logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


Hărţuirea şi abuzul pe Internet, cele mai întâlnite probleme online în România PDF Imprimare Email 1575 Afişări
Scris de Sighet Online   
Marţi, 25 Octombrie 2011 09:54
Salvaţi Copiii România lansează raportul de activitate al liniei de consiliere Helpline, componentă a programului Sigur.info de promovare a siguranţei copiilor pe Internet. Helpline-ul se adresează celor care au întâmpinat probleme pe Internet şi poate fi accesat prin intermediul paginii web www.sigur.info/helpline, reprezentând un serviciu gratuit de informare şi consiliere privind utilizarea în siguranţă a Internetului de către copii.
 
 
Pe parcursul celor doi ani de funcţionare a Helpline-ului au fost primite peste 650 de apeluri şi sesizări atât din partea copiilor, cât şi a adulţilor. Problemele semnalate cel mai frecvent sunt: hărţuirea şi intimidarea pe Internet - cyberbullying (218), înstrăinarea datelor personale (149), cazuri de fraudă şi/sau spam (35), pornografie/conţinut ilegal (24) şi şantaj (20). Media de vârstă a apelanţilor este de 17 ani, preponderente fiind persoanele de sex feminin. 
Cele mai utilizate mijloace de contact pentru apelarea Helpline-ului au fost emailul şi chat-ul, remarcându-se în multe cazuri dorinţa utilizatorilor de a îşi păstra anonimatul. Hărţuirea şi intimidarea pe Internet (Cyberbullying) a fost cauzată de o problematică diversă: agresiune verbală, calomniere şi lipsa de securizare a datelor personale. Acest tip de hărţuire poate presupune trimiterea de emailuri unei persoane care a refuzat comunicarea cu expeditorul, emailuri care pot conţine ameninţări, remarci sexuale, incitări la ură, şicanări ale victimelor precum şi afişarea oricăror declaraţii false care au ca scop umilirea victimei. Înstrăinarea datelor personale este relaţionată cu hărţuirea, care reprezintă deseori evoluţia nefericită a unui caz în care datele personale sunt utilizate în scopuri de umilire şi înjosire.
 
 
Cazurile de fraudă/spam au implicat solicitări de introducere a datelor bancare, prin emailuri fictive de la bănci. Şantajul reclamat la linia de consiliere se bazează de cele mai multe ori pe utilizarea unor date personale ale altei persoane (de cele mai multe ori poze compromiţătoare), pentru a obţine beneficii. Problemele au fost remediate prin: redirecţionarea apelantului către Secţia de Poliţie aferentă (în cazurile de Cyberbullying şi Şantaj), informarea departamentului Cybercrime din cadrul IGPR (în cazurile de tentative de fraudă şi spam), intervenţia efectuată de către Hotline şi departamentul Cybercrime (în cazurile de conţinut pornografic şi ilegal), intervenţia Direcţiei Generale Protecţia Copilului (în cazuri care priveau siguranţa fizică şi psihică a minorilor). „Natura cazurilor raportate pe Helpline Sigur.info demonstrează necesitatea unei linii specializate, dedicată problemelor asociate cu utilizarea Internetului.
 
 
Un aspect pe care l-am remarcat în lunile precedente în cadrul Helpline-ului vizează o dorinţă crescută a profesorilor de a fi informaţi în legătură cu subiectul siguranţei online, dezbătut frecvent în cadrul şcolii. Apreciem implicarea instituţiilor de învăţământ în programul Sigur.info şi facem apel la responsabilitatea cadrelor didactice şi a părinţilor de a oferi copiilor o educaţie adecvată şi în privinţa comportamentului acestora pe Internet. Salvaţi Copiii România vine în întâmpinarea lor prin sugestii şi consiliere oferite de operatorii Helpline, dar şi prin resurse adaptate disponibile pe website”, declară Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv al Organizaţiei Salvaţi Copiii.
 
 
În octombrie, website-ul www.sigur.info/helpline, una dintre componentele esenţiale ale liniei de consiliere, a fost reorganizat devenind un instrument util de informare şi comunicare privind problemele sociale cauzate de utilizarea Internetului. Noua versiune este atractivă, accesibilă diverselor segmente de vizitatori şi permite o navigare facilă şi intuitivă pentru părinţi prin menul dedicat acestora, unde vor găsi sfaturi şi resurse utile. Pentru copii şi adolescenţi este dezvoltată o secţiune cu jocuri, teste şi informaţii importante, necesare în scopul unei navigări sigure.
 
 
Componenta Helpline oferă utilizatorilor mai multe posibilităţi de contactare, apelurile fiind preluate de coordonatorul Helpline şi de operator, la numărul de telefon 0744 300 476 şi prin chat Yahoo Messenger/Meebo, între orele 11–15 de luni până vineri, sau prin email la adresa Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza . Soluţiile oferite pot fi:
- consiliere telefonică sau prin chat care asigură o informare generală sau specifică situaţiei semnalate, privind riscurile online cu accent asupra evitării şi gestionării acestora;
- consiliere psihologică (prin direcţionarea către specialiştii centrelor de consiliere Salvaţi Copiii);
- consiliere tehnică privind dificultăţile în folosirea calculatorului şi a noilor tehnologii; consiliere juridică privind legislaţia şi demersurile legale posibile;
-redirecţionare către specialişti sau autorităţi competente pentru probleme complexe care se află în responsabilitatea acestora, privind telefonia mobilă, accesul la Internet, alte situaţii privind educaţia şcolară sau protecţia copilului.

Share
Ultima actualizare Marţi, 25 Octombrie 2011 09:58
 

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Curs valutar


Horoscop


Vremea


Un mic zâmbet


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact