logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


RELIGIE
Despre Ziua de Rusalii- Sfanta Treime PDF Imprimare Email
Scris de Alexandru Lucian   
Duminică, 12 Iunie 2011 23:36
Conform tradiţiei după care, în ziua următoare marilor praznice împărăteşti, sărbătorim persoanele care au avut un rol în realizarea acestuia, a doua zi după Duminica Pogorârii Sfântului Duh, Biserica Ortodoxă prăznuieşte pe Sfântul Duh, a treia Persoană a Sfintei Treimi. Este un lucru specific Bisericii Ortodoxe Române ca această zi în calendare să fie trecută ca Sărbătoarea Sfintei Treimi.
 
Dumnezeul adorat de creştini este singurul Dumnezeu adevărat după spusele Mântuitorului Hristos (Ioan 17, 3) dar întreit în Persoane: Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh. Fiecare Persoană deţine întreagă fiinţa dumnezeirii, însă modul este unul propriu fiecăruia. Tatăl naşte pe Fiul şi purcede pe Sfântul Duh dar trebuie subliniat că cele trei Persoane sunt egale şi nu există o oarecare întâietate. Ceea ce distinge învăţătura creştină de celelalte în privinţa lui Dumnezeu cel adorat este faptul că Îl vedem şi îl percepem ca un Dumnezeu iubitor, relaţia dintre Creator şi creat este o relaţie de iubire ce a mers până la jertfă pentru ca noi oamenii să ne putem îndumnezei şi astfel să ne dobândim mântuirea. Însuşi Mântuitorul Hristos ne-a învăţat cum să ne rugăm dându-ne ca model Rugăciunea Domnească, Tatăl nostru. Prin faptele noastre cele bune îl slăvim pe Dumnezeu cel în Treime, Creatorul, Proniatorul şi Mântuitorul nostru.
 
Citeşte mai mult...
 
Duminica Rusaliilor – Ziua de naştere a Bisericii PDF Imprimare Email
Scris de Alexandru Lucian   
Duminică, 12 Iunie 2011 05:37
În duminica a VIII-a după Învierea Domnului Biserica Ortodoxă este sărbătorită Pogorârea Sfântului Duh. Cunoscută şi sub numele de Rusaliile sau Cincizecimea ea constituie cea mai veche sărbătoare creştină împreună cu cea a Paştilor, fiind prăznuită din vremea Sfinţilor Apostoli.
Până la începutul secolului V Cincizecimea era o sărbătoare dublă: a Înălţării Domnului şi a Pogorârii Duhului Sfânt, ulterior devenind sărbători separate cu accentul pus pe un evenimente diferite dar cu o legătură strânsă între ele. În biserică se aduc astăzi frunze verzi de tei care se binecuvintează şi sunt împărţite apoi credincioşilor, simbolizând limbile ca de foc ale puterii Sfântului Duh, Care S-a pogorât peste Sfinţii Apostoli. Este evenimentul făgăduit de Mântuitorul Hristos Apostolilor Săi în cuvântarea de despărţire: „Iar când va veni Mângâietorul, pe Care Eu îl voi trimite vouă de la Tatăl, Duhul Adevărului, Care de la Tatăl purcede, Acela va mărturisi despre Mine” (Ioan 15, 26), El fiind „Cel care vă va învăţa toate şi vă va aduce aminte de toate cele ce v-am spus” (Ioan 14, 26).
Ultima actualizare Duminică, 12 Iunie 2011 06:37
Citeşte mai mult...
 
VIDEO: Sfântul Munte Athos – Grădina Ortodoxiei Universale PDF Imprimare Email
Scris de Horia Picu   
Sâmbătă, 11 Iunie 2011 05:25

Sfântul Munte Athos este considerat a fi o fortăreaţă sau un bastion al ortodoxiei, fiind o adevărată republică monahală. Sfântul Munte este situat geografic în nord-estul Greciei, în peninsula Calcidică. Are o lungime de 60 de Kilometri şi o lăţime între 8 şi 12 Kilometri, însumând aproximativ 360 de Kilometri pătraţi.

O tradiţie pioasă spune că Sfânta Fecioară Maria, însoţită de Sfântul Ioan Evanghelistul călătorea cu o corabie spre Cipru, pentru a-l întâlni pe Lazăr cel înviat de Domnul a patra zi din morţi, care era episcop acolo. O furtună neaşteptată a împins însă corabia până lângă Muntele Athos. Acolo Maica Domnului s-a odihnit o vreme, şi cucerită fiind de frumuseţea locului, l-a rugat pe Fiul ei să-i dăruiască acest munte. Atunci o voce s-a auzit din cer, zicându-i : „Acest loc să fie moştenirea şi grădina ta, un rai al mântuirii pentru cei ce o vor căuta”. Astfel Muntele Athos i-a fost închinat Maicii Domnului, deşi în vremea aceea era locuit de păgâni.

Ultima actualizare Duminică, 12 Iunie 2011 06:37
Citeşte mai mult...
 
Şi aceasta este viaţa veşnică: Să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Iisus Hristos, pe Care L-ai trimis” (Ioan 17, 3) PDF Imprimare Email
Scris de Alexandru Lucian   
Duminică, 05 Iunie 2011 18:02
Duminica dintre Înălţarea Domnului şi Pogorârea Sfântului Duh este cunoscută în Biserica Ortodoxă drept a Sfinţilor Părinţi de la Primul Sinod Ecumenic ce a avut loc în anul 325 la Niceea. Pericopele citite în cadrul Sfintei Liturghii, Sfânta Evanghelie respectiv Apostolul sunt unele ce scot în evidenţă adevărurile, credinţa fundamentală a religiei creştine şi anume un singur Dumnezeu dar întreit în Persoane: Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh.
 
Pericopa evanghelică a acestei duminici din Evanghelia Sfântului Apostol Ioan capitolul 17, verstele 1-13 reprezintă un fragment din ceea ce este cunoscut în limbajul teologic drept „rugăciunea arhierească” a Mântuitorului Hristos. Această rugăciune a fost rostită de Domnul nostru Iisus Hristos înainte de patima Sa în grădina Ghetsimani. Este o rugăciune adresată lui Dumnezeu-Tatăl de Mântuitorul Hristos pentru Sine, pentru Apostolii Săi spre a fi întăriţi pe drumul pe care au mers şi pe care vor merge în continuare după Învierea Sa şi nu în ultimul rând pentru toţi cei ce vor crede cuvântului predicii lor, adică oamenilor din toate timpurile şi toate locurile care au crezut în cuvântul Evangheliei propovăduit cu timp şi fără timp de Sfinţii Apostoli şi ucenicii acestora: episcopi, preoţi şi diaconi. Acest pasaj din Evanghelia a patra ni-L prezintă pe Mântuitorul nostru Iisus Hristos ca având slavă „mai înainte de a fi lumea”, ne prezintă activitatea Sa, El arătând lumii pe Dumnezeul cel adevărat şi pe Sine, Fiul Său Cel Unul-Născut trimis în lume spre mântuirea acesteia.
 
Citeşte mai mult...
 
2 iunie, Înălţarea Domnului – Ziua Eroilor PDF Imprimare Email
Scris de Alexandru Lucian   
Miercuri, 01 Iunie 2011 18:46
Înălţarea Domnului, cunoscută în unele zone şi sub numele de „Ispas” cade totdeauna în Joia saptămânii a şasea după Paşti, la 40 de zile după Înviere când Domnul S-a înălţat la cer. Singura menţiune că Mântuitorul Hristos a fost alături de Sfinţii Apostoli timp de 40 zile după Înviere o găsim în cartea Faptele Apostolilor „Cărora S-a şi înfăţişat pe Sine viu după patima Sa, prin multe semne doveditoare, arătându-li-se timp de 40 zile de zile şi vorbind cele despre Împărăţia lui Dumnezeu” (I, 3).
 
Această zi face legătura între Sărbătoarea Învierii şi Praznicul Rusaliilor, ziua când Biserica a fost întemeiată în chip văzut prin pogorârea Sfântului Duh. Este confirmarea pe deplin a Învierii Domnului contestată încă de la din zorii zilei când Hristos Domnul a înviat. Planul mântuirii prevedea şi încheierea activităţii pământeşti a Domnului Hristos după Învierea Sa, scopul fiind îndeplinit: biruinţa morţii, deschiderea raiului prin posibilitatea de a ne dobândi mântuirea.
Citeşte mai mult...
 
« ÎnceputAnterior51525354555657585960UrmătorSfârşit »

Page 51 of 60

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Horoscop


Vremea


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact