logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


Sighet Online va ofera in exclusivitate modelul de contract cu SC VITAL SA PDF Imprimare Email 45675 Afişări
Scris de Sighet Online   
Joi, 05 Martie 2009 10:42

Unii cititori ai sitului ne-au cerut sa publicam modelul de contract de furnizare/prestare a serviciului de apa canalizare care urmeaza a fi incheiat intre SC Vital SA si asociatiile de proprietari care urmeaza a se infiinta in Sighetu Marmatiei.

Am solicitat la randul nostru acest lucru firmei SC Vital SA si am primit foarte repede si raspunsul:

"La solicitarea dvs. va remitem modelul de contract de furnizare/prestare a serviciului de apa canalizare.
Nota: Acest contract se aplica la ora actuala la Baia Mare, avand la baza Ordinul 88/2007 al Presedintelui ANRSC. Pentru municipiul Sighet se va utiliza un contract similar, respectandu-se intrutotul prevederile legale."
Multumim domnului consilier juridic RADU MICLE (Coordonator departament juridic-comunicare SC Vital SA)

Descarcarea in format .pdf, click dreapta si alegere in internet explorer "save target as..." sau in firefox si chrome "save link as...".

click dreapta aici

 

 

 

nr. ……din data ..................

CONTRACT

de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare

 

CAPITOLUL I

Părţile contractante

 

  1. S.C. VITAL S.A. cu sediul în Baia Mare, str. Gh. Şincai nr. 21, judeţul Maramureş, înmatriculată la Registrul Comerţului cu nr. J24/542/1997, cod fiscal R9710087, cod IBAN: RO78 RNCB 0182 0341 4757 0001, deschis la B.C.R. Sucursala Baia Mare, reprezentată de ing. Gasparik Geza -Director General- şi de ec. Bal Lucia -Director Economic, numită în continuare OPERATOR

şi

_____________________________________domiciliat/cu sediu în _______________, str. ___________________, nr.___, bl.___, sc. ____, et.___, ap. ____, jud. _________________________, înmatriculată la Registrul Comerţului cu Nr. _____________, CUI ________________________, cont _____________________________________ deschis la banca _________________________ reprezentată de ___________________________________________________ şi de ______________________________, adresa de corespondenţă_____________________________________________ tel./fax. ________________________e-mail__________________________, numită în continuare UTILIZATOR.

 

CAPITOLUL II

Obiectul Contractului

 

  1.  

  1. Obiectul prezentului contract îl reprezintă furnizarea/prestarea serviciilor de alimentare cu apă potabilă şi de canalizare, în condiţiile prevăzute de prezentul contract.

  2. Contractul stabileşte relaţiile dintre utilizator şi operator la punctul de delimitare între reţeaua interioară a utilizatorului aflată pe proprietatea acestuia şi reţeaua publică situată pe domeniul public care este constituită de contorul de branşament pentru sistemul de alimentare cu apă, respectiv căminul de racord pentru sistemul de canalizare.

  3. Punctul de delimitare între operator şi utilizator este căminul de apometru, pentru alimentarea cu apă şi căminul de racord pentru preluarea apelor uzate la canalizare.

  4. Prestarea altor activităţi conexe serviciului, dincolo de punctul de delimitare vor face obiectul altor contracte de prestări servicii. Prevederile unor astfel de contracte nu pot prevala, faţă de prevederile prezentului contact.

  5. Contractul de furnizare/prestare a serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare se încheie între operator şi utilizator pe durată nedeterminată.

 

CAPITOLUL III

Drepturile şi obligaţiile operatorului

 

Operatorul are următoarele drepturi:

  1. să factureze şi să încaseze lunar contravaloarea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare furnizate/prestate conform tarifelor aprobate de autoritatea publică locală;

  2. sa factureze tarife suplimentare conform principiului: „poluatorul plateste”, pentru costul epurarii apelor uzate, aplicat in cazul in care utilizatorul deverseaza ape uzate ale caror indicatori nu se incadreaza in limitele prevazute de actualul contract la anexa 3A.

  3. să aplice penalităţi egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, în cazul neachitării facturilor la termen;

  4. să asigure echilibrul contractual pe durata contractului de prestări servicii;

  5. să iniţieze modificarea şi completarea contractului de furnizare/prestare a serviciului sau a anexelor acestuia ori de câte ori apar elemente noi în baza normelor legale, prin acte adiţionale;

  6. să aibă acces la instalaţiile de utilizare a apei aflate în folosinţa sa de pe proprietatea utilizatorului, pentru verificarea respectării prevederilor contractuale, a funcţionării, integrităţii sau pentru debranşare, în caz de neplată sau pericol de avarie, a acestora, precum şi la contor, dacă se află pe proprietatea utilizatorului, în vederea citirii, verificării metrologice sau integrităţii acestuia. Accesul se va efectua în prezenţa delegatului împuternicit al utilizatorului;

  7. să stabilească condiţiile tehnice de branşare şi/sau de racordare a utilizatorului la instalaţiile aflate în administrarea sa, cu respectarea normativelor tehnice în vigoare şi a reglementărilor elaborate de autoritatea de reglementare competentă;

  8. să desfiinţeze branşamentele sau racordurile realizate fără obţinerea avizelor legale şi să sesizeze autorităţile competente, în cazurile de consum fraudulos sau de distrugeri ori degradări intenţionate ale componentelor sistemului public de alimentare cu apă şi de canalizare;

  9. să întrerupă furnizarea apei, numai după 5 zile lucrătoare de la primirea de către utilizator a unei notificări constând în comunicarea scrisă făcută de operator şi transmisă prin curier sau prin scrisoare recomandată adresată utilizatorului, în următoarele situaţii:

    1. utilizatorul nu achită factura în termen de 30 de zile calendaristice de la data scadentă;

    2. neachitarea obligaţiilor de plată pentru recuperarea daunelor, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă, provocate de distrugerea sau deteriorarea unor construcţii sau instalaţii aferente infrastructurii edilitar-urbane a localităţilor, aflate în administrarea lor;

    3. împiedicarea delegatului împuternicit al operatorului de a controla instalaţiile de utilizare, de a monta, verifica, înlocui sau citi aparatele de măsurare-înregistrare, sau de a remedia defecţiunile la instalaţiile administrate de operator, când acestea se află pe proprietatea utilizatorului;

  10. să sisteze serviciul de alimentare cu apa si canalizare în cazul în care se deversează, în reţeaua publică de canalizare, ape uzate care depăşesc concentraţiile maxime admise pentru impurificatori, valori care sunt prevazute in anexa 3B;

  11. să suspende contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă în situaţiile în care timp de 3 luni de la data întreruperii alimentării cu apă prevăzute la pct. litera a) si /sau b), nu sunt îndeplinite condiţiile de reluare a furnizării serviciului. Pentru reluarea serviciului după acest termen, operatorul va factura, pentru toată durata de întrerupere, contravaloarea preluării apelor pluviale la canalizare pentru toată această perioadă.

  12. să limiteze sau să întrerupă furnizarea serviciului de alimentare cu apă, dar nu mai mult de 48 de ore, în următoarele condiţii:

    1. când este periclitată viaţa sau sănătatea oamenilor ori integritatea bunurilor materiale;

    2. pentru prevenirea, limitarea extinderii sau remedierea avariilor în sistemul de alimentare cu apă;

    3. pentru executarea unor manevre şi lucrări care nu se pot efectua fără întreruperi;

  13. să stabilească lucrări de revizii, reparaţii şi de întreţinere planificate la reţelele şi la instalaţiile de distribuţie/furnizare a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, realizarea lucrărilor se va programa astfel încât perioada şi numărul de utilizatori afectaţi să fie cât mai mică.

  1. Operatorul are următoarele obligaţii:

  1. să asigure continuitatea serviciului de alimentare cu apă la parametrii fizici şi calitativi prevăzuţi de legislaţia în vigoare;

  2. să aducă la cunoştinţa utilizatorului, cu cel puţin 24 de ore înainte, prin mass-media şi prin afişare la utilizator, orice întrerupere în furnizarea apei şi/sau în preluarea apelor uzate şi meteorice, în cazul unor lucrări de modernizare, reparaţii şi întreţinere planificate;

  3. să ia măsuri pentru remedierea defecţiunilor apărute la instalaţiile sale. Constatarea defecţiunilor la reţeaua publică de apă şi de canalizare se efectuează în maximum 4 ore de la sesizare, intervenindu-se pentru limitarea pagubelor care se pot produce. Demararea lucrărilor pentru remedierea defecţiunilor constatate se va face în termen de maximum 48 de ore de la constatare. Odată cu demararea lucrărilor se va comunica utilizatorului durata intervenţiei. Depăşirea limitelor de timp prevăzute se poate face, în cazuri justificate, numai prin modificarea autorizaţiei de construire;

  4. pentru întreruperile, din culpa operatorului, în furnizarea apei şi/sau în preluarea apelor uzate şi meteorice care depăşesc limitele prevăzute în contract, operatorul va suporta despăgubirile datorate utilizatorului. Pentru întreruperile care depăşesc 24 de ore, operatorul este obligat să asigure, cu mijloace tehnice proprii, nevoile de apă ale utilizatorului care solicită o astfel de prestaţie;

  5. să evacueze, pe cheltuiala sa, apa pătrunsă în curţi, case, subsoluri din cauza defecţiunilor, din culpa operatorului, la sistemul public de alimentare cu apă şi de canalizare. Evacuarea apei nu exonerează operatorul de plata unor despăgubiri stabilite în condiţiile legii;

  6. să exploateze, să întreţină, să repare şi să verifice contoarele instalate la branşamentul fiecărui utilizator. Verificarea periodică se face conform dispoziţiilor de metrologie în vigoare şi se suportă de către operator. Contoarele instalate la branşamentul fiecărui utilizator, defecte sau suspecte de înregistrări eronate, se demontează de operator şi se supun verificării în laboratorul metrologic autorizat. În cazul în care verificarea se face la cererea utilizatorului, în interiorul termenului de valabilitate a verificării metrologice, atunci cheltuielile de verificare, montare şi demontare vor fi suportate astfel: de către operator, dacă sesizarea a fost întemeiată; de către utilizator, dacă sesizarea s-a dovedit a fi neîntemeiată;

  7. să schimbe, pe cheltuiala sa, contorul instalat la branşamentul utilizatorului, în cazul în care s-a constatat că este defect, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la constatare. Constatarea defecţiunii se face în termen de cel mult 72 ore de la sesizare;

  8. să aducă la cunoştinţa utilizatorului modificările de tarif şi alte informaţii referitoare la facturare, prin afisare la operator, respectiv prin mass-media;

  9. în cazul în care cu ocazia citirii se constată deteriorarea contorului sau inundarea căminului de apometru, operatorul va lua măsurile necesare pentru remedierea deficienţelor constatate, inclusiv să solicite utilizatorului remedierea defecţiunilor la reţeaua interioară, în cazul în care inundarea căminului se datorează culpei acestuia;

  10. să nu deterioreze bunurile utilizatorului şi să aducă părţile din construcţii legal executate, care aparţin utilizatorului, la starea lor iniţială, dacă au fost deteriorate din vina sa;

  11. să acorde despăgubiri pentru daunele provocate de întreruperi în alimentare, ce au survenit din vina sa, conform prevederilor legale în vigoare;

  12. să furnizeze utilizatorului informaţii privind istoricul consumului şi eventualele penalităţi plătite de acesta;

  13. să anunţe utilizatorul în cazul în care este afectat de limitările sau întreruperile planificate în modul stabilit prin contract şi să comunice durata planificată pentru întreruperile necesare executării unor lucrări de întreţinere şi reparaţii;

  14. să plătească toate daunele provocate utilizatorului din culpa sa, în special dacă:

    1. nu anunţă utilizatorul din timp cu privire la limitările sau la întreruperile programate;

    2. după întreruperea furnizării apei potabile nu reia furnizarea acesteia în maximum 5 zile lucrătoare după îndeplinirea condiţiilor de reluare a furnizării;

  15. să acorde bonificaţii utilizatorului în cazul furnizării/prestării serviciilor sub parametrii de calitate şi cantitate prevăzuţi în contract:

    1. nu livrează apa potabilă în condiţiile stabilite în contract;

    2. nu respectă parametrii de calitate pentru apa potabilă furnizată la branşament, conform prevederilor din contract;

  16. în cazul în care furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare a fost întreruptă pentru neplată, reluarea acestora se va face în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la efectuarea plăţii; cheltuielile justificate aferente sistării, respectiv reluării furnizării/prestării serviciului se suportă de utilizator.

  17. 1) la fiecare citire a contorului de branşament, cu excepţia cazurilor când citirea se face de la distanţă, să lase o înştiinţare scrisă din care să reiasă:

    1. data şi ora citirii;

    2. indexul contorului;

    3. numele şi prenumele cititorului;

    4. cauza care a dus la imposibilitatea citirii(daca este cazul);

  1. În cazul în care citirea nu s-a putut efectua din cauza inundării căminului de apometru, din culpa operatorului, are obligaţia ca până la data limită de emitere a facturii să:

  1. golească căminul de apă;

  2. citească contorul de apă;

  3. să emită factura pe baza citirii efectuate;

  1. În cazul în care operaţiile prevăzute la pct. conduc, din motive justificate, la emiterea facturii după data de 15 a lunii, se admite emiterea acesteia pe baza unui index estimat, fapt ce va fi obligatoriu menţionat în factură, regularizarea efectuându-se în factura următoare.

CAPITOLUL IV

Drepturile şi obligaţiile utilizatorului

 

  1. Utilizatorul are următoarele drepturi:

  1. să utilizeze liber şi nediscriminatoriu serviciul public de alimentare cu apă şi de canalizare în condiţiile prevăzute în contract;

  2. să conteste facturile când constată diferenţe între consumul facturat şi cel realizat si indicat de contor;

  3. să beneficieze de reducerea valorii facturii, prin acordarea de bonificaţii în valoare de 30%/lună din valoarea facturii curente, în următoarele situaţii:

    1. nefurnizarea apei conform prevederilor pct. ;

    2. neanunţarea întreruperilor, conform prevederilor pct. 4.2 sau depăşirea limitelor de timp comunicate;

  4. să primească răspuns, în termen de maxim 30 zile calendaristice, la sesizările adresate operatorului cu privire la neîndeplinirea unor obligaţii contractuale;

  5. să solicite operatorului remedierea defecţiunilor şi deranjamentelor survenite la instalaţiile de distribuţie sau la branşament;

  6. să solicite în scris verificarea contoarelor instalate pe branşamentul propriu, defecte sau suspecte de înregistrări eronate, în condiţiile pct.

  7. să solicite şi să primească, în condiţiile legii, despăgubiri sau compensaţii pentru daunele provocate lor de către operator prin nerespectarea obligaţiilor contractuale asumate sau prin furnizarea/prestarea unor servicii inferioare, calitativ şi cantitativ, parametrilor tehnici stabiliţi prin contract sau prin normele tehnice în vigoare;

  8. să sesizeze autorităţilor administraţiei publice locale competente orice deficienţă constatată în furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare şi să facă propuneri vizând înlăturarea acestea, îmbunătăţirea activităţii şi creşterea calităţii serviciilor;

  9. să renunţe, în condiţiile legii, la serviciile contractate;

  10. să primească şi să utilizeze informaţii privind serviciile de utilităţi publice care îl vizează;

  11. să se adreseze, individual sau colectiv, autorităţilor administraţiei publice locale sau centrale, ori instanţelor judecătoreşti, în vederea prevenirii sau reparării unui prejudiciu direct sau indirect.

  1. Utilizatorul are următoarele obligaţii:

  1. să respecte normele de exploatare şi funcţionare a sistemelor de alimentare cu apă şi de canalizare prevăzute de legislaţia în vigoare;

  2. să accepte limitarea cantitativă sau întreruperea temporară a furnizării/prestării serviciului pentru execuţia unor lucrări prevăzute în programele de reabilitare, extindere şi modernizare a infrastructurii tehnico-edilitare;

  3. să respecte în punctul de descărcare în reţeaua de canalizare, condiţiile de calitate a apelor, potrivit normelor şi normativelor în vigoare;

  4. în cazul în care căminul de branşament şi/sau contorul de apă se află pe proprietatea utilizatorului, acesta va asigura integritatea sistemelor de măsurare, va asigura accesul operatorului la contor pentru efectuarea citirilor, verificărilor, precum şi pentru operaţiile de întreţinere şi de intervenţii;

  5. să nu execute manevre la robinetul/vana de concesie. Izolarea instalaţiei interioare se va face prin manevrarea robinetului/vanei de după contor;

  6. să nu folosească în instalaţia interioară pompe cu aspiraţie din reţeaua publică, direct sau prin branşamentul de apă;

  7. să ia măsuri pentru prevenirea inundării subsolurilor, prin montarea de clapete de reţinere sau vane pe coloanele de scurgere din subsol;

  8. să aducă la cunoştinţă operatorului, în termen de 15 zile lucrătoare, orice modificare a datelor sale de identificare, a datelor cuprinse în anexa 1 la contract şi a datelor de identificare a imobilului la care sunt prestate serviciile contractate, precum şi a adresei la care operatorul urmează să trimită facturile;

  9. să asigure pentru apele uzate şi meteorice condiţiile de descărcare prevăzute de operator în avizul de branşare/racordare;

  10. să solicite rezilierea contractului şi încetarea furnizării serviciului în termen de 15 zile de la înstrăinarea imobilului.

  11. să nu construiască sau să amplaseze obiective în zona de protecţie sau care nu respectă distanţele de siguranţă faţă de construcţiile şi instalaţiile operatorului aferente activităţii de distribuţie, iar pe cele construite sau amplasate ilegal să le desfiinţeze;

CAPITOLUL V

Stabilirea cantităţii de apă furnizată şi a celei evacuate în reţeaua de canalizare

 

  1. Stabilirea cantităţii de apă furnizată şi a celei evacuate în reţeaua publică de canalizare se va face astfel:

  2. Cantitatea de apă furnizată se stabileşte:

            1. pe baza înregistrărilor contorului de apă montat în căminul de branşament.

            2. în baza criteriilor tehnice privind stabilirea cantităţilor de apă în sistem pauşal, astfel cum sunt stabilite conform normativelor în vigoare.

  3. Cantitatea de apă preluată în reţeaua publică de canalizare se stabileşte:

  1. pentru utilizatorii casnici, în procent de 95% din volumul de apă potabilă înregistrate de contorul de apă pentru utilizatorii din blocurile de locuinte, si 75% din volumul de apa potabila inregistrate de contorul de apa, pentru utilizatorii casnici (HCL Baia Mare Nr. 8/1999).

  2. pentru operatorii economici care nu folosesc apa in procesul tehnologic, ca fiind egală cu cantitatea de apă consumată.

  3. pentru operatorii economici care folosesc apa in procesul tehnologic ca fiind egală cu cantitatea de apă consumată din care se scade cantitatea de apă rămasă înglobată în produsul finit, care se stabileste conform prezentului contract.

  4. Cantitatea de apa meteorica preluata de reteaua publica de canalizare se determina prin inmultirea cantitatilor din anul precedent facturarii cu suprafetele construite si neconstruite, declarate de fiecare utilizator. Cantitatile specifice, pe categorii de utilizatori sunt: 0,2 mc/mp si an , pentru suprafetele detinute de persoanele fizice; 0,3 mc/mp si an, pentru suprafetele apartinind domeniului public; 0,5 mc/mp si an, pentru suprafetele detinute de operatorii economici. In cazul unor spatii cu destinatii mixte (locuinte si spatii de productie, desfacere, institutii, etc.) se considera cantitatea specifica de 0,3 mc/mp si an.

  1. În cazul defectării contorului de branşament din vina dovedită a utilizatorului cantitatea facturată se considera a fi media ultimelor 3 luni de functionare a contorului, la care se adaugă, separat, cheltuielile justificate aferente înlocuirii acestuia.

 

 

CAPITOLUL VI

Tarife, facturare şi modalităţi de plată

 

  1. Operatorii serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare, vor practica preţurile şi tarifele aprobate potrivit prevederilor legale în vigoare, consemnate în anexă la prezentul contract.

  2. Facturarea se face lunar, în baza preţurilor şi tarifelor aprobate şi a cantităţilor efective determinate sau estimate potrivit prevederilor contractuale.

  1. Factura pentru furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, se emite cel mai târziu până la data de 15 a lunii următoare celei în care prestaţia a fost efectuată. Utilizatorii sunt obligaţi să achite facturile reprezentând contravaloarea serviciului de care au beneficiat, în termenul de scadentă de 15 zile de la data emiterii facturilor; data emiterii facturii şi termenul de scadenţă se înscriu pe factură.

  2. Neachitarea facturii în termen de 30 zile de la data scadenţei atrage după sine penalităţi de întârziere, după cum urmează:

  1. penalităţile sunt egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, stabilite conform reglementărilor legale în vigoare

  2. penalităţile se datorează începând cu prima zi după data scadentei;

  3. valoarea totală a penalităţilor nu poate depăşi cuantumul debitului şi se constituie venit al operatorului.

  1. Nerespectarea de către utilizatori a condiţiilor calitative şi cantitative de descărcare a apelor uzate în sistemele publice de canalizare, stabilite prin acordurile de preluare şi avizele de racordare eliberate de operator potrivit reglementărilor legale în vigoare, conduce la retragerea acestora şi la plata unor penalităţi şi despăgubiri pentru daunele provocate.

  2. Utilizatorul poate efectua plata serviciilor prestate prin următoarele modalităţi:

  1. în numerar la casieria operatorului;

  2. cu filă CEC;

  3. cu ordin de plată;

  4. alte instrumente de plată convenite de părţi.

  1. În cazul în care pe documentul de plată nu se menţionează obiectul plăţii, se consideră achitate facturile în ordine cronologică.

  2. În funcţie de modalitatea de plată, aceasta se consideră efectuată, după caz, la una dintre următoarele date:

  1. data certificării plăţii de către unitatea bancară a utilizatorului pentru ordinele de plată;

  2. data certificată de operator pentru filele cec sau celelalte instrumente de plată legale;

  3. data înscrisă pe chitanţa emisă de casieria operatorului.

  1. În cazul în care se constată că utilizatorul, la care anterior a fost sistată furnizarea apei potabile, a beneficiat de furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, fără acordul operatorului, se va proceda la facturarea acestora începând cu data de la care există dovada că a beneficiat de serviciu.

CAPITOLUL VII

Răspunderea contractuală

 

  1. Pentru neexecutarea în tot sau în parte a obligaţiilor contractuale prevăzute în prezentul contract părţile răspund conform prevederilor legale.

  2. Refuzul total sau parţial al utilizatorului de a plăti o factură emisă de operator va fi comunicat acestuia prin adresă scrisă care va conţine şi motivul refuzului, în termen de 10 zile de la data primirii facturii. Reclamaţiile ulterioare efectuării plăţii facturilor se conciliază între părţi în termen de 10 zile lucrătoare de la data formulării scrise a pretenţiilor de către utilizator. În cazul în care, ca urmare a unor recalculări conciliate între părţi, se reduce nivelul consumului facturat, nu se percep penalităţi.

  3. În cazul în care, ca urmare a unor recalculări ale consumurilor, se reduce nivelul consumului facturat, nu se vor încasa penalităţi.

  4. Operatorul este obligat să plătească despăgubiri în cazul deteriorării instalaţiilor interioare aparţinând utilizatorului sau îmbolnăvirii utilizatorilor colectivi sau individuali, în situaţia în care au apărut presiuni în punctul de delimitare, mai mari decât cele admise de normele tehnice în vigoare, sau calitatea apei nu corespunde condiţiilor de potabilitate. Plata despăgubirilor se face în termen de maximum 30 de zile de la data producerii sau constatării deteriorării pe baza expertizei efectuate de un expert autorizat angajat de operator şi agreat de utilizator. În cazul în care în urma expertizei se constată că operatorul nu este în culpă, plata expertizei va fi suportată de utilizator.

  5. Pentru nerespectarea de către operator a prevederilor pct. 4.1, utilizatorul beneficiază de o reducere a valorii facturii în concordanţă cu gradul de neasigurare a serviciului şi durata cât acesta nu a putut fi asigurat. Criteriile de stabilire a cuantumului reducerii vor fi aprobate de autorităţile administraţiei publice locale.

  6. În cazul nerespectării prevederilor pct. , , şi , operatorul va fi obligat la plata de despăgubiri care să acopere prejudiciul creat.

  1. În cazul apariţiei unor situaţii de forţă majoră partea care o invocă este exonerată de răspundere în condiţiile legii.

  2. Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi, în termenul de 48 de ore, despre producerea evenimentului, apreciind perioada în care urmările ei încetează, cu confirmarea autorităţilor competente de la locul producerii evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.

 

CAPITOLUL VIII

Litigii

 

  1. Părţile convin ca toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea ori încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă de reprezentanţii lor.

  2. În cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti române competente.

 

CAPITOLUL IX

Alte clauze

 

  1. Utilizatorul (cind are calitatea de operator economic care utilizeaza apa in procesul tehnologic) are obligatia sa-si asigure o rezerva de apa pentru o perioada de 48 ore, pentru situatiile in care operatorul intrerupe furnizarea serviciului cu alimentare cu apa, pentru executarea unor lucrari programate si neprogramate pe retelele de apa.

  2. Prezentul contract se completeaza corespunzator cu prevederile regulamentului serviciului de alimentare cu apa si canalizare al Municipiului Baia Mare pe care partile semnatare sunt obligate sa-l respecte.

 

CAPITOLUL X

Dispoziţii finale

 

  1. În toate problemele care nu sunt prevăzute în prezentul contract părţile se supun prevederilor legislaţiei specifice în vigoare, ale Codului civil, Codului comercial şi a altor acte normative incidente.

  2. Prezentul contract se poate modifica cu acordul părţilor, prin acte adiţionale.

  3. Anexele 1,2 si 3A fac parte integrantă din prezentul contract (daca este cazul si 3B).

  4. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi intră în vigoare la data semnarii lui.

Operator Utilizator

Director General

Director Economic

Oficiul Juridic

Data

 

 

 

 

 

 

Anexa nr. 1

DELIMITAREA INSTALAŢIILOR DE ALIMENTARE CU APĂ ŞI DE CANALIZARE

Nr.

crt.

Punct consum

(adresa)

Mod de facturare (A/P)

Cantitatea de apa (m3/luna)

Cantitate canal (m3/luna)

Suprafata canal meteo (m2)

Nr. persoane deservite

Pret apa (cu TVA)

Pret canal (cu TVA)

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

A. Alimentarea cu apă se face din Statia de potabilizare a apei Baia Mare.

B. Caracteristicile contorului sunt.

DN______seria _____________ montat la data de ___________ cu indexul____________

DN______seria _____________ montat la data de ___________ cu indexul____________

DN______seria _____________ montat la data de ___________ cu indexul____________

DN______seria _____________ montat la data de ___________ cu indexul____________

 

Anexa nr. 2

CONDIŢII DE CALITATE ŞI LEGISLAŢIA APLICABILĂ

Presiunea apei, la punctul de masurare(limita de proprietate), trebuie sa asigure 0.4 bar la ultimul nivel al condominiului. Debitul minim de apă asigurat este de 100 l/zi/persoana sau 3.1 m3/luna/persoana.

Gradul de asigurare în furnizare a alimentării cu apă este de 24 de ore din 24, cu exceptia cazurilor de avarie.

Gradul de asigurare în furnizare a serviciului de canalizare este de 24 de ore din 24, cu exceptia cazurilor de avarie.

Cantitatea de apă meteorică preluată la canalizare lunar se calculează cu formula de calcul analitic prevazuta la art. 7. 2. lit.d.

Legislaţia şi normele tehnice aplicabile serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare pentru care se încheie contractul este:

 

Nr. crt.

Indicativul actului normativ sau tehnic

Denumirea actului normativ sau tehnic

1

Legea nr. 51/2006

Legea serviciilor comunitare de utilitati publice

2

Legea nr. 241/2006

Legea serviciului public de alimentare cu apa si canalizare

3

Legea nr. 458/2002 mod. si compl. de Legea nr 311/2004

Legea privind calitatea apei potabile

4

Legea nr. 107/1996 mod si compl prin Legea nr. 310/2004, Legea 112/2006, si OUG nr. 12/2007

Legea privind Protectia Mediului

5

HCL Baia Mare nr. 8/1999

Aprobarea metodologiei de facturare a apelor uzate

6

HCL Baia Mare nr. 47/2008

Regulamentul serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare în municipiul Baia Mare

7

HG nr. 188/2002, modificata si completata de HG nr.352/2005, si HG 210/2007

Aprobarea normelor privind conditiile de descarcare in mediul acvatic al apelor uzate

8

Ordinul nr. 29/1993

Ordinul ministrului de lucrari publice si amenajarii teritoriului nr.29 N/1993, pentru aprobarea Normativului cadru privind contorizarea apei si a energiei termice la populatie, institutii publice si agenti economici

9

Ordinul nr. 88/2007

Ordinul presedintelui ANRSC, pentru aprobarea Regulamentului-cadru de furnizare/prestare a serviciului public de alimentare cu apa si canalizare

10

Ordinul nr. 90/2007

Ordinul presedintelui ANRSC, pentru aprobarea Contractului-cadru de furnizare/prestare a serviciului public de alimentare cu apa si canalizare

Anexa nr. 3A

Apele uzate acceptate la deversarea în reţelele publice a apelor uzate trebuie să îndeplinească următoarele condiţii minime:

Nr. crt.

Indicatorul de calitate

U.M.

Valorile max.admise

Metoda de analiză

1

Temperatura

0C

40

 

2

PH

unităţi pH

6,5-8,5

SR ISO 10523-97

3

Materii în suspensie

mg/dm3

350

STAS 6953-81

4

Consum biochimic de oxigen la 5 zile (CBO5)

mg O2/dm3

300

SR EN 1899 2/2002

5

Consum chimic de oxigen - metoda cu dicromat de potasiu [CCOCr1]

mg O2/dm3

500

SR ISO 6060/96

6

Azot amoniacal (NH4+)

mg/dm3

30

SR ISO 7150-1/2001

7

Fosfor total (P)

mg/dm3

5,0

STAS 10064-75

8

Cianuri totale (CN)

mg/dm3

1,0

SR ISO 6703/1-98-2/00

9

Sulfuri şi hidrogen sulfurat (S2-)

mg/dm3

1,0

SR ISO 10530-97

10

Sulfiţi (SO32-)

mg/dm3

2

STAS 7661-89

11

Sulfaţi (SO42-)

mg/dm3

600

STAS 8601-70

12

Fenoli antrenabili cu vapori de apă (C6H5OH)

mg/dm3

30

SR ISO 6439:2001; SR ISO 8165/1/00

13

Substanţe extractibile cu solvenţi organici

mg/dm3

30

SR 7587-96

14

Detergenţi sintetici biodegradabili

mg/dm3

25

SR ISO 17875:1996 SR EN 903:2003

15

Plumb (Pb2+)

mg/dm3

0,5

STAS 8637-79 SR ISO 8288:2001

16

Cadmiu (Cd2+)

mg/dm3

0,3

SR EN ISO 5961:2002

17

Crom total (Cr3+ + Cr6+)

mg/dm3

1,5

SR ISO 9174-98 SR EN 1233:2003

18

Crom hexavalent (Cr6+)

mg/dm3

0,2

SR EN 1233:2003 SR ISO 11083-98

19

Cupru (Cu2+)

mg/dm3

0,2

STAS 7795-80; SR ISO 8288:2001

20

Nichel (Ni2+)

mg/dm3

1,0

STAS 7987-79 SR ISO 8288:2001

21

Zinc (Zn2)

mg/dm3

1,0

STAS 8314-87; SR ISO 8288:2001

22

Mangan total (Mn)

mg/dm3

2,0

SR 8662/1-96 SR ISO 6333-96

23

Clor rezidual liber (Cl2)

mg/dm3

0,5

SR EN ISO 7393-1:2002; SR EN ISO 7393-2:2002; SR EN ISO 7393-13:2002

 

Operator Utilizator

Director General

Director Economic

Oficiul Juridic

Data

 


Share
Ultima actualizare Luni, 18 Ianuarie 2010 10:51
 

Dr.Max - Farmacie

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Vremea


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact