Posibil fost izvor termal descoperit pe Marte PDF Imprimare Email 1076 Afişări
Marţi, 24 Februarie 2009 08:49

O echipă de cercetători de la centrul Johnson Space Center al NASA din Houston, SUA, a analizat fotografii detaliate ale solului planetei Marte şi anunţă în revista Astrobiology că au descoperit o structură geologică ce prezintă indicii puternice că ar fi fost în trecut un gheizer. Cum izvoarele sunt de obicei relativ calde, bogate în energie şi minerale, acestea ar fi putut permite dezvoltarea de microorganisme pe Marte, ba chiar supravieţuirea acestora în astfel de izvoare termale când planeta s-a răcit în timp. Cu timpul, izvoarele au secat şi odată cu ele ar fi dispărut şi posibilele microrganisme, lăsând în urmă substanţe specifice. Viitoare misiuni vor încerca să determine precis compoziţia chimică din aceste locuri, pentru a testa această ipoteză.

Microorganismele care trăiesc pe Pământ în izvoare termale sunt foarte asemănătoare genetic cu primele organisme care au trăit pe Terra. Poate că şi pe Marte ar fi putut apărea forme de viaţă în astfel de izvoare termale, care apăreau din sol, aducând apă căduţă şi minerale.

Articolul intreg poate fi citit la StiintaAzi.ro