logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


Cum să popularizăm naveta pe bicicletă PDF Imprimare Email 3529 Afişări
Duminică, 11 Mai 2008 12:10

Cum să popularizăm naveta pe bicicletă

Probabil aţi auzit toate argumentele pentru care ar trebui să mergem mai des cu bicicleta:

- reduce traficul auto;
- micşorează “amprenta de carbon” – cantitatea de dioxid de carbon emisă prin combustibili fosili (petrol, cărbune, gaz);
- scade costurile de transport;
- îţi face nişte gambe mortale;

- o masina din cinci merge mai putin de un kilometru, in conditiile in care 500 m de mers pe jos se fac in 8 minute. Astfel, iti faci o conditie fizica buna si castigi si timp, si pe langa acestea eviti momentele de asteptare din trafic si scapi de cautatul locurilor de parcare.


Dar există o problemă supărătoare: FURTUL. Se pare că, oricâte încuietori, cabluri şi noduri foloseşti, într-un moment sau altul, e foarte probabil să te întorci la bicicleta ta, să găseşti un singur cauciuc lăsat orfan, şi tot restul dispărut.

Chiar dacă ai trecut sau nu prin experienţa asta, e o percepţie pe care mulţi oameni o au în continuare, şi este un factor care împiedică utilizarea bicicletelor pe scară largă. Ce e de făcut? Intraţi pe BikeTree. Aceste dispozitive se adresează mai multor probleme în acelaşi timp, dar o să începem cu prima: stochează bicicletele mai sus de nivelul pământului, pentru ca toţi să le vadă, iar hoţii să fie derutaţi de copacul de biciclete pe care îl văd.

Cum funcţionează? Simplu. Foloseşti un card care te identifică, şi un cârlig pentru bicicletă glisează în jos. Îţi plasezi cauciucul din faţă pe el, iar bicicleta urcă în aer până când este păstrată în siguranţă în aer, cu o cupolă deasupra, pentru a rămâne uscată. Dar dacă ai nevoie de un loc acoperit, iar tavanul este prea jos pentru un astfel de dispozitiv? Mai există încă unul, care are un sistem de închidere mai elaborat.

Cine ar folosi un astfel de dispozitiv? Navetiştii, serviciile de folosire în comun a bicicletelor şi oameni care deja folosesc trenurile în defavoarea maşinilor proprii, dar au un drum scurt de parcurs între casă şi gară.

Privind site-ul, o altă întrebuinţare vine în minte: festivalurile. Bike Tree susţine că dispozitivele pot fi asamblate şi mutate în 3-6 ore, făcându-le nişte foarte bune facilităţi de stocare temporare. În plus, fără o grămadă de biciclete pe pământ, spaţiul ocupat este mai mic, baza putând servi ca loc de şedere pentru doritori. Singura întrebare este, pentru că dispozitivul nu apare în poze plin de biciclete, ce se întâmplă dacă mânerele a două sau mai multe biciclete apropiate se prind între ele?

Toate acestea fiind spuse, site-ul n-a mai fost updatat din 2004, şi încă nu am aflat dacă sunt o companie funcţională în acest moment. De ce să nu le scrieţi şi să aflaţi voi singuri? Şi dacă nu sunt, măcar să fie o inspiraţie pentru alte soluţii creative ale vieţii în lumea modernă ce au făcut ei.

Aveţi şi alte soluţii ca aceasta, despre care credeţi că pot afecta în mod pozitiv viaţa urbană? Împărtăşiţi-le cu noi!

Autor: Alexandra Cojocaru
Articol preluat de pe http://www.ecomagazin.ro


Share
Ultima actualizare Luni, 12 Mai 2008 11:55
 

Dr.Max - Farmacie

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Vremea


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact