logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


Cardul european de sănătate, căutat de sărbători. Solicitările urmează să se tripleze în luna decembrie PDF Imprimare Email 1097 Afişări
Vineri, 09 Decembrie 2016 08:41

Odată cu apropierea sărbătorilor de iarnă, solicitările pentru cardul european de să-nă-tate sunt în creştere. Reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Maramureş anticipează, în luna decembrie, o medie de 65 de solicitări pe zi, aproape de trei ori mai multe faţă de media unei zile normale.
 
„Într-o lună normală, media este de aproximativ 25 de carduri pe zi, iar acum deja avem cam 35-40 de carduri zilnic. Anticipăm că, de sărbătorile de iarnă, vom ajunge la 60-70 solicitări de card, zilnic. Lumea îl cere pentru vacanţa de iarnă, pentru concedii sau profită de zilele libere primite în luna decembrie. Având experienţa anilor anteriori, anticipăm o tendinţă substanţială de creştere după primă săptămână a lunii decembrie, când lumea se pregăteşte pentru sărbătorile de iarnă, pentru vacanţa de iarnă. Sunt mulţi asiguraţi care se duc la târgurile de Crăciun, în diferite ţări europene”,
 
a declarat Claudia Ganea, purtătorul de cuvânt al CAS Maramureş.
 
Calitatea de asigurat se verifică pe loc
 
Spre deosebire de anii trecuţi, acum asiguraţii sunt scutiţi de drumurile după adeverinţele din partea angajatorilor, pentru a-şi dovedi calitatea de asigurat. Acest lucru se verifică pe loc, la ghişeele CAS Maramureş.
 
„Există o preocupare majoră de a elimina din partea birocratică. Asiguraţii nu mai sunt nevoiţi să aducă o adeverinţă de la angajator sau cuponul de pensii, deoarece calitatea de asigurat se
 
verifică de către angajaţii CAS Maramureş direct în Sistemul Informatic Unic Integrat. Dacă se îndeplinesc condiţiile, atunci cardul se eliberează, dacă nu, asiguratul este refuzat. Este un lucru pozitiv, pentru că asiguraţii nu mai sunt puşi pe drumuri după documente. Sunt însă şi cazuri sigulare, când poate nu s-au primit în luna respectivă anumite date. Atunci, la ghişeele Casei se poate rezolva situaţia cu celeritate, în sensul că se verifică de ce nu este asigurată persoana respectivă. De exemplu, în cazul persoanelor cu handicap, poate au fost la comisia de handicap, dar încă nu s-a primit decizia şi la noi nu apar asiguraţi. Dar acestea sunt cazuri singulare. În 99% din situaţii, se rezolvă totul pe loc”, a concluzionat Claudia Ganea.
 
SURSA: InfoMM.ro

Share
 

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Curs valutar


Horoscop


Vremea


Un mic zâmbet


Ultimele anunturi

Linkuri

Parteneri

.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact