logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


Peste 1.500 de elevi din Maramures si alte 5 judete au fost salvati de la abandonul scolar prin intermediul a doua proiecte europene PDF Imprimare Email 1718 Afişări
Miercuri, 29 Mai 2013 12:38

Copiii cu un IQ ridicat din familii defavorizate, dar si cei cu handicap au primit o sansa la educatie prin intermediul a doua proiecte cu finantare europeana, care s-au desfasurat in ultimii trei ani. Sase judete din tara, printre care si Maramuresul, au fost incluse in proiect, in total, peste 1500 de copii beneficiind de sustinere financiara pentru a-si continua studiile. Chiar daca cele doua programe europene au ajuns zilele acestea la final, persoanele implicate in procesul educational al tinerilor au marturisit ca vor incerca sa sustina acest demers si in continuare, prin finantare proprie.

Colegiul National „Dragos Voda” din Sighetu Marmatiei si Colegiul National „Mihai Eminescu” din Baia Mare au fost cele doua licee care au acceptat sa includa clase-pilot de elevi din medii defavorizate in sistemul lor scolar, prin programul european „Salvati Copiii de Abandon si Neintegrare”. Chiar daca la inceput reprezentantii unitatilor scolare au fost sceptici, ulterior, s-a dovedit a fi o experienta buna atat pentru tinerii integrati in scoli, cat si pentru dascali si ceilalti elevi.


„Eu cred ca pentru acesti elevi a fost o sansa unica, o sansa sa invete a invata altfel, pentru ca dupa programul obisnuit au facut programul after-school, si acesta este un mare castig si pentru noi, ca institutie, au avut ocazia sa intalneasca un grup de profesori de inalta tinuta din aceasta scoala, au avut ocazia sa iasa in lume si sa invete lucruri extraordinare, de la unele banale, pana la a sti cum sa ne comportam intr-un hotel de patru sau cinci stele”, a povestit directorul Colegiului National „Mihai Eminescu”, Marius Craciun.

Cel de-al doilea proiect, „Cerinte Educationale Speciale pentru Toti”, s-a adresat copiilor cu dizabilitati care erau in situatii de risc de abandon scolar. Acestora le-a fost facilitat accesul la programe educationale formale si nonformale, pentru a fi reintegrati in mediul scolar.

„Este vorba despre eforturi pe care toti cei implicati in actul educational il facem, pentru a aduce si a pastra copiii la scoala, pentru a le da cele mai bune sanse de formare profesionala, umana, morala si pentru a integra si pastra in invatamant si copiii cu nevoi speciale sau cu dizabilitati. Cu siguranta, avem un start bun si avem obligatia morala de a continua si de a dezvolta cele doua proiecte”, a precizat inspectorul scolar general din cadrul ISJ Maramures, Ana Moldovan.

In Maramures, 150 de elevi au fost reintegrati in mediul scolar prin programul european „Salvati Copiii de Abandon si Neintegrare”, acestia primind burse lunare in cuantum de 400 de lei pe toata perioada scolarizarii. Pe de alta parte, prin programul „Cerinte Educationale Speciale pentru Toti” alti 50 de elevi maramureseni au fost readusi in mediul scolar si lunar, au primit burse in valoare de 600 de lei.

sursa: emm.ro


Share
Ultima actualizare Miercuri, 29 Mai 2013 12:39
 

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Curs valutar


Horoscop


Vremea


Un mic zâmbet


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact