logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


Comunicarea Naturii în Era Digitală PDF Imprimare Email 1724 Afişări
Scris de dr. Peter Lengyel   
Duminică, 27 Noiembrie 2011 08:36
Avem la dispoziție tehnologia IT&C, computere și comunicații, Internet, Facebook șamd. Incredibil cât de performante au devenit echipamentele disponibile. Dar știm oare să le utilizăm la modul rezonabil de eficient? Nu mă refer aici la aspectele tehnice, ci la modul în care “comunicăm Natura” prin acest “mediu virtual”. Am ajuns cumva în secolul 21 și vedem cum se schimbă lucrurile începând cu fundamentele lor. Cât de adecvate sunt modalitățile noastre de a formula un mesaj, cât de atractiv este acesta… ajunge să fie decriptat de mai mult de o mână de oameni? Cine înțelege ceea ce ai vrut să zici, “ce fel de oameni” sunt cei care se interesează de subiectele legate de Natură și Om… adică interrelația acestor “entități”? Mai înțeleg oare oamenii aceia mulți că Omul este parte din Natură?

Desigur că există genii care au demonstrat o capacitate de “a comunica Natura” pe înțelesul milioanelor de semeni umani. În trecut au scris cărți bune, tratate interesante…. dar câți ar mai avea azi timp să le citească? Alții au scris poezii romantice despre grandoarea Naturii, dar azi câți oameni mai citesc așa ceva? Mai recent au creat seriale de televiziune, care să fascineze omul și să îi arate o parte din splendoarea din care facem parte. În actuala eră digitală, a rețelelor informale, a “social media” este nevoie de un suflu nou pentru succesul în comunicarea Naturii. Ușor de zis?

Mesajul trebuie să fie atractiv! Subiectul trebuie să fie relevant pentru cât mai mulți oameni. Trebuie să fie adecvat în timp, adică să fie în conexiune cu aspecte care interesează la acel moment. Trebuie să se simtă că te interesează sincer și profund subiectul în cauză, respectiv ceea ce zici, că altfel doar te afli în treabă și devine penibil. Trebuie să fie într-un format atractiv și “digerabil”, ca formă, lungime a mesajului, complexitate, termenii utilizați șamd. Trebuie să ajungă cumva la persoanele care se interesează de subiect sau măcar nu sunt totalmente reticente de a își investi ceva timp în așa-ceva. Trebuie să fie destul de bun pentru a se propaga în mediul virtual… iar dacă nu este foarte bun nu mulți vor da un click pe “share”… Desigur, poți zice că este de evitat să fie o banalitate eventual amuzantă și share-uită de mulți… sau ceva ermetic, înțeles eventual de câțiva gânditori ascunși în ale lor turnuri de fildeș…. Ideea este că ar fi bine să găsești tonul adecvat pentru a comunica măcar cu elita tânără și interesată de Natură și de Om.

Cum oare am putea să comunicăm mai bine oamenilor mulți… noi cei care suntem oarecum mai implicați în protejarea Naturii și avem oarecare înțelegere a faptului că viitorul biologic al omului depinde de capacitatea noastră de a ne reintegra în capacitatea de suport a acestei Planete… Ecosfera din care civilizația noastră face parte?

Primul și cel mai important pas ar fi să conștientizăm cât de importante oportunități ne oferă mediul virtual … dacă vom avea capacitatea de a îl utiliza creativ și abil, pentru a analiza împreună cu alți oameni Natura și Omul. Oricât de genial “comunicator” ai fi tu natural și prin experiența socială/ culturală pe care o ai, a adapta acele capacități preexistente la era digitală necesită ceva experiență… poate un pas în fiecare zi. Nu trebuie neapărat să fie ceva revoluționar, cu toate că nici asta nu ar fi rău să fie. Poate că la început ești mai stângaci, mai aberant uneori, dar în principiu poți să înveți din greșeli, să te dezvolți, să te rafinezi… Succesul devine vizibil atunci când cuvintele, imaginile tale devin căutate, Oamenii sunt interesați de ideile pe care dorești și poți să le comunici.

© dr. Peter Lengyel

Share
Ultima actualizare Duminică, 27 Noiembrie 2011 10:32
 

Dr.Max - Farmacie

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Vremea


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact