Telescopul Hubble a decoperit cea mai veche galaxie din Univers, care s-a format la puţin timp după Big Bang PDF Imprimare Email 2265 Afişări
Joi, 27 Ianuarie 2011 08:21
Cu ajutorul telescopului Hubble, oamenii de ştiinţă tocmai au decoperit o galaxie foarte veche care "s-a născut" la 480 de milioane de ani după producerea Big Bang-ului, ceea ce inseamnă că omenirea poate vedea acum cea mai "bătrână" galaxie observată vreodată, anunţă siteul oficial al NASA.

"NASA continuă să atingă noi orizonturi, iar ultima descoperire ne va ajuta să înţelegem şi mai bine Universul oferind în acelaşi timp informaţii preţioase generaţiilor următoare", a spus Charle Bolden, cel care a fost pilotul navei ce a plasat telescopul Hubble pe orbită.

"Acum 20 de ani, nu puteam decât să sperăm la marile descoperiri ştiinţifice pe care le-a făcut Hubble", a adăugat pilotul. Imaginea prezentată pe siteul Nasa.gov reprezintă cel mai îndepărtat loc vizibil cu telescopul Hubble. Bazându-se pe culoarea obiectului, astronomii presupun că această galaxie se află la 13,2 miliarde de ani lumină.

"Descoperirile noastre ajung acum aproape de epoca primelor galaxii, care s-ar fi format acum aproximativ 200 - 300 de milioane de ani dupa Big Bang", a spus Rychard Bouwens (Universitatea California), unul dintre coordonatorii acestui proiect.