor făpturi),
ba prin planificate crize financiar-alimentare, ca păpuşarii planetari să treacă la măsuri ultrabarbare,
precum reducerea doar la un sfert a populaţiei pe-ntreaga Terră pentr-un posibil spor la alimente şi-un mult mai riguros control în noosferă.
La modă-i azi globalizarea cu ale ei progenituri – dacă-nvârtelile-s globale, şi crima e globală-n lovituri...
Mai mult decât globala poluare ce colţii şi-i arată iar şi iar, cruzimea, egoismul şi minciuna fac viaţa pe Pământ să fie un calvar.
În sine omu-i o enigmă – a răului cu binele-mpletire: Răul nativ în el tronează ca binele s-ajungă la-nflorire!
Fireşte că prioritatea revine binelui hedonic, cu tot mai mulţi oameni convinşi că e-n viaţă scopul tonic.
Numai o mână dintre ei moralul bine-l mai slujesc şi agonia prelungesc la miliarde de mişei...
În completare la ce-am spus e românescul meleag sfânt, unde stă treaba ca-n balada O apă-s toate şi-un pământ:
„Atâţia oameni s-au convins (în ceafă când le suflă moartea) că toate-s goană după vânt cu năzuinţe pentru duh peltea,
cum Solomon o tot repetă în cartea sa nemuritoare: Lumeştile izbânzi deşarte-s toate şi nu-i nimica nou sub soare!
Ce este a mai fost şi-a fi - putere, bogăţie, fală – şi pentru scopul efemer un suflet pur este doar vorbă goală.
În lumea asta dată peste cap la banul-zeu se-nchină tot mai mulţi, încât privind la frământarea ei, constaţi c-o apă şi-un pământ sunt tineri şi adulţi.
Deşi de Nietzsche nici n-au auzit (în pragamatism a şti e de prisos), ei azi, rupând din carnea milei pân’ la os, pe filosoful revoltat cu mult l-au depăşit.
Ai noştri politruci, de pildă, se-arată supraoameni la hoţii şi-s nitzscheeni prin pofta de putere, eternă revenire-n puşcării...
Decât belşugu-njositor – azi sus şi mâine la răcoare, pentru condiţia umană e mai de preţ o viaţă oarecare
cu demnă simplitate-nseninată prin necurmată dăruire. Căci numai inima de alţii plină cunoaşte-adevărata fericire!
*
După această completare (metaforă în analiză!) revin la om şi-a lui derivă ce-a perturbat morala pân’ la criză.
Cum cred că-i lesne de-nţeles, al zămislirii plan l-am conceput cu axe două-n angrenaj ales – a duhului şi-a fizicului brut.
Din trup şi suflet plămădit, după căderea în păcat omul perfect s-a alterat şi axele i-au ruginit.
O catastrofă-n plan moral şi-n trup al morţii candidat, el are şansa mântuirii doar voia de Mi-o face ne-ncetat.
Iar voia Mea din Decalog şi din a Fiului lucrare, e cecu-n alb ce i-l dau azi pentru viaţa viitoare,
printr-o-nţelegere în care Eu singur fac dovada clară că-n veci Mi-am respectat cuvântul, cum Cartea Mea testamentară
confirmă că s-a întâmplat - după mai mule-avertizări – ba cu Sodoma şi Gomora, ba cu-ale apei debordări.
Ce-ncredere în om să am, când chiar alesul Meu popor - uitând că din robie Eu l-am scos – neascultarea practica de zor,
cu mulţi nemulţumiţi şi-n dese rânduri zeloşi închinători la zei păgâni, aşa încât prin Tine-n fapte şi în gânduri să-şi dobândească faima de josnici asasini?!
În alergarea spre Apus, părea că viul creştinism va izbuti să scoată omul din rătăcirea-n păgânism.
Şi-a izbutit, dar nu cu totul după ce-n crez s-a urgentat schimbarea templelor în noi lăcaşuri şi a Bisericii în stat,
un stat-imperiu colosal cum n-a pupat puterea seculară, în care papii sforile le trag după ce fac din cezarism papară.
De precizat că-n noul cadru - prin creştinism fertilizat – pregrese culturale însemnate în lume s-au înregistrat,
precum tiparul dătător de viaţă-n mari biblioteci şi al busolei magnetism ce-n mări trasat-a lungi poteci.
Dar s-au ivit şi alte „isme” – aşa ca schismele-n credinţă, iar, mai tîrziu, fascismul sumbru şi-expertul bolşevism în suferinţă,
la treabă puse de orgolii şi de ambiţii ce-au iscat lugubra artă-nfăţişată în al războaielor tratat:
De la-nfruntările cu prăştii la nimicirea nucleară, omu-n războaie-şi etalează instinctul progresiv de fiară.
De-aceea el din creier foloseşte doar o câtime, şi ar vrea (infirm la minte şi simţire) să scurme în lucrarea Mea.
La răul promovat în timp din răzbunare sau prostie, prăpăd ar fi de-ar stăpâni potenţialu-ntreg din scăfârlie...
Numai că Eu prin tainele zidirii zădărnicesc efortul lui necugetat, nedându-i voie nasul să şi-l vâre în ceea ce-i doar pentru Mine descifrat,
căci toate-au fost de Mine concepute: Cereasca boltă-nveşmântată cu stele-n depărtări sinistre, Pământul şi cu viul laolaltă!
- Părinte, zise-atuncea Fiul, cu-adânc respect am urmărit această amplă prezentare a omului neliniştit,
o sui-generis epopee cu fapte bune şi haíne, cum numai lui i-a fost menit contrariile să le-mbine.
Speranţa nefiind pierdută în a sa şansă de-ndreptare, Te rog, iubitul Meu Părinte, să M-onorezi cu-a Ta colaborare,
în încercarea de-a salva tot ce mai poate fi salvat şi să-Mi permiţi iar coborârea pe-acest Pământ descreierat,
unde-s cam toate á rebours ca într-o casă de nebuni – cu binele prin rău impus şi adevărul prin minciuni.
- Vrei, Fiul Meu, să-l faci pe om cel care-a fost odinioară, când el în dolce farniente alungă gândul c-o să moară?
Aşa să fie, deşi-i sigur că în raport cu-ntâia oară, nu vei mişca nimic în om nici în lăuntru, nici afară.
De data asta Te-or privi cu o totală nepăsare – nici tu plăcerea regăsirii şi nici cruzimea-n prosternare.
Recomandarea Mea-i ca Petru - o inimă cum alta nu-i – să Te-nsoţească-n drumeţie. Drum bun spre duhul omului!
Partea a II-a: Revederea
Au cercetat a Cosmosului sferă - un holograf mai mult decât precis – unde spre ţinta stabilită imagini curg şi curg ca-n vis.
Printr-un proces aiuritor pentru a omului putere, Pământul l-au văzut ca-n palmă cu viul nesătul pe emisfere.
De-acord, apoi, că spaţiul biblic va fi întâiul lor popas, hotarul dintre universuri l-au depăşit doar printr-un pas,
un pas dumnezeiesc cu-adevărat (de-a omului ştiinţă-n veci necunoscut) prin care existentul de dincolo de timp ia forma consistentă a lucrului văzut.
...Şi-aşa se face că Mesia - de-apostol Petru secondat – porni din Nazaret la drum de timpu-n loc părea c-a stat.
Mergeau încet, cu pasul rar, (doi pelerini cu gândul în trecut) şi seama nu luau la zgomotul făcut de maşinismu-n goană spre Tartar.
Într-un târziu, cu trupurile frânte de nevoinţa autoimpusă, sub un măslin la poala unui munte s-au aşezat pe ţărâna setoasă
de-a ploii caldă mângâiere, ca să-şi mai tragă sufletul până ce vipia-şi va împlini îmbrăţişarea cu pământul.
Dar numai ce-au sorbit din ploşti câte un strop de udătură şi Tatăl nostru l-au rostit că au văzut a lui figură
cum la iuţeală s-a-nchegat din aerul pălit de soare – la patru ace îmbrăcat, Mefisto zâmbea cu candoare.
- Mă bucur, frate, de-ntâlnire, deşi tu nu pari încântat; să fie degajarea mea de vină, ori modul tău mai rezervat?...
Nu pot fi altfel de cum sunt – direct şi fără etichetă! Propun, de-aceea, hic et nunc să folosim altă reţetă
în adresare, ca-ntre fraţi, nu cu majusculi de-onorare, cu toate că-ntre noi distanţa de-o vârstă cu eternul pare.
Dar ăsta-i numai praf în ochii naivilor lipsiţi de haz – antagonismu-ntre principii nu-i pentru mâncători de praz...
În plus, văd că de data asta vii însoţit de-un devotat, acela care într-o noapte de tine întreit s-a lepădat.
Dă bunul Petru să răspundă la lovitură, dar Iisus îi face semn şi el Îl lasă la punct să-l pună pe intrus:
- Ia uite cine s-a găsit pe alţii la refec să-i ia! Taman acela ce ispita nutreşte cu esenţa sa.
Ştii foarte bine ce stă scris despre măsură-n sfânta Carte: „Doar de măsura folosită avea-va fiecare parte...”
Te bucuri paiul când îl vezi în ochiul unuia smerit, dar bârna din ochiul perfid îţi pare fapt obişnuit.
După-ntâlnirea din pustie când închinarea mi-ai propus în schimbu-ntregului Pământ, crezi c-ar mai fi ceva de spus?
Te-am suportat îndeajuns, deşi prezenţa ta m-apasă. De-aceea, verde eu ţi-o zic: Fă bine-acuma şi ne lasă!
- Vai mie, susură Mefisto, te-am supărat a doua oară şi cât dorit-am revederea pentru ce-a fost odinioară!
Din pricina acestei javre - omul în carne şi în oase – am cam sărit atuncea calul cu fiţele-mi fastidioase.
Dar, trebuie să recunoşti, c-o ispitire iscusită e pentru crez binevenită (prin încercări ţi-l întăreşti),
tot astfel cum e necesar răul în lumea sublunară – un bine curăţat de rău ar fi banal din cale-afară...
Ca să nu ai din nou surprize (pe om să nu contezi vreodată!), vreau să te pun de-acum în gardă că-i altminteri de cum se-arată.
Tocmai de-aceea şi-a făcut din actorie-un scop în viaţă – în sinea lui se crede geniu, deşi-i de fapt doar o paiaţă.
Iar pentru asta ce-a făcut? Fiind morala o povară, cu etica a-nlocuit-o, încât azi justu-i de ocară.
Aşijderea a procedat cu al ştiinţei bun renume: A decretat cu aroganţă că totu-i relativ în lume
şi că dincolo de-a luminii celeritate-i întuneric – o zonă pentru cert tabú, dar nu şi pentru ipotetic...
În dese rânduri m-am gândit la sufletul uman, în care fraţi siamezi de-a pururi sunt răul şi binele-n mişcare,
şi-această desluşire am: Pământul în rotirea lui cunoaşte nesfârşita alternanţă a zilei şi-a-ntunericului.
Tot astfel sufletul cunoaşte lumini şi umbre-n clarobscur, ce prin proporţia-ntre ele traseaz-al caracterului contur.
Un argument la cele spuse: La două veacuri după tine, din Persia ameninţa maniheismul bazele creştine.
Ei bine, în doctrina lui profetul Mani afirma etern conflictul bine-rău şi-al neluminii cu lumina.
Mai vreau să spun că intuiesc ce ţi-ai propus prin revenire şi că pioşi cu-adevărat rar vei găsi în omenire.
Nu vei păţi ce-ai mai păţit la-ntâiul tău terestru zbor, însă te paşte-nstrăinarea din Marele inchizitor.
Fireşte, într-o nouă formă mai crudă-n a ei rafinare, în care omul e captiv prin zelu-ntru civilizare.
Credinţa n-o căta-n oraşe cu catedrale înţesate – triste jaloane în istorii pentru-a turismului prosperitate,
ci cat-o la acei sihaştri ce-s bucuria Tatălui, precum preavrednicul Ioan din Munţii Maramureşului...
Dar când Mefisto-şi dădu seama că nu mai este ascultat, pe loc se făcu nevăzut – duh neguros de noapte însetat.
Deja celeştii pelerini atraşi de retroviziuni, în minte refăceau traseul pe veci marcat de mari minuni.
1.Predica de pe munte
După botez, Iisus porni să-nalţe către cer o punte şi-n carnea timpului El dăltui faimoasa predicare de pe munte,
astfel că-ntreaga omenire - convinsă ori întrebătoare – se mişcă-ntre poruncile lui Moise şi-această a credinţei floare.
- Sunt fericiţi, le spunea Unsul mulţimilor preaînsetate de-al Său cuvânt înaripat, toţi cei ce au inimi curate:
Săracii-n duh şi întristaţii, flămânzii şi cei prigoniţi din pricină că Mă urmează, vor fi în ceruri răsplătiţi.
Voi, sare a Pământului, veţi fi lumină pentru semeni dac-ale voastre fapte n-o să fie pricină de cârtire pentru nimeni
şi veţi primi împărăţia din cer, dacă prin fermitate pe farisei şi cărturari îi veţi întrece-n puritate.
Aflaţi că nu doar ucigaşul va fi cu-asprime judecat, ci şi acela ce pe drum cu pârâşul nu s-a-mpăcat.
O preacurvie-i făptuită când pofta-n inimă mijeşte. De-aceea, zic: de ochiul drept către păcat se aţinteşte,
nu ezita, ci-ndată-l scoate şi scapă-te de putregai, ca morţii în întregul trup liberă mână să nu-i dai.
Tot astfel dacă mâna ta cu binele-i în învrăjbire, reteaz-o şi atuncea trupul va fi salvat de la pieire.
Vă-ndemn să cultivaţi iubirea - scump dar al Tatălui ceresc – şi să-i iubiţi şi pe vrăjmaşi, nu doar pe-acei ce vă iubesc.
Celor ce cer voi să le daţi şi răsplătiţi răul cu bine, aşa cum soarele şi ploaia de-a valma fericesc pe orişicine.
Nu ochi pentru ochi şi dinte pentru dinte va stinge-n lume răutatea, ci doar iubirea este-n stare să-ngenuncheze chiar şi moartea.
Iubiţi-vă cum vă iubesc şi-o să-Mi fiţi dragi pentru vecie, căci din iubire-am fost făcuţi şi prin iubire lumea-i vie.
În miluiri să procedaţi cu-atât de multă discreţie, încât ce face mâna dreaptă, cealaltă mână să nu ştie.
La îndemână toţi aveţi pomana, rugăciunea, postul – acest trio al dragostei concrete pentru acel ce-n viaţă-şi ştie rostul.
Rugaţi-vă neîncetat! Prin rugă sufletul călătoreşte la viul Dumnezeu din ceruri, iar inima se primeneşte.
Rugându-vă cu stăruinţă, nu vă-ndoiţi c-o să primiţi mai mult decât vă-nchipuiţi şi vi-i de strictă trebuinţă.
Dar n-o faceţi în văzul lumii cum fac atâţia ipocriţi, ci-ascunşi şi cu sinceritate voi Tatăl nostru să-l rostiţi,
atenţi la sacru-angajament din rugăciunea ce-o-nălţăm: „Iar Tu greşelile ne iartă precum greşiţii ni-i iertăm”!
La fel e postul de faţadă pentru impresie deşartă – fiind de Tatăl rău văzut, făţarnicii au bună plată.
Adevăratele comori nu-s de rugină atacate şi nici pentru tâlhari ispită, ci-n ceruri sunt depozitate.
Iată de ce nu amânaţi să vă măriţi comoara-ntruna prin hotărârea de-a sluji pe Dumnezeu, nu pe Mamona,
ştiut fiind că-i imposibil la doi stăpâni să slugăreşti – de ţii la unul dintre ei, pe-al doilea îl nesocoteşti.
Alegerea înseamnă drumul de fiecare preferat – îngustul drum către viaţă, ori spre pierzare drumul lat?...
Nu staţi pe gânduri, mai ales că după Mine o să vină cohorte de proroci satanizaţi, duhnind cale de-o poştă a minciună,
care la Judecată vor pretinde - deşi de-acuma-s condamnaţi – c-au prorocit în al Meu nume şi, ca atare, merită salvaţi.
2.Nunta de la Cana
Pe-atunci, în Cana Galileii trăia Estera, dulce floare, precum frumoasa-ndrăgostită din a Cântărilor Cântare.
Fără-ndoială că era o roză albă din Sharon – cu fruntea nea sub păr noptos, regină-n toate fără tron.
Fiind nespusă încântare pentru atâţi admiratori (zeiţă-n carne şi în oase ce-n inimi iscă dulci fiori),
fireşte că părinţii ei nu mai puteau de fericire, având o fată nepereche la-nfăţişare şi la fire.
Sub influenţa lui Ioan, apostol de Mesia mult iubit şi a lor rudă-apropiată, ei amândoi s-au convertit
la noul crez mântuitor, şi tare s-au mai bucurat Estera când le-a spus că-n ţel sunt mai uniţi ca niciodat.
Dar inima şi mintea – părţi dintr-un întreg dumnezeiesc, în fapte de rutină se-nţeleg şi-n cele mari altfel gândesc.
Căci e ştiut c-adeseori schimbările în viaţă vin nu din a minţii-nţelepciune, ci din al inimii preaplin. â Aşa Estera, tot văzându-l pe Caius, chipeşul roman cu coiful lui de ofiţer şi-n port distins patrician,
cum călărea cu eleganţă în fruntea unităţii lui din garnizoană sau spre ea (mai zeu ca toţi acei tehui),
simţi că-n inima-i doldora de dragoste pentru Mesia s-a strecurat o-nfiorare care-i alungă voioşia,
un sentiment nemaicercat cu-aşa o voluptate grea – era copilă, dar prin el femeia-n ea se zvârcolea!
La rândul lui, când o-ntâlnea, se încingea Caius ca focul şi,-ndrăgostit de ea lulea, nu cuteza să-şi spună oful...
Confuză şi înspăimântată de ceea ce-i părea păcat, pe blândul Ioan l-a căutat cu inima înlăcrimată
ca din povară să-i mai ia. Dar spre adânca ei mirare şi bucurie totodată, în loc de severa mustrare
la care tocmai se-aştepta, apostolul, surprins de-abia, o mângâie cu bunătate: - Nu-i un păcat, copila mea,
pe un bărbat să-l îndrăgeşti şi-apoi, cu dragoste curată familie să-ntemeiezi prin vieţuire-ntreolaltă!
Au Cartea sfântă nu divulgă acea poruncă pentru fiu, ca rodu-mpreunării cu soţia să prelungească viu-n viu,
aşa ca prin perpetuarea prezentului în viitor, Voi creşteţi şi vă înmulţiţi să fie-n căsnicii izvor?
În cazul vostru este-o hibă ce trebuie pe loc tranşată (fireşte, de se va ajunge să-ţi ceară mâna vreodată):
Tu o creştină, el roman la zei jenanţi închinător. Chiar crezi că peste ani, cu tine nu s-ar purta îngrozitor?
Iar sfatul meu e să alegi remediul cu mai micul chin: Ori scoate-ţi-l de la inimă, ori fă din el un bun creştin!
Pe gânduri, dar cu duhul fulg, porni Estera către casă şi zile-n şir, fără să-l vadă, în rugi cătă soluţia miezoasă.
În ăst răstimp, sărmanul Caius - bolnav de-a sorţii silnicie – porni spre casa ei decis s-o ceară în căsătorie.
Ajunge, şi cu mari emoţii ca orişicare-ndrăgostit, el întră-n casa spaţioasă a unui jidov înstărit,
unde-i primit cu deferenţă de fată şi ai săi părinţi. Iar el le povesteşte-n pripă de boala ce l-a scos din minţi
- acea a inimii chemare de-un aprig chin făcut din miere – şi, în final, cu ochii-n lacrimi el mâna Esterei o cere.
Îngrijoraţi, părinţii vor un necesar timp de gândire; Estera, însă, inspirată iute-şi revine din uimire:
- Nu voi ascunde, dragul meu, că-mpărtăşesc a ta iubire! Dar diferenţele de crez nu-ţi par o mare poticnire,
dacă nu azi, atunci cu vremea? Eu sunt creştină, tu te-nchini la zeii voştri-mprumutaţi, hazlii dar mai ales haini.
Mă iartă că-ţi vorbesc despre ceva ce-i pentru mine un vital reper – distanţa dintre zei şi-al nost Mesia e ca de la Pământ la cer.
- O, dulcea mea, ce bine-mi pare că între noi oprelişti nu-s! Nu doar că zeilor le râd în nas, da-s chiar atras de-nvăţul lui Iisus.
Un argument la cele spuse: Botezu-n legea ta-l doresc, ca nunta şi viaţa noastră să fie-un lung regal ceresc.
Şi-aşa făcură, iar la nuntă - printre mulţimi de invitaţi – a luat parte şi Mesia cu mama Lui şi câţiva devotaţi.
La mesele întinse-n casă şi în ograda-ncăpătoare, vinul curgea, curgea întruna în burţile doldora de licoare.
Dar iată că în plin chiolhan cu horă şi cântări divine, n-a mai rămas un strop de vin în vasele la-nceput pline.
Atunci Iisus, din apa pusă de servitori în vasele acelea, făcu un vin atâta de gustos, încât în nun stârni nedumerirea:
- Voi, mirilor, le zise el, n-aţi procedat cu judecată servind la urmă vinul bun – la nunţi e pus pe mese prima dată!
3. Învierea lui Lazăr
Umblând cu predicarea în Iudeea, Samaria şi Galilea, Iisus avea şi prieteni iubitori la care El trăgea adeseori,
fie că obosit, vroia doar somnul nopţii-ntremător, fie că-n gând îi revedea cu-acelaşi dor răscolitor.
Iar în Betania-i avea pe Lazăr, Marta şi Maria, trei fraţi mai dragi ca toţi ceilalţi (întruchipau chiar bucuria)
prin felul lor de-a se purta cu îngerească gingăşie, încât El se simţea nespus de bine într-o atare companie...
Taman când era ocupat cu predicatu-n depărtare („Eu sunt viaţa şi-nvierea” dădea mesaju-ncredinţare),
fu-nştiinţat că Lazăr zace de-o-ngrozitoare maladie şi că-n puţine zilişoare el va fi-ntins pe năsălie.
Într-adevăr, doar două zile mai dăinuit-a agonia şi Lazăr ochii i-a închis ca să dea piept cu veşnicia.
Atunci Iisus, cu ochii-n lacrimi, înspre Betania porni, dar oamenii-L opreau pe drum nu doar spre a-L preamări,
ci şi să-i vindece de boli, ca prin minuni în El să creadă – bolnavii să-şi ia patu-n spate şi orbii lumea să o vadă,
astfel că ţinta Şi-o atinse după ce Lazăr fu-ngropat într-o adâncă peşteră din marginea acelui sat.
Întâmpinat cu multă jale de rudele îndoliate, Iisus îndată S-a-ndreptat către acel mormânt aparte,
urmat la mică depărtare de gloata curioşilor avizi de altă mare faptă din seria minunilor.
Ajunşi la peşteră, Mesia rosti o rugă inspirată către Acel ce L-a trimis şi toate prin El le arată.
Apoi, îndepărtând pietroiul de pe mormântul întocmit, pe Lazăr l-a chemat afară şi el îndată a ieşit!
4. Parabola copiilor
Nutrea Iisus pentru copii o dragoste mistuitoare: Nu doar c-adulţilor cerea să aibă puritatea lor de floare,
dar deseori, cu duioşie El îi chema şi ei veneau s-asculte-n basme fine pilde pe care-apoi le comentau.
Unul era cu vrăjitoarea şi spiriduşul mititel, pe care ea l-a cetluit de trunchiul unui copăcel.
Şi-a stat el astfel ani în şir rugând-o să-i curme canonul, până ce bunul vrăjitor a apărut şi i-a dat drumul.
Un altul relata legenda cu juna fată de-mpărat, care-n avântu-i spre înalt de soare s-a amorezat.
Şi zilnic ochii-i lăcrimau privind la el cât ce putea, iar gura ei arsă de dor iubitul nume-l tot rostea.
A mers aşa o perioadă cu-ocheade şi cu jurăminte, până ce mama lui atentă văzu că el nu-i cel dinainte,
c-adică-i tot cu gândul dus la fetişcana pământeană şi că nici ziua şi nici noaptea nu pune geană peste geană.
Îngrijorată de urmări, se hotărî să intervie – eterniză avântul fetei către soare prin preschimbarea ei în ciocârlie!
De-aceea, ciocârlia primăvara cu cântec se înalţă spre iubit, înştiinţând pe gospodari că-i vremea să iasă iar la plugărit...
Şi alte multe cunoştinţe copiilor le transmitea, iar mai la urmă-i învăţa o rugăciune acadea:
„Curat ţine-mă, Doamne, -n lume până ce moartea m-o răpune. Nu-i nime-atât de păcătos, ca prin căinţă şi-ndreptare, la Dumnezeul plin de milă să n-aibă parte de iertare”...
Printre copii era şi Sara, a lui Iair boboc de fată – la doisprezece anişori părea o zână întrupată.
Nu doar cu numele prinţesă, ci-n adevăr mică stăpână peste stăpâni şi servitori, era a vieţii lor lumină.
Şi fericiţi până la lacrimi de-a lor odraslă înzestrată, părinţii o mâncau din ochi cu poznele ei laolaltă.
Căci n-o avea decât pe ea acest Iair la pungă gros – era fruntaş în sinagogă şi de-al măririi cancer ros.
Dar într-o zi el la Iisus veni plângând că fata-i moare şi că doar Unsul e capabil să o repună pe picioare,
cum în nenumărate rânduri cu-atâţi bolnavi a procedat, ba chiar se ştie că pe Lazăr iarăşi vieţii l-a redat.
- De crezi, răspunsu-i-a Iisus, c-aievea toate aste-au fost, atunci e musai şi credinţa că Tatăl M-a trimis c-un rost:
Sunt adevărul, calea şi viaţa pentru acei ce-Mi dau crezare; de-or trece cerul şi Pământul, a mea învăţătură moarte n-are!
Un sol grăbit vesti decesul în timp ce discutau astfel, şi tatăl se pierdu cu firea, deşi El susţinea c-a adormit niţel.
Acasă mama hohotea lângă micuţa în sicriu, iară mulţimea băgăreaţă pe Mesia-L făceau capiu
pentru vrăjeala c-ar dormi, când e vizibil că s-a dus. - S-o-nvie, între ei cârteau, dacă e Fiul Tatălui de sus.
Atunci Iisus dădu afară acea mulţime fistichie şi doar rosti „Talita cumi!”, că-ndată moarta fu iar vie,
spre a părinţilor îmbucurare după atâta plâns şi jele. - Cred, Doamne! a strigat Iair. Ajută necredinţei mele!
Cu mâna pe capul copilei din gheara morţii de-abia smulsă, Iisus le spuse că a lor e-mpărăţia-n cer promisă:
- Aflaţi, grăi El mai la urmă, că numai cin’ se va smeri - aidoma acestor prunci – răsplata-n ceruri va primi.
Dar vai şi-amar de-acela care împinge pruncii la păcat! Mai bine-ar fi să se înece cu un pietroi de gât legat...
5. Schimbarea la faţă
Motto: La vremea respectivă puţini oameni au avut inspiraţia să pună semnul de egalitate între schimbarea la faţă a Domnului şi cea a lumii...
Cu Petru, Iacov şi Ioan, Iisus urcă pe-un mare munte, ca sufletul să Şi-l aline în dialog cu-al Său Părinte.
- O, Tată, (mai la o parte Se ruga cu-aşa o dăruire că hainele-i albiră şi El la chip era schimbat), Tu, ce citeşti în minte gândul şi-n inimă dorinţa nenăscută, de-i cu putinţă de Mine-ndepărtează paharul suferinţei ce M-aşteaptă! Dar iarăşi zic: Nu-i după-a Mea dorinţă, ci-aşa cum Tu ai hotărât, deci voia Ta fie-mplinită... Da, Tată, în Mine omul se-ngrozeşte de chinurile-n pregătire până la moartea-Mi necesară cum e-n Scripturi adeverit, şi-acum, înţelegând prea bine teama din om de-al morţii apetit, Mă-ncearc-o milă mai aparte când văd că încă-i indecis să poarte-n viaţă blându-Mi jug, ce pace-i dă şi nemurire dup-al sfârşitului tenace plug. De-aceea Eu i-am şi trimis pe ucenici în larga lume, cum şi Tu m-ai trimis pe Mine ca parte-n planul Tău anume – să răspândească-nvăţătura pe-ntreg Pământul la oricine, iar Eu cu ei una să fiu aşa cum una sunt cu Tine. Mai vreau, Părinte preaiubit, pe toţi aceştia să-i sfinţeşti cu-al Tău Cuvânt ce-i Adevărul şi, în final, să-i răsplăteşti - după ce-om fi iarăşi împreună – cu-a Ta iubire atotbună, etern izvor de apă vie, din care am băut mai înainte ca lumii să-i pui temelie.
Sfârşind Iisus cu rugăciunea, un glas din nor s-a auzit: „Acesta-i Fiul Meu iubit ce-aduce-n lume mântuirea.
Numai prin El e cu putinţă să fie iar curat Pământul. Urmaţi-L cu încredinţarea că moartea nu-i totuna cu sfârşitul!”
6. Cina cea de Taină
După ce Unsul S-a smerit spălându-Şi ucenicii pe picioare şi i-a-ndemnat stăruitor la fel să procedeze fiecare,
cu toţi învăţăceii lângă El (nici Iuda vânzătorul nu lipsea), la Cină a cerut ca-n veci să fie săvârşită-mpărtăşania,
prilej de veşnică dispută în veacurile ce-au urmat: Un sens e transsubstanţierea, iar consubstanţierea-i celălalt!
Apoi, frângând o pâine, El le-a dat-o şi i-a-mbiat cu harul Lui de Dumnezeu: - Luaţi, iubiţilor, mâncaţi! Acesta este trupul Meu.
Tot astfel a luat paharul şi, mulţumindu-I Tatălui, le-a zis: - Beţi toţi din al Meu sânge ce se varsă pentru-a păcatelor iertare cum e scris!
Căci nu voi bea de-acum încolo din rodul viţei niciodată până-n Regatul ce urmează, unde-om fi iarăşi laolaltă.
Şi vă mai spun că printre voi e unul care-o să Mă vândă – unealta împlinirii-a tot ce-i scris despre a Mea venire şi osândă...
Iar după Cină, scrie Iuda în Evanghelia-i aparte, că Mesia l-ar fi chemat de toţi ceilalţi mai la o parte,
nu pentru blam, ci ca să-i ceară în felul lui să se jertfească şi să-L ajute-n acest chip menirea de Trimis să-Şi împlinească.
7. Hristos a înviat!
Şi a venit ziua în care - deja de rabini condamnat – El dintr-ai Lui cu silnicie de înarmaţi a fost luat,
ca preoţii din Sanhedrin (de tulburări preocupaţi), prin moartea Lui decisă-n pripă să poată răsufla-mpăcaţi
că Legea ei au apărat-o printr-o vădită nedreptate, ca-ntreg poporul să nu tragă ponoasele de-un ţăcănit iscate.
Dar un verdict dat de Sinedriu putea să fie aplicat doar dacă era avizat de-al Romei om în teritoriu.
Aşa că-n grabă L-au trimis pe-ostatic la procurator – faimosul Pontius Pilatus pe care îl urau de zor
din pricina-ncercărilor la care le-a supus răbdarea, ca s-avizeze-al lor verdict şi legea să-şi urmeze calea,
mai înainte de-a începe severul lor sabat străbun, când credincioşii-nvederaţi numai pe Tora mâna pun.
Având în minte-avertismentul soţiei sale cu prorocul (pedeapsa ce-ar cădea pe ei de-ar face preoţilor jocul)
şi-n suflet c-o profundă silă faţă de-acest popor zărghit cu-a sa credinţă într-un Iahve înceţoşat de infinit,
Pilat L-a cercetat pe prinsul de pumnii încasaţi stâlcit, ce susţinea ba c-ar fi rege, ba că din cer ar fi venit
pentru salvarea omenirii de-un greu păcat protostrăbun, ca-n faţa legii să-L găsească nevinovat pe-acest nebun.
Înfuriaţi peste măsură că Pontius iar s-a opus, Caiafa şi cu Ana, preoţi mari, acasă la roman s-au dus
să-i spună cu arţag în faţă că-i caz politic falsul rege şi că la Roma-mpotrivirea va fi tratată după lege
ca o trădare evidentă a-naltului trimis în zonă. - Crezi tu, Pilat, grăi Caiafa cu voce sură şi atonă,
că impostorul de Iisus este complet nevinovat, precum acei netoţi profeţi ce bat Iudeea-n lung şi-n lat,
când e vădită tulburarea stârnită de El în credinţă? Decât dezordinea-n popor, mai bine piară-a Lui sămânţă
chiar printr-un act de nedreptate la legile romane raportat! Cu-acest verdict Legea-i păzită, iar noi slujim pe împărat...
Cu uşa strâns de argumente - pentru duşmani armă letală – Pilat răspunse că pe mâini de sânge inocent se spală.
Şi-n văzul gloatei s-a spălat cu gesturi ritualice, în timp ce Ana chiar cerea ca sângele pe ei să pice.
Iar mai târziu, urmând cutuma cu condamnatul liberat, de trei ori Pontius Pilatus mulţimea-n clocot a-ntrebat
alesul care-i: blândul Uns, ori un nelegiut sadea, şi tot de-atâtea ori gloata vui c-alesul ei este Baraba.
Atunci Pilat organiză batjocorirea lui Mesia, dar gărzilor le porunci ca gloatei să-i stingă furia
cu care L-ar fi sfâşiat pe Mielul plin de îndurare până la dealul Căpăţânii – loc groaznic de crucificare
pentru infractori înrăiţi ce strâmbul bine-şi urmăresc şi unde, între doi tâlhari, fu ţintuit Solul ceresc.
Iar El, pe-o vipie cumplită şi de insecte asaltat, simţi un plus de canonire când fu de Hestas provocat:
- De eşti Hristos, ne-o dovedeşte prin fapte, nu doar prin cuvinte – coboară de pe cruce-acuma şi fă-ne slobozi ca-nainte!
Dar Dismas, celălalt tâlhar, l-a dojenit pe-al lui fîrtate: - De ce te plângi? Suntem aici pentru-ale noastre rele fapte,
alături de-un nevinovat. Şi agrăind către Iisus: - De mine, Doamne,-adu-Ţi aminte în sfântul Tău regat de sus!
Cu bucurie i-a răspuns Cel însetat de omenie: - Cu-adevărat, de azi cu Mine vei fi în rai pentru vecie
*
La scurtă vreme după asta S-a săvârşit c-un geamăt stins: - Părinte, de-ale tale braţe cu duh cu tot Mă las cuprins!
Şi-n plină zi, atuncea chiar lumina-n negru s-a drapat, perdeaua-n templu a plesnit şi lumea s-a cutremurat,
încât, cu faţa la pământ, norodul tremura-ngrozit, iar un sutaş a glăsuit că fost-a Unsul un om sfânt.
Apoi, cadavrul lui Iisus a fost luat şi îngropat de Iosif din Arimateea (cu-accesul de-un pietroi barat)
şi pentru rabini, episodul părea de-a pururi încheiat. Dar iată că a treia zi - cum El pe toţi i-a anunţat –
femeile găsesc doar locul, nu şi pe mortul mult iubit – pietroiul era dat de-o parte şi-un înger astfel le-a grăit:
- Mironosiţe îndrăgite de-Acel ce-a fost crucificat, voi primele aflaţi acum că din mormânt El S-a sculat,
ca să-mplinească punct cu punct a Bibliei pur adevăr. Veţi merge, dar, la ucenici să relataţi de-a fir a păr
acest miracol fără seamăn ce-n creştinism e temelia, spunându-le că-n Galilea o să-L revadă pe Mesia.
Dar n-au crezut în spusa lor cum Magdalenei nu i-au dat crezare, sau celor doi ce spre Emaus nu L-au ghicit sub noua-nfăţişare.
Ba şi mai şi, după-nviere pe-apostoli El i-a vizitat şi ei L-au cunoscut, doar Toma L-a pipăit şi-a exclamat:
- Într-adevăr eşti Domnul meu! - Tu, Tomo, Unsul l-a mustrat, crezi dacă vezi, dar află că sunt fericiţi aceia mulţi ce n-au văzut şi totuşi cred c-am înviat!
După-nviere de trei ori cu-nvăţăceii S-a-ntâlnit, cerând ca Petru pentru oi să fie-un păstor iscusit
şi toţi ceilalţi să răspândească învăţul Lui în lumea toată. Apoi, S-a înălţat la cer ca să revină altădată.
Partea a III-a: Oameni şi oameni...
1. La Ierusalim
Călătoria a cerut de la drumeţi efort cumplit – mergeau întruna pe răcoare conduşi de-un fler desăvârşit
(un GPS dumnezeiesc al deplasării-instantanee la locul fixat în idee printr-un proces metafiresc)
şi ziua ei se odihneau pe unde arşiţa-i prindea, privind la vulturi cum planau şi verdele se sfarogea.
Doar fermele ce tulburau monotonia-nvâlvorată c-un verde menţinut în viaţă de apa prin ţevi picurată...
Şi iac-aşa, târâş-grăpiş, Iisus şi Petru osteniţi de anticul Ierusalim au fost în fine înghiţiţi.
Priveau buimaci în jurul lor la zarva mai ceva ca-n iad şi, îmbrînciţi, au hotărât să cate un mai paşnic vad.
- La templu, zise Petru-ncet, poate-om găsi ce căutăm, deşi – acum ca altădată – în cuib de vipere intrăm.
Simţiră-ndată că-s purtaţi spre templu de-un imens curent – mulţimi de oameni ce-i scrutau şi-al căror grai incoerent
îl pricepeau, căci el era limbajul gândului la gând – cum întrebarea se năştea, răspunsu-şi lua locu-n rând!
Au înţeles din vorbărie că ştiu cu toţii ce hram poartă şi că mai marele-ntre rabini în curtea templulu-i aşteaptă.
Într-adevăr, retras în turnul habotniciei milenare, Sinedriul părea în călduri prin rabineasca-nverşunare.
- Ce mai tupeu! strigă rabinul din ce în ce mai cătrănit, să te întorci acolo unde ai fost pe cruce ţintuit
pentru nelegiuiri mai grave ca tâlhăria sau omorul. Aveţi din partea mea o zi să vă luaţi de-aicea zborul
şi-n veci de veci să ne-ocoliţi. Altminteri, luaţi bine seama, în piaţă veţi fi arşi de vii ca tot ce-n mozaism dă iama,
cum am mai ars atâtea mii din Noul Testament creştin. Iar tu, se-ntoarse spre Iisus cu vocea-ncinsă de venin,
să bagi la cap că pentru noi - lui Iahve şi lui Moise devotaţi – nu eşti Mesia, ci-un profet mai şarlatan ca toţi ceilalţi!...
Luând ameninţarea-n serios şi nedorind o confruntare oarbă, ei se-ntrebau unde-ar putea un aer mai destins să soarbă,
când au simţit a Romei vrajă în zorul lor de-a fi departe – doar ce-au dorit urbea eternă, c-au şi sosit cu o iuţeală-aparte.
(Dorinţa li s-a împlinit mai iute decât gândul zboară – secretul ubicuităţii făcea-nţelesul de ocară...)
2. La Roma
Fiind duminică, fireşte că Roma era-n sărbătoare şi că-n biserica San Pietro se pregătea o mesă mare,
oficiată chiar de papa cu un sobor de-nalţi prelaţi, prilej ca mii de gură-cască să pară credincioşi rasaţi.
Taman ca în Ierusalim cei doi au fost luaţi de val şi degetul divin i-a aşezat în faţa grupului sacerdotal.
Ştiau cu toţii că ei sunt iluştri soli ai cerului, dar se-arătau interesaţi numai de papă şi ai lui...
La încheierea liturghiei, pontiful suveran i-a invitat la dialog mai osebit în fastuosul lui palat
şi, după-atentă cercetare, politicos şi calculat ca un destoinic diplomat, le-a spus cu falsă-ngrijorare:
- Iubiţii mei ambasadori trimişi de-al fiinţării Tată, aflaţi că suntem copleşiţi de-această vizită-nsemnată
ce se constituie-n îndemn la mântuirea prin credinţă. Dacă ştiam că azi sosiţi, aveam tot ce-i de trebuinţă...
De fapt, o-ntoarse el fuguţa, ştim foarte bine că Mesia (cum scris e-n Sfintele Scripturi) Îşi va desăvârşi misia
la revenirea pe Pământ ca Rege-ntr-un regat curat. Dar, v-o spun sincer că-ntâlnirea zdravăn de tot m-a tulburat
şi că-n esenţa lui procesul altfel mi l-am închipuit... De-aceea, timpul meu fiind cu multă grijă drămuit
pentru-ntâlniri şi alte multe activităţi strict necesare, vă dau pe mâna unor sfetnici cu competenţe exemplare,
nu înainte de a face o informare condensată cu marile probleme-n crez, ce rezolvarea şi-o aşteaptă.
Ecumenismul promovat cu răbdătoare chibzuinţă, e cheia prin care credinţa îşi va reface-a ei fiinţă,
după atâtea schisme-n timp doar de orgolii provocate – catolicism şi-ortodoxism, Reforma şi-ale ei păcate.
Pericol pentru creştinismul occidentalului molâu, azi este islamismul veacuri la rând ţinut în frâu
prin lunga jertfă românească în lupte cu păgâni mişei, pentru ca astăzi Occidentul să fie-nsângerat de ei.
Mai este-apoi şi chestiunea acelei forme de credinţă, ce vrea să-mpace libertatea cu necesara pocăinţă
şi care pentru mulţi înseamnă perfida piatră de-ncercare – prin libertăţi îngăduite se-ajunge la destrăbălare!...
S-au despărţit de papă, refuzând însoţitorii-n aşteptare, deşi în sinea lor doreau să vadă locurile-n care
atâţi creştini cu Petru-n frunte (de împărat învinuiţi c-ar fi incendiat oraşul) au fost cu ură omorâţi
într-o orgie a cruzimii – pe cruci cuprinşi de vâlvătăi, sau fiarele la circ zdrobindu-i spre saţul spectatorilor-călăi,
ştiut fiind încă de-atunci că Nero pentru arta sa dorea să vadă Roma-n flăcări, doar-doar muza-l va inspira
c-o plăsmuire mai presus de-orice-nzestrare omenească, în schimbul unui târg infect pe cari vroia să-l reclădească...
deja stresaţi de-acest oraş cu bube-n capul ipocrit, Iisus şi Petru se gândeau la maramureşeanul schit
de care-n treacăt pomenise Mefistofel la întâlnire, şi-ndată s-au văzut acolo doar prin a gândului clintire.
3. La schit
O linişte din altă lume curgea parcă din munţi la vale şi, sărutaţi de soare-n creştet, doar brazii şuşoteau agale
în timp ce oameni feluriţi - bătrâni şi tineri laolaltă – urcau la schit frumos gătiţi în portul neaoş de-altădată.
Din Maramureş cei mai mulţi, dar şi de la distanţă mare, veneau cu toţii-ncredinţaţi de-a Domnului multă-ndurare
şi că un suflet zbuciumat prin rugăciuni se linişteşte, ba chiar şi-un trup robit de boli în sincer crez leacul găseşte...
Divinii pelerini priveau la credincioşi cu duioşie, apoi, aflând că Ioan ermitul din peşteră-a făcut a sa chilie,
pe-o cale-abruptă au ajuns la austerul lui sălaş, unde acesta se ruga cu suflet pur de copilaş.
Sfârşind, se ridică-n picioare (albit de vreme, dar vânjos) şi se grăbi spre musafiri ca să le spună bucuros:
- Deşi un glas azi noapte-n somn c-o să veniţi m-a-nştiinţat, nevrednic sunt de-aşa o cinste cum viaţa-ntreagă n-am sperat.
Cu umilinţă eu vă rog să n-ocoliţi bârlogul meu! Intraţi şi îmbucaţi un pic din ce-mi dă bunul Dumnezeu...
Intrară-n strâmta chilioară amirosind a caprifoi, iar eremitul le-a spălat picioarele la amândoi
şi c-un prosop curat le-a şters cum a făcut cândva Iisus, apoi o pâine bine coaptă şi brînză-n faţa lor a pus.
După ce masa fu-ncheiată cu apă rece de izvor, Iisus pe pustnic l-a-ntrebat cam ce-şi doreşte-n viitor.
- O, Doamne, I-a răspuns bătrânul cu-nţelepciune de ţăran, cât voi trăi vreau să rămân pentru păcat activ duşman!
Dar aş dori ca omenirea - mai disperată ca oricând – să nu se mai nefericească după vremelnic alergând,
ci bucuria de-a trăi să şi-o găsească-n alte cele – punând poftirilor oprelişti şi inima ferind de rele.
Căci din demonicul impuls de-a aduna peste nevoi se naşte ura dintre oameni, ce-n urmă duce la război.
Iar pentru-ai mei români doresc un trai decent cu demnitate: Suntem aici de mii de ani şi Dumnezeu ne-a dat de toate,
nu ca hainiţii-n cârdăşie cu mafioţii din afară să pună ţara pe butuci precum toţi răii-odinioară!
„Am fost şi-om fi!” s-a dovedit ca trei imperii mult mai tare – ele s-au dus, noi am rămas ţinuţi de-al nost rost în picioare.
Miracolul ieşirii noastre din încercări nenumărate, e românismu-nsufleţit de crezu-n Cel ce totul poate...
S-au despărţit, şi-atunci Ioan - cu sufletul înseninat de-un fapt ce-i hrană pentru vis – a-ngenuncheat şi s-a rugat.
Epilog
Ajuns la capăt, Muza-ntreb spre ce se-ndreaptă omenirea. - Nu-i greu de înţeles, răspunde ea, că-n goana după vânt îşi va afla pieirea. Depozitele monstruoase de arme cu menirea hâdă să taie orice şansă de viaţă, chiar prisosesc ca-ntreaga Terră să fie-un uniform teren arid o lungă perioadă-n care viaţa va-nceta orice lucrare, astfel că-nfumuratul om năuc va împlini ce scrie-n Carte – Pământul nu va fi cu apă ca altădată curăţat, dovadă curcubeul-legământ de Dumnezeu pe boltă arcuit, ci el cu foc va fi purificat!
AUTOR: George PETROVAI feb. – aprilie 2015 Sighetu-Marmatiei |